AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Er i et samboerskap på 4 året. Denne julaften skal vi til svigermor. Problemet er at jeg vet hun ikke liker meg. I går etter vi hadde vært på besøk ringer hun og gråter nesten/irritert pga noe jeg hadde sagt. Vi hadde snakket om julegaver og jeg sa at til mamma kjøper jeg vin, hun blir fornøyd uansett. Dette tolket svigermor som: Hun ble aldri fornøyd hun da?' Mannen min tok meg i forsvar og sa at det ikke var noe slikt jeg mente, for det var det absolutt ikke. Hun har tidligere sagt til meg at hun ikke ser på meg som familie. Hun sier mye sårende og er litt ute etter meg. Hun virker sjalu siden jeg har blitt sammen med sønnen hennes. (Enebarn) Jeg kjenner at jeg er lei av å bli uglesett og tolket i værste mening uansett hva det er. Jeg tror hun sliter psykisk og hun er nye alene. Jeg foreslo for mannen min at vi kunne dele oss på julaften. At han dro til moren sin og at jeg tok avstand og ble hjemme med min mor. Dette motsatte han seg og det var helt uakseptabelt. Jeg gleder meg ikke til jul lenger og jeg syntes det blir fryktelig mye unødvendig drama siden hun vrir og overtenker og tar alt i værste mening. Mannen min orker ikke være mellommann og vil at jeg og svigermor skal sette oss ned p skvære opp. Men som jeg sier til han, jeg har jo aldri gjort dama noe..... Hva ville dere gjort? Anonymkode: 9a0b9...2af 2
Pysa Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Jeg ville oversett alle barnsligheter og forholdt meg til henne som en overfladisk bekjent. Vær den voksne i relasjonen. 1 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden Hadde ikke giddet! Og hvorfor la mannen bestemme? Er han balleløs som ikke klarer å sette moren sin på plass? Feir jul med moren din, så kan mannebabien feire med sin mor. Anonymkode: 63df6...0b6 2
AprilLudgate Skrevet 6 timer siden #4 Skrevet 6 timer siden Men… Skvære opp med hva da? Her er det jo hun som sliter med noe uten at noen bidrar til det. Jeg hadde dratt denne ene gangen for å se om hun klarer oppføre seg. Si minst mulig, bare jatt høflig med som om ingenting er galt. Da blir hennes urimelige atferd synlig. Om hun sier noe uhøflig til deg, så be henne gjenta en gang til fordi du ikke hørte. Så svarer du bare «å, åkei». Så lar du jula passere, og om hun var en sur drage sier du bare helt enkelt at du ikke blir med på besøk igjen. For dette gidder ikke du, og heller ikke en eventuelt annen fremtidig kjæreste sitte med. Han er ikke «mellommann», han er dust. 1
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde ikke giddet! Og hvorfor la mannen bestemme? Er han balleløs som ikke klarer å sette moren sin på plass? Feir jul med moren din, så kan mannebabien feire med sin mor. Anonymkode: 63df6...0b6 Hvorfor skal mannen alltid stilles i mellom. TS er voksen, og bør klare å gi beskjed selv! Det er ikke lett for et barn å bli satt i skvis heller. Hadde det vært en mann som stod i skvis med svigermor/-far, så hadde ikke dere kaldt kvinnen for en kvinnebaby og en idiot som ikke setter faren på plass... Anonymkode: 41c6d...a4d
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #6 Skrevet 6 timer siden Ts her. Som sagt, mannen tar meg i forsvar, det hørte jeg over tlf i går. Han sa til meg at han kunne ringe sin mor også kunne vi to skvære opp oss i mellom, slik at han ikke var mellommann. Men som jeg sa, skvære opp hva da? Hadde hun oppført seg som folk hadde det jo ikke vært noe problem. Hun viser jo i handling og ord at hun ikke liker meg. Virker som hun vil såre og ødelegge mellom oss ved å skape konflikt. Og jeg er sikker på hun er bitter fordi jeg tok sønnen hennes. Vi drar på besøk til henne annenhver helg og ses innimellom dette også, allikevel er hun ikke fornøyd. Det virker som hun vil tilbake da det bare var henne og sønnen. Anonymkode: 9a0b9...2af
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #7 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ts her. Som sagt, mannen tar meg i forsvar, det hørte jeg over tlf i går. Han sa til meg at han kunne ringe sin mor også kunne vi to skvære opp oss i mellom, slik at han ikke var mellommann. Men som jeg sa, skvære opp hva da? Hadde hun oppført seg som folk hadde det jo ikke vært noe problem. Hun viser jo i handling og ord at hun ikke liker meg. Virker som hun vil såre og ødelegge mellom oss ved å skape konflikt. Og jeg er sikker på hun er bitter fordi jeg tok sønnen hennes. Vi drar på besøk til henne annenhver helg og ses innimellom dette også, allikevel er hun ikke fornøyd. Det virker som hun vil tilbake da det bare var henne og sønnen. Anonymkode: 9a0b9...2af Hvorfor besøker du henne annenhver helg når hun er så kjip?? Det er jo veldig mye og du trenger da virkeligikke å være med. Så blir det kanskje litt lettere å holde ut en juleaften når det ikke er så mye ellers. Anonymkode: 12532...79e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå