AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Trenger tips til hvordan håndtere urettferdig svigerfamilie. Min svigerfar har en ny kone og vært gift med henne så lenge jeg har vært sammen med min mann (12 år). forholdet til henne er opp og ned, hun er et vanskelig menneske å forholde seg til, drikke mye i sosiale settinger og er frekk, urettferdig til tider og skikkelig slem. Min mann og jeg har holdt ut med henne og forsøkt å overse dårlig oppførsel men til tider gir vi etter å det blir krangel. Nå klikket hun helt siste krangel såpass at vi tenkte hun er en fare for vår familie (vi har 2 små barn) altså kastet ting, skrek, vi var på hytta å vi måtte låse døren fordi vi var redde henne, og vi tok da avstand etter hendelsen. Regnet med en unnskyldning ville komme men skjedde aldri. Nå har hun utestengt oss fra alle familie samlinger og vi er ikke invitert til ting i julen (hytta, pepperkake baking osv) som betyr at våre små barn får ikke se sine søskenbarn å være med. Urettferdig syns vi da vi ikke har gjort noe galt. Nå for freden sin skyld må vi beklage oss for krangelen og legge oss helt flate for henne. Kjenner jeg blir så sint! Hun har terrorisert oss i 10 år og aldri beklaget seg og nå ødelegger hun familie forholdet for mine to små barn. Alle er klar over hennes oppførsel men ingen sier noe, det syns jeg er rart da min familie er det vanlig å si det vi mener/føler å komme til enighet enn å la ting ligge. Jeg har fått beskjed om å ikke si noe, skal jeg fortsette å være vitne til dette tullet uten å si noe? Anonymkode: 8648c...a38
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden Altså, ikke gi etter. Svigerfar må på banen her. Lag egne tradisjoner. Inviter søskenbarn o.l til dere for koselige førjulsaktiviteter. Anonymkode: 626a2...705 12
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Skrevet 7 timer siden Hvorfor ikke bare invitere søsken og søskenbarn på besøk til dere da? Anonymkode: 5450f...e07 4 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Skrevet 7 timer siden Hadde aldri gitt etter! Og barna deres kan være med søskenbarn ellers i året, om ikke akkurat i juledagene. Mange søskenbarn som ikke er sammen i julen, og det går helt fint. Forstår at det er vanskelig, for svigerfar må nok spille etter hennes pipe... Han er kanskje redd henne selv?? Har din mann snakket med sine søsken, forresten? Anonymkode: 931e4...b08 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hun har terrorisert oss i 10 år og aldri beklaget seg og nå ødelegger hun familie forholdet for mine to små barn. Anonymkode: 8648c...a38 Og dette lar hennes mann få skje uten å si et ord? Tror sønnen bør ta en prat med sin far. Du trenger ikke å være med på dette. Anonymkode: ab4d5...c07 4
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor ikke bare invitere søsken og søskenbarn på besøk til dere da? Anonymkode: 5450f...e07 Ja sier jeg også Anonymkode: 83a2f...bc9
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Låste dere de ut av deres hytte eller din og mannen din sin hytte? Dere må ingenting, dere velger å legge dere flate. Dere kan helt fint ha egen julefeiring, og møte søskenbarna resten av året. Dere kan også invitere andre familiemedlemmer til julefeiring til dere. Anonymkode: 77440...7c9 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvorfor ikke bare invitere søsken og søskenbarn på besøk til dere da? Anonymkode: 5450f...e07 Lurer jeg og på. Hvorfor ønsker du at barna dine skal være hos et menneske du beskriver som så farlig at dere måtte låse døra av redsel? Anonymkode: 30b95...f8f 3
992 Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden (endret) Familien hans samles mye på sommersted og fjellhytta og middager som vi ikke er invitert til. Vi kan selvsagt invitere hjem til oss men vi syns det trist at våre barn ikke kan delta på de store samlingene som har vært tradisjoner gjennom årene. Endret 7 timer siden av 992
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden Dett er faktisk enkelt. Dersom du har rett i at denne ste-svigermora er ei heks, så regner jeg med at foreldrene til søskenbarna også er enig i det? I tilfelle: Lag tradisjoner søskenbarn m/foreldre imellom og gi faren ultimatum at kontakt brytes inntil heksa kryper til korset og forbedrer oppførsel. Ingen forståelse for at familiekontakt absolutt MÅ gå via henne. Hytte er jo bare vegger. Det er folka som bestemmer om det er hyggelig der eller ikke. Anonymkode: e5907...500 2
Daisy-love Skrevet 7 timer siden #11 Skrevet 7 timer siden Jeg støtter meg også på den om å lage deres egne tradisjoner. Om ikke nå ved jul, så kan de bake sugarcookies som de kan dekorere til valentinsdagen, eller lage påskepynt sammen. En helt ny tradisjon kan hun heller ikke ta dere sånn på. Jeg tipper hun nok finner noe uansett, men det jeg mener er at om dere inviterer til det samme som de alltid har invitert til så er det lett at det blir feil, men om det er noe nytt så er gjerne det bedre. Ellers er det lurt at en i et forhold snakker med sine respektive foreldre og familiemedlemmer. Det blir fort ekstra kluss mellom svigerforeldre og svigerbarn. Så din mann må på banen her og snakke med sin far.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dett er faktisk enkelt. Dersom du har rett i at denne ste-svigermora er ei heks, så regner jeg med at foreldrene til søskenbarna også er enig i det? I tilfelle: Lag tradisjoner søskenbarn m/foreldre imellom og gi faren ultimatum at kontakt brytes inntil heksa kryper til korset og forbedrer oppførsel. Ingen forståelse for at familiekontakt absolutt MÅ gå via henne. Hytte er jo bare vegger. Det er folka som bestemmer om det er hyggelig der eller ikke. Anonymkode: e5907...500 Ja, dette lurer jeg også på? Og var søsknene der, da svigermor klikket på hytta og da dere ble så redde? Anonymkode: 931e4...b08 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Skrevet 7 timer siden Hvis alle i familien har lik oppfattelse og erfaring med henne, så hvorfor i all verden opprettholdes kontakten? Som foreldre så beskytter man barna sine mot slike umennesker. Helt uforståelig i min verden, hadde kuttet kontakt og heller invitert søsken og søskenbarn hjem til oss. Hvem trenger vel det trollet til kjerring, og en like udugelig bestefar? Anonymkode: ca1d5...e04 4
Daisy-love Skrevet 7 timer siden #14 Skrevet 7 timer siden En annen ting: om alkohol er et problem, og dere faktisk har med barna, så tenker jeg alkoholfritt er veien å gå. Barn tar ikke skade av litt alkohol rundt seg, men de kan ta skade av det du skisserer her. Da er det bedre å innføre alkoholfritt for alle. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Skrevet 7 timer siden Angående hytte hendelsen så har de flere hytter på samme sted og vi delte hytte med svigers og vi låste døren til soverommet vi var på. Anonymkode: 8648c...a38
Lønnesirup01 Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden Barnas søskenbarn er vel barna til din manns bror/søster? De kan da bare inviteres til dere? 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #17 Skrevet 3 timer siden Det kan hende at din manns søsken må gå sammen her. Snakke sammen, komme til en plan og gjennomføre. Kanskje svigerfar trenger et ultimatum - henne eller dere? Anonymkode: 83e13...371 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #18 Skrevet 3 timer siden Hvorfor vil du egentlig være rundt et sånt menneske i det hele tatt. Inviter søskenbarna hjem til dere. Lag deres egne tradisjoner. Hadde aldri lagt meg flat hvis det var hun som var gal. Kan ikke alle slutte å gå der da så må svigerfar ta et valg til slutt. Anonymkode: 3b990...800 2
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #19 Skrevet 3 timer siden 992 skrev (3 timer siden): Familien hans samles mye på sommersted og fjellhytta og middager som vi ikke er invitert til. Vi kan selvsagt invitere hjem til oss men vi syns det trist at våre barn ikke kan delta på de store samlingene som har vært tradisjoner gjennom årene. Hvorfor vil du det når du sa at dere var så redd at dere måtte låse døra? Høres rart ut. Og ring politiet neste gang du er så redd. Anonymkode: 3b990...800 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #20 Skrevet 3 timer siden Daisy-love skrev (3 timer siden): En annen ting: om alkohol er et problem, og dere faktisk har med barna, så tenker jeg alkoholfritt er veien å gå. Barn tar ikke skade av litt alkohol rundt seg, men de kan ta skade av det du skisserer her. Da er det bedre å innføre alkoholfritt for alle. Det kan man naturligvis ikke «innføre» når man er på besøk. Anonymkode: 98c84...96f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå