Gå til innhold

Gave til svigerdatter.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ts her. Herregud for noen svar 😂😂 Jeg vil kjøpe gave, for jeg vil at hun skal føle seg inkludert i familien, å at hun skal føle seg velkommen. Så er det kansje litt ekstra stas da siden jeg har 3 gutter fra før, samt jeg har kun nevøer. Så gøy å kunne kjøpe litt «jente-ting». (Blir vel halshugd nå også 😬😅). Husker selv hvor glad jeg ble når jeg fikk gave med svigers når jeg var 16 år. Nå er jeg voksen å har ny mann, å det tok 3 år før jeg fikk gave med nåværende svigers, å får fortsatt ikke bursdagsgaver selv om vi har vært sammen i 7 år. Trodde i mange år at dem ikke likte meg. 

Skulle ønske jeg kunne å strikke, men det er jeg dårlig på. Går for noe hårkur/hårolje. Kansje noe fra rituals som noen skriver? Det er slike ting jeg selv blir glad for å få, å som jeg ikke tar meg råd til selv 🙂 

Takk for alle tips 🙂

Anonymkode: bb96d...526

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mine ungdommer finner heldigvis på masse med venner , selv om de ikke går på kino. 
Så kan ikke se at det er "heldigvis" når noen drar på kino, mens andre ikke. 

Anonymkode: d97a1...608

Du om det, jeg synes det er fin de bruker kinoen jeg 

Anonymkode: ef21b...9a8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Herlighet , du vet ungdommer er forskjellige , handler ikke om å late som de er takknemlige 🙄 

Anonymkode: ef21b...9a8

Og du vil helt sikkert finne en 6 år gammel gutt som blir kjempeglad for å få en ullstrømpebukse i pakkekalenderen.

Men jevnt over vil det være en nedtur. 😅

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts her. Herregud for noen svar 😂😂 Jeg vil kjøpe gave, for jeg vil at hun skal føle seg inkludert i familien, å at hun skal føle seg velkommen. Så er det kansje litt ekstra stas da siden jeg har 3 gutter fra før, samt jeg har kun nevøer. Så gøy å kunne kjøpe litt «jente-ting». (Blir vel halshugd nå også 😬😅). Husker selv hvor glad jeg ble når jeg fikk gave med svigers når jeg var 16 år. Nå er jeg voksen å har ny mann, å det tok 3 år før jeg fikk gave med nåværende svigers, å får fortsatt ikke bursdagsgaver selv om vi har vært sammen i 7 år. Trodde i mange år at dem ikke likte meg. 

Skulle ønske jeg kunne å strikke, men det er jeg dårlig på. Går for noe hårkur/hårolje. Kansje noe fra rituals som noen skriver? Det er slike ting jeg selv blir glad for å få, å som jeg ikke tar meg råd til selv 🙂 

Takk for alle tips 🙂

https://www.gullfunn.no/produkter/52623/klover-smykke-i-forgylt-925-solv-med-perlemor?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=22668833180&gad_source=1&gad_campaignid=22672476682&gbraid=0AAAAAC_u1BtMb0XavycqioJfUn4KUEPtR&gclid=EAIaIQobChMIqdSUiqm_kQMV-EFBAh1GnhzuEAQYAiABEgJbe_D_BwE

Kom på at disse er veldig populære 🤭

https://www.kicks.no/rituals-the-ritual-of-sakura-small-gift-box?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=DD | NO | S | PMax | Skin Care&gad_source=1&gad_campaignid=16607731375&gbraid=0AAAAADuwE3oYSO0sMtcn3tUw7bKNijvgL&gclid=EAIaIQobChMI1Irxp6m_kQMVJnJBAh3alyqgEAQYAiABEgKZO_D_BwE

Denne serien er fin og en mage tåler, i motsetning til mange av de andre. 

Alt som har byttelapp er kjekt. 😃

Skrevet

Jeg fikk et sett med body lotion av svigermor den første julen jeg var sammen med sønnen hennes 😊 

Anonymkode: d2f22...d67

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mine ungdommer finner heldigvis på masse med venner , selv om de ikke går på kino. 
Så kan ikke se at det er "heldigvis" når noen drar på kino, mens andre ikke. 

Anonymkode: d97a1...608

Du liker å kverulere, også angående andres personlige meninger? 😂 

Anonymkode: cef03...5dc

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Herregud så kleint..være 17 år og komme på besøk for første gang 0g kjærestens mor ( for du er ikke svigermor) svinger opp med en "liten" gave til 500 spenn...jesus... Neste jul ....da kan du kjøpe noe, når du har blitt kjent med henne og forholdet har holdt et år.

Anonymkode: 0b854...c99

Og sier «kjære svigerdatteren min»

Anonymkode: ace01...d9b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Så mange sure svar du får! 
Det er hyggelig at du vil kjøpe noe til svigerdatteren din/ sønnens kjæreste. Det trenger ikke å være så mye. Kjøp en god håndkrem, men helst en som ikke har alt for mye lukt! En god lipgloss, votter, lue. Spør gjerne i butikken hva som er populært blant unge. 

Anonymkode: f2170...bd2

• Liker 1
Skrevet

Nei, nei, nei, ikke gjør det. 
Det er aaaaltfor voldsomt altfor for tidlig. Du kjenner henne ikke en gang, og hun kjenner ikke deg. 
Det vil bare skape stress. For nå vil jo hun føle at hun må gi noe til deg også. 
TS: Helt ærlig: slapp av litt. Du høres altfor gira ut over å få en «datter». Men hun er bare den første av en lang rekke kjærester. Det beste du kan gjøre for at hun skal trives hjemme hos dere er å være avslappet og vennlig og la ungdommen være i fred. 
ikke engasjer deg så voldsomt.

Anonymkode: 51113...b35

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Takk for alle tips 🙂

Herregud sier jeg også. Nei, en 17-åring skal absolutt ikke «inkluderes i familien». Du må roe ned.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Herregud sier jeg også. Nei, en 17-åring skal absolutt ikke «inkluderes i familien». Du må roe ned.

Vel, jeg ble inkludert i familien til kjæresten min når jeg var 16. Syns det var veldig greit å kunne gå der slik som jeg ville, samme kunne han med meg. Fikk også bli med dem på ferie. Jeg syns det var skikkelig stas. Mest sannsynlig er det her bare ei av flere, men kan ikke droppe å inkludere eller kjøpe gave pga det. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for alle tips 🙂

Sol de janeiro har veldig mye ålreite produkter i forskjellige prisklasser😊 Synes de gjør ler for huden enn rituals. 

Anonymkode: c0d03...ce8

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, jeg ble inkludert i familien til kjæresten min når jeg var 16. Syns det var veldig greit å kunne gå der slik som jeg ville, samme kunne han med meg. Fikk også bli med dem på ferie. Jeg syns det var skikkelig stas. Mest sannsynlig er det her bare ei av flere, men kan ikke droppe å inkludere eller kjøpe gave pga det. 

Ikke alle er som deg.

Men du skjønner i hvert fall at hun nå føler at hun må kjøpe gave til deg også? Det kan føles ganske klamt å bli «inkludert» på denne måten av noen man ikke kjenner. 

Synes absolutt du skal vente til neste år.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke alle er som deg.

Men du skjønner i hvert fall at hun nå føler at hun må kjøpe gave til deg også? Det kan føles ganske klamt å bli «inkludert» på denne måten av noen man ikke kjenner. 

Altså, vi har mange voksne barn og har praktisert å gi en oppmerksomhet til kjærester. Da går vi riktignok mot dem, men det er langt unna å være giftemateriale. Ingen av dem har følt på å gi gave tilbake (for en rar kobling). Det er bare en måte å si at man setter pris på dem på. Djees. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Svigerdatter er en kvinne som er gift med ens sønn. TS snakker om en ungdomsjente som er kjæreste med sønnen. Ikke akkurat det samme som en svigerdatter

Anonymkode: 6e08d...70e

Vel, i min familie bør man ikke kimse av ung kjærlighet. Omtrent halvparten av slekta fant sin livspartner som tenåring, og holder sammen. 

Uansett ikke noe farlig ved å anerkjenne en ung partner ved å gi en liten gave. Bedre å ønske velkommen i familien, og skape god relasjon fra starten, enn å tenke "det varer ikke ", ignorere, og så kanskje gå på en smell ved at det faktisk varer. 

Jeg tror jeg vil gi en pen julekule. En litt dyr. Om det varer vil det bli et minne. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Julegave til svigerdatter er jo superhyggelig. Og svigerdatter er jo bare for å forklare enklere til folk hvilken relasjon man har. Enn å henge seg opp i det🙈 Veldig glad min svigermor (og nei, jeg er ikke gift med sønnen hennes) kalte meg svigerdatter fra start og kjøpte julegave til meg etter tre måneder sammen med sønnen hennes. Viktig å skape gode relasjoner, selv om man er ung og sjansen for at forholdet ryker er større. 

Anonymkode: 722e2...c06

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke alle er som deg.

Jeg forventer overhodet ingen gaver fra henne, å jeg forventer heller ikke at sønnen min skal få gave med foreldrene hennes. Folk er forskjellige. Jeg gir ikke gaver for at dem føler dem må gi noe tilbake, jeg forventer det heller ikke. Jeg velger å gi julegave for at jeg syns det er en fin gest, å for at hun skal føle seg velkommen. Hadde det vært ellers i året hadde ikke jeg gitt «velkomst-gave». Men jula er jo for å glede andre, å da syns jeg det er en fin tanke å gi henne en liten oppmerksomhet 🙂

Skrevet

Noe fra Rituals eller Babor.

Anonymkode: 5c346...3c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Jeg forventer overhodet ingen gaver fra henne, å jeg forventer heller ikke at sønnen min skal få gave med foreldrene hennes. Folk er forskjellige. Jeg gir ikke gaver for at dem føler dem må gi noe tilbake, jeg forventer det heller ikke. Jeg velger å gi julegave for at jeg syns det er en fin gest, å for at hun skal føle seg velkommen. Hadde det vært ellers i året hadde ikke jeg gitt «velkomst-gave». Men jula er jo for å glede andre, å da syns jeg det er en fin tanke å gi henne en liten oppmerksomhet 🙂

Du forventer ikke, nei, men hun vil selvsagt føle at hun må gi noe tilbake. Det er vel opplagt?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, nei, nei, ikke gjør det. 
Det er aaaaltfor voldsomt altfor for tidlig. Du kjenner henne ikke en gang, og hun kjenner ikke deg. 
Det vil bare skape stress. For nå vil jo hun føle at hun må gi noe til deg også. 
TS: Helt ærlig: slapp av litt. Du høres altfor gira ut over å få en «datter». Men hun er bare den første av en lang rekke kjærester. Det beste du kan gjøre for at hun skal trives hjemme hos dere er å være avslappet og vennlig og la ungdommen være i fred. 
ikke engasjer deg så voldsomt.

Jeg er med min ungdomskjæreste enda, burde jeg lagd en hel rekke først? 
Er så mye rare folk her på kg. Her skal man ikke inkludere noen, ikke kjøpe gave for til og med slike hyggelige ting kan tolkes feil. 
Kjenner heldigvis ingen slike folk, men her på kg er eksisterer de alle. 

Anonymkode: d3fe2...dff

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...