Gå til innhold

Gave til svigerdatter.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Svigerdatter er en kvinne som er gift med ens sønn. TS snakker om en ungdomsjente som er kjæreste med sønnen. Ikke akkurat det samme som en svigerdatter

Anonymkode: 6e08d...70e

Det er jo bare en benevnelse for å vise relasjon, kjære vene.

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min sønns 17-årige kjæreste fikk et sett med olaplex til bursdagen. Hun ble kjempeglad. Gi noe som hun ikke ville tatt seg råd til å kjøpe seg selv. 

Anonymkode: 78c3a...0ff

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde ikke gitt noe til en 17-år gammel ungdomskjæreste, som jeg ikke hadde møtt før. Om jeg hadde vært 17 år og fått gave av kjæresten, så hadde jeg blitt flau.

Er i besteforeldergenerasjonen, og vant til at man gir gaver fra paret har flyttet sammen. Vanlig i min omgangskrets. Hvis de ikke har vært kjærester i noen år, og vanker i hverandres hjem da.

Anonymkode: 45d79...2ca

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Herregud så kleint..være 17 år og komme på besøk for første gang 0g kjærestens mor ( for du er ikke svigermor) svinger opp med en "liten" gave til 500 spenn...jesus... Neste jul ....da kan du kjøpe noe, når du har blitt kjent med henne og forholdet har holdt et år.

Anonymkode: 0b854...c99

Hva er problemet med å kjøpe en gave til kjæresten til sønnen?

Vi gjorde det her. Gjorde at ho følte seg som en del av familien. Ser og på kjærestene til de 2 vi er tante til de har fått gave hvert år av søstre til mannen og dems foreldre.

Det behøver ikke være store tingen her så ga vi noe spisbart første året. Når vi ble mer kjent så har det blitt strikke sokker, strikket genser, og andre ting jenta har ønsket seg

Anonymkode: 436be...8bc

• Liker 5
Skrevet

Dette er en dameting, tipper «svigerfar» ikke tenker dette er nødvendig🤣

votter eller et skjerf er safe.

• Liker 3
Skrevet

Dusjskum og noe annet i tilsvarende duft fra Rituals er populært. Den røde eller hvite lukter best, synes jeg.

• Nyttig 1
Skrevet

Kjempekoselig! Jeg husker fortsatt at jeg fikk to flasker billig vin av mine svigerinner første jula når jeg var 18/19 år, og syntes det var kjempekoselig!
Trodde de ikke kom til å like meg eller siden jeg var noe yngre, men vi er fortsatt sammen over 20 år senere, og jeg har et veldig godt forhold til hans familie. 

Støtter forslaget om olaplex shampo og balsam. Eventuelt hårkur, gavesett fra rituals eller sminke fra noe populært blant ungdommen. Kaya eller noe(?), om hun bruker sminke da. 

Ville ikke gått for noe spiselig (kjedelig for så unge), votter eller skjerf (vanskelig å forutsi stil) og legger et forventningspress om å bruke det senere. 

Anonymkode: b8770...ff8

• Liker 3
Skrevet

Min ugifte og for året ferske svigerdatter, og min enda ferskere svigersønn får hjemmestrikket lue og votter. Jeg følger da trenden kombinert med personlighet, iht valg av design. Mulig jeg slenger med litt ekstra. Men de får også julestrømpe, da begge vil være her på julaften. Strømpen er jeg ikke helt ferdig med, men litt enkel julepynt, som i år blir en liten snøkule med lys i, litt å bite i. Også kjøper jeg en tøysete juletrøye, underbukse eller sokker. Og favorittbrusen.

Får du vite hva hennes favoritter er feks iht sjokolade, potetgull etc. Legg det med i gaven..da vet hun at du har prøvd litt ekstra. 

Min svigerdatter kaller også meg svigermor. Hun vet at vi er der 100%. Og hun har allerede delt med some                 " verdens beste svigermor" men hun "bor" her ganske mye også.

Min svigersønn holder vi fortsatt på med å bli kjent med, tror også han begynner å forstå at vi er der 100%, og han er flink til å bla sende meldinger. Og vi har allerede en intern tulle greie.

Anonymkode: 13b0e...062

Skrevet

Noe fra Rituals. Eller et duftlys (min 17-åring har det øverst på ønskelista). Et duftlys fra rituals vil være en vinnergave.

Anonymkode: cdc01...f83

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hadde ikke gitt noe til en 17-år gammel ungdomskjæreste, som jeg ikke hadde møtt før. Om jeg hadde vært 17 år og fått gave av kjæresten, så hadde jeg blitt flau.

Er i besteforeldergenerasjonen, og vant til at man gir gaver fra paret har flyttet sammen. Vanlig i min omgangskrets. Hvis de ikke har vært kjærester i noen år, og vanker i hverandres hjem da.

Det skulle stå kjærestens foreldre 😄

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har en svigerdatter. Nei, hun er ikke gift med min sønn. De deler bolig, hverdagsliv og ferie samt felles barn. Det har de gjort i mange år. 

Jeg hadde nok ikke kalt en kjæreste til sønn som bare var 17 år for svigerdatter. 

Nå endte hun opp som det hos meg 🙂 

Anonymkode: 7d616...ad0

Da er hun ikke svigerdatter. 

Anonymkode: 50652...c33

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Å joda.

IMG_1433.jpeg

Anonymkode: cef03...5dc

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har selv ei på 17.år, og gaver i den alderen der er vanskelig - så jeg ville spurt sønnen min. 

(Det sagt, så har min datter også fått ny kjæreste, men har ikke vært i mine tanker å kjøpe gave til han i år. De har bare vært sammen noen uker, men vi har jo møtt han mange ganger her hjemme). 

Anonymkode: d97a1...608

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Svigerdatter er en kvinne som er gift med ens sønn. TS snakker om en ungdomsjente som er kjæreste med sønnen. Ikke akkurat det samme som en svigerdatter

Anonymkode: 6e08d...70e

Slik tanke har min svigermor også. På tross av flere barn og delt liv sammen i 20 år, var jeg ikke svigerdatter før vi var gift. 
Synes det er litt gammeldags at man må gifte seg for å bli svigerdatter. 

Så bra ts at du synes det er koselig, det blir en god start♥️

Her har jeg kjøpt hudpleieprodukter for ung hud, til kjæresten til min sønn. 

Anonymkode: d3fe2...dff

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Snabeltann skrev (49 minutter siden):

Dette er en dameting, tipper «svigerfar» ikke tenker dette er nødvendig🤣

votter eller et skjerf er safe.

Hos oss var det mannen som foreslo det til første kjæreste, så folk er nok forskjellige uavhengig av kjønn. 

Skrevet

Så koselig! Jeg har en datter som straks er 18, hun hadde satt pris på noe pen hårpynt, sånt som de selger i litt finere interiørbutikker eller klesbutikker, hun hadde også blitt glad for en god body lotion ( ikke rituals!) Hun hadde også satt stor pris på gode ullsokker.

Anonymkode: 9c7ca...f5a

• Nyttig 1
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (7 timer siden):

Dropp gavekort på kino. 
Ungdommer vil ikke ha det.

Strikker du?

Kanskje strikke et par votter eller kjøpe på julemarked?

Med et fint kort til hvor du skriver litt om hvor fint du synes det er at nettopp hun har blitt kjæreste med sønnen din? 😃

Vil de ikke ha det? Det var nytt for meg for her settes det stor pris på 

Anonymkode: ef21b...9a8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men å svare på det ts spør om, det har du ikke lært ..

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jo , du for lese deg litt opp 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vil de ikke ha det? Det var nytt for meg for her settes det stor pris på 

Her går ikke ungdommene på kino..

Anonymkode: d97a1...608

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...