AnonymBruker Skrevet i går, 19:37 #1 Skrevet i går, 19:37 Advent har bare flydd av gårde, bare 10 dager til jul og vi er ikke i nærheten av å være ferdig med julegaver engang. Vi pleier å ha masse tradisjoner, men alltid er en eller flere borte. Da kan vi jo ikke se den filmen, eller bake, pynte juletre, dra å kjøpe julegaver ol. Er det lov å si til tenåringene at til uka må dere være med hjemme for å få kommet i mål, og drar dere så må dere regne med at ting blir gjort uten dere? Jeg har ikke noe problem med dette, men tenåringene de vil gjerne være med, og bli fornærmet når jeg sier denne lørdagen skal vi se på hjemme alene f.eks. Likevel de prioriterer det ikke.. Så hvordan løser dere dette? Anonymkode: 0d1de...28b
AnonymBruker Skrevet i går, 19:43 #2 Skrevet i går, 19:43 Her får barna beskjed om at dette skjer den dagen. Enten så er det tilstede og deltar, ellers så gjør vi tingene uten dem. Tenker det er opp til dem om de vil ta del eller ikke. Det er en del av løsrivelsesfasen. De får ikke i pose og sekk. De må lære selv hva de ønsker å prioritere. Anonymkode: 32515...d87 9 3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:11 #3 Skrevet i går, 20:11 Vi sier i fra når vi skal bake/se film/pynte osv osv, vil de være med holder de seg hjemme, vil de henge med venner så gjør de det 🤷🏻♀️ Anonymkode: 362ff...c1f 4 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:14 #4 Skrevet i går, 20:14 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Så hvordan løser dere dette? Anonymkode: 0d1de...28b Si fra når det blir. Er de ikke der når aktiviteten er planlagt var det ikke så viktig for dem. Og det er greit. Anonymkode: 208fa...12f 3 1
-Missi- Skrevet i går, 20:20 #5 Skrevet i går, 20:20 Ting forandrer seg sånn er det, naturlig at det endrer seg. For min er pakke kalender viktig, vi ser fortsatt på adventskalender men ikke de for barn lenger men den nissene i skjul eller noe sånt på nrk. Adventslys er også viktig for han. Ikke at han er med å tenne det med sang og sånn som når han var liten men at han ser jeg har tent det når han kommer i stua en tur osv. Mitt viktigste råd er å snakke med de om hva som er viktigst for de i år å bli med på. Kommuniser med de noe endrer seg år til år og noe er like viktig vært år. Det er min erfaring. Julegrantenning feks det er vi fortsatt på. Baking er han ikke opptatt av lenger og da har jeg bakt gradvis mindre selv også.
moomino Skrevet i går, 20:22 #6 Skrevet i går, 20:22 Helt vanlig med tennåring. Her fikk de beskjed den og den dagen ska vi det. Er de da ikke hjemme ja da får de ikke deltatt. De har jo fått beskjeden Og vil jo si dette er normal utvikling. Noe blir de med på andre ting ikke. Husker nå det selv fra egen barndom 3
AnonymBruker Skrevet i går, 20:26 #7 Skrevet i går, 20:26 Jeg gjør ting uten barna hvis de ikke er tilstede. De veit når og hva som skjer. De skriver det opp i kalenderen sin på mobilen også. Noen ganger blir de skuffa, men det er ikke min oppgave å gjete barna hjem. Vil de delta så får de bidra. Anonymkode: 525ab...91a 2
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Her sier vi også i fra når vi skal gjøre ting - også er de med de som Er hjemme.. Skulle vi vente til alle var hjemme, så hadde vi aldri fått gjort noe. Anonymkode: 32f73...f10 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå