Anonym10671 Skrevet 14. desember #1 Skrevet 14. desember Har tenkt å reise i mars noen steder dere kan anbefale ? Tenkt på både puerto del carmen og playa del ingles, noen som har noen erfaring med disse stedene? vennepar på 20 år. Vil ha en helt vanlig sydenferie med bading og sydenbutikker.
AnonymBruker Skrevet 14. desember #2 Skrevet 14. desember Maspalomas, Amadores og Mogán på Gran Canaria er fine steder, synes jeg. Spørs litt om dere er opptatt av å ha mange restauranter/utesteder å velge mellom, alderen deres tatt i betraktning. Playa del Inglés er veldig turistifisert, men dere finner muligens rimelige hoteller og bra uteliv der. Anonymkode: a7710...f1f 1
test1e Skrevet 16. desember #3 Skrevet 16. desember (endret) Jeg ville kanskje valgt Puerto Rico eller områdene i nærheten. Mer værsikkert enn Playa Ingles område, og det er i hvert fall litt puber og resturanter (Selvfølgelig, høyt alderssnitt) på det gamle senteret. Stranda i Puerto Rico er ok på vinteren. Men tar du et hotell med basseng bør playa gå/være ok Endret 16. desember av test1e
AnonymBruker Skrevet 17. desember #5 Skrevet 17. desember Ville heller dratt til Tenerife - Playa de las Americas på sydsiden. Jeg drar dit om 2 uker - gleeeder meg Anonymkode: 78911...4a0
AnonymBruker Skrevet 17. desember #6 Skrevet 17. desember AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville heller dratt til Tenerife - Playa de las Americas på sydsiden. Jeg drar dit om 2 uker - gleeeder meg Anonymkode: 78911...4a0 Tenerife er mer værutsatt, og har oftere store bølger/rødt flagg på stranda. Stranda på Amadores på Gran Canaria er til sammenlikning veldig beskyttet, f.eks. Anonymkode: a7710...f1f 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember #7 Skrevet 17. desember Litt over en time lengre flytur og man kommer til Kapp Verde, flott for sol og bading og konstant gode temperaturer. ikke mye shopping der, men veldig bra for sol og sommer og avslapping. Anonymkode: 1b9c8...81e
AnonymBruker Skrevet 17. desember #8 Skrevet 17. desember AnonymBruker skrev (På 16.12.2025 den 16.02): Madeira Anonymkode: e187a...a96 Enig her. Granka er så harry at dere kommer til å få sjokk. Masse leiligheter som ikke har blitt oppgradert siden 70-tallet. Innkastere utenfor restauranter som prøver å lokke deg inn med sine norske ord som brunost og fiskeboller. Finnes ikke autentisk. Resturantene har heller ikke oppdatert seg siden 80-90-tallet. Klientellet der er pensjonister- inkludert uførepensjonister Anonymkode: a3d6a...890
test1e Skrevet 17. desember #9 Skrevet 17. desember Jeg har reist mye til Granka og Tenerife og jeg storkoser meg. Det er bedre vær på Granka sør enn Madeira på vintern. Nå reiser jeg bare for å tine opp å slappe av da. Og ja, høy harryfaktor, men "when in rome" Og skulle jeg ikke til Thailand i vnter hadde turen gått til Gran Canaria
AnonymBruker Skrevet 18. desember #10 Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Enig her. Granka er så harry at dere kommer til å få sjokk. Masse leiligheter som ikke har blitt oppgradert siden 70-tallet. Innkastere utenfor restauranter som prøver å lokke deg inn med sine norske ord som brunost og fiskeboller. Finnes ikke autentisk. Resturantene har heller ikke oppdatert seg siden 80-90-tallet. Klientellet der er pensjonister- inkludert uførepensjonister Anonymkode: a3d6a...890 Jeg elsker Madeira, men ville ikke dratt på vinteren. Mye dårlige vær der enn på GC. GC er kjempefin utenfor det verste turisttråket. Ville anbefalt Puerto Morgan der er det veldig koselig og tatt noen dager i Las Palmas som er en kjempefin by. Anonymkode: 7047a...27c
AnonymBruker Skrevet 18. desember #11 Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (På 17.12.2025 den 19.02): Litt over en time lengre flytur og man kommer til Kapp Verde, flott for sol og bading og konstant gode temperaturer. ikke mye shopping der, men veldig bra for sol og sommer og avslapping. Anonymkode: 1b9c8...81e Jeg ville aldri dratt til Kapp Verdai i mars, hvis jeg ikke skulle dit for å surfe. Vi var der for noen år siden, og jeg trodde jeg ble gal av den konstante vinden på 10-20 m/s, noe som førte til at det kun var behagelig på steder i le, og de var det ikke mange av. Strendene var også mye stengt pga bølgene. Stedet anbefales kun på hlste for bading Anonymkode: cf4ab...017 1
AnonymBruker Skrevet 18. desember #12 Skrevet 18. desember AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg ville aldri dratt til Kapp Verdai i mars, hvis jeg ikke skulle dit for å surfe. Vi var der for noen år siden, og jeg trodde jeg ble gal av den konstante vinden på 10-20 m/s, noe som førte til at det kun var behagelig på steder i le, og de var det ikke mange av. Strendene var også mye stengt pga bølgene. Stedet anbefales kun på hlste for bading Anonymkode: cf4ab...017 Enig. Det er forblåst der. Strendene, det vegetabilske og naturen ellers er langt flottere enn på Granka. Men det er en skikkelig lang flytur Anonymkode: a3d6a...890
AnonymBruker Skrevet 19. desember #13 Skrevet 19. desember AnonymBruker skrev (9 timer siden): Enig. Det er forblåst der. Strendene, det vegetabilske og naturen ellers er langt flottere enn på Granka. Men det er en skikkelig lang flytur Anonymkode: a3d6a...890 Flyturen synes jeg ikke var så langfra Oslo. ( Vi må mellomlande der.) Lengre til Thailand, som er vår favoritt. Derfor ender vi på Granka som et kompromiss. Da går det direkterute fra der vi bor. Anonymkode: cf4ab...017
neon_sun Skrevet 19. desember #14 Skrevet 19. desember AnonymBruker skrev (På 17.12.2025 den 20.28): Enig her. Granka er så harry at dere kommer til å få sjokk. Masse leiligheter som ikke har blitt oppgradert siden 70-tallet. Innkastere utenfor restauranter som prøver å lokke deg inn med sine norske ord som brunost og fiskeboller. Finnes ikke autentisk. Resturantene har heller ikke oppdatert seg siden 80-90-tallet. Klientellet der er pensjonister- inkludert uførepensjonister Anonymkode: a3d6a...890 God beskrivelse 😂 jeg fikk skikkelig kultursjokk den ene gangen jeg har vært der 😆 1
test1e Skrevet 19. desember #15 Skrevet 19. desember (endret) He he, folk flest reiser til Granka, så da må man være som folk flest Endret 21. desember av test1e
AnonymBruker Skrevet 19. desember #16 Skrevet 19. desember Var på Sal (Kapp Verde) i januar for et par år siden, og kan ikke huske at det var forstyrrende vind. Ikke i Santa Monica i alle fall. Strendene i hotellsonen er mer preget av bølger og røde flagg. Vi opplevde mye på øya, og anbefaler det videre. Boa Vista kan også vurderes. Anonymkode: 2d316...579
AnonymBruker Skrevet 21. desember #17 Skrevet 21. desember neon_sun skrev (På 19.12.2025 den 7.42): God beskrivelse 😂 jeg fikk skikkelig kultursjokk den ene gangen jeg har vært der 😆 Ja, det er virkelig å ofre mye for noen dager med 12-21 grader. Sjøen holder 19 grader, så den gir heller ingen fornøyelse. Anonymkode: a3d6a...890
Hotwife Skrevet søndag kl. 19:59 #18 Skrevet søndag kl. 19:59 AnonymBruker skrev (På 17.12.2025 den 20.28): Enig her. Granka er så harry at dere kommer til å få sjokk. Masse leiligheter som ikke har blitt oppgradert siden 70-tallet. Innkastere utenfor restauranter som prøver å lokke deg inn med sine norske ord som brunost og fiskeboller. Finnes ikke autentisk. Resturantene har heller ikke oppdatert seg siden 80-90-tallet. Klientellet der er pensjonister- inkludert uførepensjonister Anonymkode: a3d6a...890 Slike uttalelser irriterer meg. "Granka" er en ganske stor øy. Man kan velge å ikke oppsøke de mest harry turistplassene. Leie leilighet og leiebil, kjøre rundt, stoppe for å se seg rundt spise god mat, bade på litt bortgjemte strender. Kan sammenlignes med at Oslo er mye mer enn bare Karl Johan. 1
AnonymBruker Skrevet søndag kl. 20:54 #19 Skrevet søndag kl. 20:54 Hotwife skrev (50 minutter siden): Slike uttalelser irriterer meg. "Granka" er en ganske stor øy. Man kan velge å ikke oppsøke de mest harry turistplassene. Leie leilighet og leiebil, kjøre rundt, stoppe for å se seg rundt spise god mat, bade på litt bortgjemte strender. Kan sammenlignes med at Oslo er mye mer enn bare Karl Johan. Den sammenligningen holder ikke. Granka er turisme. Punktum. Skal du jobbe på Granka, så må du jobbe innenfor turisme eller telefonsalg. Det sier det meste om hva du finner der Anonymkode: a3d6a...890
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 05:18 #20 Skrevet mandag kl. 05:18 AnonymBruker skrev (På 17.12.2025 den 15.31): Ville heller dratt til Tenerife - Playa de las Americas på sydsiden. Jeg drar dit om 2 uker - gleeeder meg Anonymkode: 78911...4a0 Samme her men drar til Torrevieja. 60-70 dager med vintersol i vente, fy faen så jeg ser fram til det. Her er det bekmørkt 18 timer i døgnet nå😑 Anonymkode: c607c...64f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå