Gå til innhold

Har daten for mange røde flagg?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sier sitt når denne personen er den som har hovedomsorgen for femåringen. Mora må jo være komplett udugelig da. 

Anonymkode: 17ef9...807

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser jeg får en del tyn for å ikke klare vurdere selv i en alder av 49. Men jeg har vært gift siden jeg var helt ung og endte i skilsmisse pga utroskap for noen år siden og er sånn sett ny på dating, og skjønner det er begrenset utvalg for oss halvgamlinger. Og pga utroskapen er jeg også svært skeptisk til nye mennesker, avtogtil alt for skeptisk.
Og selvfølgelig har jeg røde flagg selv, sikkert mange av dem, også. Men spørsmålet mitt er vel mer om hvor urimelig jeg er hvis jeg lar de oppramsede punktene være årsak til at jeg ikke vil noe seriøst med han. For alle har vi vårt. Det med barn er ikke noe issue i seg selv. Men så små barn, det er jeg på en måte ferdig med. Jeg vil ha frihet, er ferdig med barneskole, barnebursdag, kjøring til alt mulig…. 

ts

Anonymkode: 1513f...138

• Liker 1
Skrevet

Hvis du ikke har sjangs på noen andre høres han ut som en god nødløsning. 

Anonymkode: 9f6a0...66f

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ser jeg får en del tyn for å ikke klare vurdere selv i en alder av 49. Men jeg har vært gift siden jeg var helt ung og endte i skilsmisse pga utroskap for noen år siden og er sånn sett ny på dating, og skjønner det er begrenset utvalg for oss halvgamlinger. Og pga utroskapen er jeg også svært skeptisk til nye mennesker, avtogtil alt for skeptisk.
Og selvfølgelig har jeg røde flagg selv, sikkert mange av dem, også. Men spørsmålet mitt er vel mer om hvor urimelig jeg er hvis jeg lar de oppramsede punktene være årsak til at jeg ikke vil noe seriøst med han. For alle har vi vårt. Det med barn er ikke noe issue i seg selv. Men så små barn, det er jeg på en måte ferdig med. Jeg vil ha frihet, er ferdig med barneskole, barnebursdag, kjøring til alt mulig…. 

ts

Spiller det noen rolle om du er urimelig som ikke vil være sammen med han? Trenger du å være rimelig?

Burde det i så fall gjelde oss andre også? Burde vi for å være rimelige bare bli sammen med noen?

Men du kan godt la være å kalle barn røde flagg. Det er jo ikke det. Bare ikke noe du ønsker.

Anonymkode: c1ab4...156

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

ts

Tenk, ville jeg ha likt at min datter hadde involvert seg med en som ham? Hvis svaret er nei, så er det nei for din del også. Den standarden må du ha. Lev heller som singel og uten drama

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eller bare droppe å være i et forhold. Livet blir nok bedre uten nødløsninger

Anonymkode: 6e9bf...8ab

• Liker 1
Skrevet

Rødt flagg= fare. Er noe av dette noe som kan sette deg i fare eller er farlig?

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hva fader, er dere så desperate? Det å være singel er fader meg ikke på siste plass. Det bør være på første plass hos oss alle. Trives man ikke med seg selv, sliter man

• Liker 2
Skrevet

Jeg prøver å ikke dømme mennesker, men jeg reagerer veldig på at han sier at han har en tilknytningsforstyrrelse. Det er en måte å si at han ikke tror det vil vare med deg. Jeg ville dessverre ha droppet han, og tro meg, jeg er vanligvis veldig aksepterende. Det kan for eksempel være mange grunner til at han har et ungt barn eller dårlig økonomi, men det med tilknytningsforstyrrelse er ikke en bra ting å si

Skrevet

Jeg hadde ikke orka små barn og rotete økonomi. 

Anonymkode: be3e2...609

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Skal du ha noe seriøst med han så blir du jo involvert i ett lite barns liv. Spesielt siden han har barnet nesten på heltid. Jeg fikk barn i 20 årene, og hadde vært uaktuelt å involvere meg med en som har småbarn når jeg var 49. Du er jo over 60 når dette barnet er 18. Og i tillegg rotete økonomi. Det verste er likevel tilknytningsforstyrrelse. Det er veldig vanskelig å forholde seg til. 

• Liker 1
Skrevet

At han sier han har en tilknytningsforstyrrelse er nok helt reelt, ikke bare for å si at det ikke blir noe langvarig. Han har fortalt nok om seg selv og sin fortid til at jeg skjønner hvorfor han har det også. 
Men skal la være å kalle at han har små barn røde flagg. Og jeg kan fint være singel, det er ikke det at jeg MÅ være i et forhold. Hører bare så mye rart om hva jevnaldrende  møter når man er på sjekkeren, virker som alle de bra er opptatt. Så var i retning «er det dette som er vanlig å finne» hvis man skal finne noen når man er nesten 50. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

At han sier han har en tilknytningsforstyrrelse er nok helt reelt, ikke bare for å si at det ikke blir noe langvarig. Han har fortalt nok om seg selv og sin fortid til at jeg skjønner hvorfor han har det også. 
Men skal la være å kalle at han har små barn røde flagg. Og jeg kan fint være singel, det er ikke det at jeg MÅ være i et forhold. Hører bare så mye rart om hva jevnaldrende  møter når man er på sjekkeren, virker som alle de bra er opptatt. Så var i retning «er det dette som er vanlig å finne» hvis man skal finne noen når man er nesten 50. 

ts

Vel de gode folka skiller seg de også, vent på det. IKKE inngå forhold med en mann som har forklart deg på forhånd at han ikke klarer forhold!

Det er jo som å gå til bilforhandleren og kjøpe en bil når selger sier at den garantert får et motorhavari om så og så lenge. Hvem gjør det, gjør du? 

Anonymkode: 64268...631

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

ts

Hvilken jobb gjør han, aktivt hver eneste dag, for å hjelpe med tilknytningsproblematikken? Hvilke refleksjoner har har gjort seg rundt problemene som skapes av hans tilknytningsforstyrrelse? 

Du er en veldig modig sjel hvis du går inn i dette vel vitende om tilknytningsfordtyrrelser - eventuelt dumdristig. Bare vit at du da gjør det for personlig utvikling og lærdom gjennom motstand, ikke for en trygg person å bli gammel sammen med. 

Anonymkode: 356a2...ad8

• Nyttig 1
Skrevet

Spar deg selv for mye vanskeligheter. Altfor mange røde flagg! 

Anonymkode: 8b50a...b91

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde med glede vært enslig enn å involvere meg  med en slik mann.

Kvinnne 47.

Anonymkode: 668f2...ea3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde med glede vært enslig enn å involvere meg  med en slik mann.

Kvinnne 47.

Anonymkode: 668f2...ea3

Å bo med 12 katter, dø og bli spist av dem, er å foretrekke enn å bli sammen med denne fyren. 

Anonymkode: 64268...631

• Nyttig 2
Skrevet

Rotete økonomi, barn under 10 år og tilknytningsvansker.......

Next! 

Anonymkode: 3fd2c...83e

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Trenger råd, skal jeg gå for dette eller ikke?

Dater en flott og hyggelig fyr jeg er svært tiltrukket av, men det er noen røde flagg. Og jeg er for gammel ( 49) til at jeg orker å begynne på noe som ikke er liv laga. Men har datet over lang tid, han vil noe seriøst. Og jeg er svært skeptisk 

Det jeg reagerer på er:

-dårlig økonomi og rotete arbeidsforhold 

-«gammel pappa» i den forstand at vi er like gamle og han har en 6 år gammel sønn som han har nesten på heltid. Mine barn er voksne og jeg er ferdig med småbarn

-han forteller at han har en tilknytningsforstyrrelse og strever med relasjoner over tid. Han har mange ekser, ingen forhold over 5 år.

-mange kortvarige bekjentskaper med venninner, som jeg lurer på om er mer enn venninner. Men jeg har opplevd grov utroskap og er derav litt ødelagt mtp å stole på folk igjen.

-følger tusenvis av lettkledde damer på snap og insta, og liker bare bikinibilder. Dette syns jeg ikke «passer seg» for en mann i slutten av 40 årene. 

Prøve å gå videre eller la det gå over? 

Dere passer ikke sammen. Han har en sønn på 6 år, og du skriver at du er ferdig med småbarn så da skriver du det selv.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er 48 år, og hadde løpt fra denne mannen. Det finnes helt klart bedre menn for oss der ute. 

Anonymkode: e077a...733

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...