Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

jeg søker erfaringer fra dere som har vært i retten ang barnefordeling vedrørende små barn - under 1 år. 

jeg har stevnet far for retten og krevd 0 samvær eller samvær med tilsyn. 
grunnen er vold mot meg , lite tilknytning til barnet og vold mot min sønn fra tidligere forhold. Forholdet har vært preget av høy konflikt og vi er i dag ikke på talefot. 

jeg har inntrykk av at far ofte får samvær uansett, og lurer på hva som skal til for at samvær med tilsyn blir aktuelt. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner noen som var i samme situasjon. Far fikk samvær, men under tilsyn. Er rettsystemet fornuftig og oppegående der du bor, så får ikke denne faren være alene med et barn. Skal nevnes at i den saken jeg kjenner til hadde ikke far lagt én hånd på noe barn, det var vold mot mor.

Anonymkode: b6603...7e5

Skrevet

Det er ikke relevant om jeg synes det var lurt å få barn med denne mannen. For de som ikke har opplevd fysisk og psykisk vold så er det kanskje vanskelig å forstå. Det er derfor jeg spesifikt søker erfaringer - ikke synsing og personlige meninger fra folk som ikke har peiling. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Normalt betaler man egne saksomkostinger i barnefordelingssaker selv om man vinner saken. Kan bli veldig dyrt.

Anonymkode: 9c4a9...99c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Normalt betaler man egne saksomkostinger i barnefordelingssaker selv om man vinner saken. Kan bli veldig dyrt.

Og poenget er? Er det en ting man burde være villig til å bruke mye penger på så er det tryggheten til barna sine

Beklager avsporingen, men å komme med en kommentar om økonomi her, når TS ikke lar spurt om det er ganske fjernt….

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for brukerdebatt og tilsvar til dette. 

Christina82, mod

AnonymBruker
Skrevet
Brøleapen skrev (6 timer siden):

Og poenget er? Er det en ting man burde være villig til å bruke mye penger på så er det tryggheten til barna sine

Beklager avsporingen, men å komme med en kommentar om økonomi her, når TS ikke lar spurt om det er ganske fjernt….

Ja, din kommentar tilførte tråden mer...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...