Gå til innhold

Angst av dating

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på om det er noen av dere som blir veldig, veldig nervøse av en dere liker?

Jeg ender opp med å se på damer jeg er interessert i, og ikke våge å snakke med dem. Kanskje henge rundt henne og håpe hun legger merke til meg...

Det blir aller verst når de viser interesse tilbake :( Et par ganger har damer jeg er interessert i spurt meg på date, og jeg har ikke våget å gå.

Er i begynnelsen av 20-årene om det har noe å si.

Jeg snakker helt fint med damer ellers, det er bare når jeg liker henne at angsten kommer :(

Anonymkode: 640ba...388

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva er det du er redd for?

Anonymkode: 9270c...588

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

hva er det du er redd for?

Anonymkode: 9270c...588

Jentelus?

Anonymkode: 12f26...84d

Skrevet

Du må gi deg selv litt mer verdi. Hun skal jo også tørre å gå på date med en så fin person som deg. 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt normalt, eneste du kan gjøre er å utfordre deg selv litt etter litt så du lærer at det ikke er noe å være redd for - uten at du blir så skremt at du heller trekker deg tilbake. Vær snill med deg selv og ikke ha hastverk med dette. Og ja, det finnes damer som ikke blir usikker av dette, som vil hjelpe deg å slappe av - fordi de genuint liker deg og er interessert. De damene du ikke får kontakt med er de som er som deg, og trenger en mann som tar styringen. Etter hvert vil du også selv kunne ta mer og mer styring uten å være redd for utfallet

Anonymkode: e52e5...88b

• Hjerte 1
Skrevet

Dette er veldig normalt, for begge kjønn, du er nok bare litt ekstra sjenert. Jeg hadde også flere guttevenner i ungdommen som jeg oppførte meg helt normalt og morsom rundt, men dersom jeg likte noen var jeg helt ute av stand til å fungere 🙈 Ble bare den teiteste versjonen mulig av meg selv. Det pleier gå seg til 😊

Anonymkode: 9d0ac...b60

Skrevet

Ufarliggjør det og legg begrepet "date" til side 🙂.

Det å bli vant til en setting hvor det kan oppstå følelser, blir plutselig veldig sårbart og risikofylt. 

En ny relasjon er i bunn og grunn bare en venn du ikke har møtt enda. 

Ikke vær så streng med deg selv. Man trenger ikke være et sosialt godstog.

Det holder lenge å vite at du er en fyr med solide verdier og har akkurat nok selvtillit til å gi et godt håndtrykk eller en varm klem. :gruppeklem:

Du ligger milevis foran alle andre, bare ved å faktisk tørre å foreslå eller bli med :nikke:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...