Gå til innhold

Tørketrommel ball

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken bruker du? Er du fornøyd?

Er tennisballer bedre enn de som ser ut som virus 🙈 de med tagger? Eller er de bedre?

Jeg synes tennisballer bråker så mye når jeg setter på tørketrommel.

Anonymkode: 2e611...b05

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker egentlig kun tørkeballer når jeg tørker dun. Da hiver jeg alle disse fire inni.

To «virusformede» 😄 og to i ull. Har hatt tennisballer før, men de bråker mer som du nevner, og hunden hadde en tendens til å stjele dem.

Anonymkode: f8bdf...bf8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker egentlig kun tørkeballer når jeg tørker dun. Da hiver jeg alle disse fire inni.

To «virusformede» 😄 og to i ull. Har hatt tennisballer før, men de bråker mer som du nevner, og hunden hadde en tendens til å stjele dem.

IMG_1426.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, tenkte egentlig på når jeg tørker dun, puter osv ja. 

Takk for svar og tips.👍 

Hvor kjøper en de i ull? 🤔 Og syns du det bråker mindre når du blander disse?

Skrevet

Så det nå ja.🙈😅 Chlas Olson. 
Toppers!

Skrevet

Jeg har de i ull, kjøpt 3-pack på Normal 

Skrevet

Jeg hadde en veldig treg kombinasjon tidligere. Kortet ned tørketiden drastisk ved å bruke 2-3tørkeballer i ull hver gang jeg satte på en tørk

Anonymkode: bc3ba...591

Skrevet

Tørketrommelball! Det har jeg aldri brukt, faktisk. Klærne blir da tørre likevel, men er kanskje andre årsaker til å bruke det.

Anonymkode: 2db34...776

Skrevet

Finner absolutt ingen som er tunge nok til å faktisk slå ut dunet, så jeg har en sko som får bli med inn når jeg tromler dun.

Anonymkode: 8ede6...82d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Funker fint med tennisballer til dun her, vi har stue/oppholdsrom i en annen etasje enn vaskerom. 

Men var ikke klar over at det fantes ulltørkeballer, så takk for tips!

Anonymkode: 635c6...3a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Tørketrommelball! Det har jeg aldri brukt, faktisk. Klærne blir da tørre likevel, men er kanskje andre årsaker til å bruke det.

Anonymkode: 2db34...776

Det er mest til bruk når man skal slå dun fra hverandre etter å ha vasket dynter og puter og dunjakker etc. Det handler ikke om tørrhet av vanlige klær, men om å slå dunet fra hverandre så det ikke blir klumpete og muggent. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har tørkeballer i ull. Da tørker vasken raskere. Og så bruker jeg eteriske oljer på ullballene, som gir god lukt i handklær og sengetøy. 

Anonymkode: 693b7...a75

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Jeg har tørkeballer i ull. Da tørker vasken raskere. Og så bruker jeg eteriske oljer på ullballene, som gir god lukt i handklær og sengetøy. 

Det gjør jeg og. Lavendel i sengetøy :lukkedeøyne:

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det gjør jeg og. Lavendel i sengetøy :lukkedeøyne:

Ja, elsker lavendel på soverommet. Så bruker jeg en del Neroli på mine klær. Og Bergamott på handklær. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For forsiden av Dagbladet er den mest pålitelige kilden her i livet 😂 

Ja, du tror det var Dagbladet som sto inne for forskningen?

Ok.....

Anonymkode: aa56e...934

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, du tror det var Dagbladet som sto inne for forskningen?

Ok.....

Jeg vet hva slags "forskning" Dagbladet liker å gjengi ;)

Vi som har levd en stund har faktisk noe som heter praktisk erfaring etter mange tusen runder med klesvask. Ullballer fjerner statisk elektresitet fra syntetiske materialer, som treningstøy. Det forkorter tørketiden, og gir mindre skrukker, da det hindrer at det krøller seg sammen. Det gjør forede plagg og plagg i dun mer fluffy, og gir mykere tekstiler da det "banker mot" plagget. Og som bonus gir det nydelig duft til klærne når du bruker eteriske oljer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Alt folk lar seg lure av.

https://dinside.dagbladet.no/bolig/finnes-ikke-nyttige/74483480

Lykke til med å tørke dun uten. Det er jo selvsagt mulig å ta dunjakken/-dynen ut og riste den hvert femte minutt, men jeg har nyttigere ting å bruke tiden på.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg vet hva slags "forskning" Dagbladet liker å gjengi ;)

Vi som har levd en stund har faktisk noe som heter praktisk erfaring etter mange tusen runder med klesvask. Ullballer fjerner statisk elektresitet fra syntetiske materialer, som treningstøy. Det forkorter tørketiden, og gir mindre skrukker, da det hindrer at det krøller seg sammen. Det gjør forede plagg og plagg i dun mer fluffy, og gir mykere tekstiler da det "banker mot" plagget. Og som bonus gir det nydelig duft til klærne når du bruker eteriske oljer. 

Oooooook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...