AnonymBruker Skrevet 16 timer siden #41 Skrevet 16 timer siden Det er ikke feil å gå med en vid bukse og pen topp i selskap, men da må stoffet være mer eksklusivt f. eks. fløyel eller silke. Problemet med buksen på bildet, er at den ser ut som noe bestilt fra Temu. Anonymkode: b8f55...3cb 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #42 Skrevet 15 timer siden Thyra skrev (36 minutter siden): Kvinner kan jo også bruke dress som i dressbukse og blazer. Men mener du det er forskjell på sammenhengende buksedress og todelt med fine bukser og pyntet topp som passer til? Betyr det også at langt pent skjørt med pynter topp som passer til ikke kan likestilles med kjole? Det er åpenbart forskjell på en dress og en flagrende bukse som det der. Det er også forskjell på en dress og det å ha på seg en bukse og en topp. Langt skjørt og topp kan heller ikke sidestilles med lang kjole når kleskoden er dress for menn. Vet du virkelig ikke disse tingene fra før, eller forsøker du bare å sette et kritisk blikk på kleskoder…? Mener å ha sett deg ha/delta i flere slike tråder, og stusser derfor litt. Anonymkode: c8c9b...a34 2 1
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #43 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er åpenbart forskjell på en dress og en flagrende bukse som det der. Det er også forskjell på en dress og det å ha på seg en bukse og en topp. Langt skjørt og topp kan heller ikke sidestilles med lang kjole når kleskoden er dress for menn. Vet du virkelig ikke disse tingene fra før, eller forsøker du bare å sette et kritisk blikk på kleskoder…? Mener å ha sett deg ha/delta i flere slike tråder, og stusser derfor litt. Anonymkode: c8c9b...a34 Det er du som ikke har peiling. Anonymkode: 0a807...a5e 4
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #44 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Dritstygt. Anonymkode: f6fba...478 Jepp. Anonymkode: 8d2ca...c10
Thyra Skrevet 15 timer siden Forfatter #45 Skrevet 15 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Det er åpenbart forskjell på en dress og en flagrende bukse som det der. Det er også forskjell på en dress og det å ha på seg en bukse og en topp. Langt skjørt og topp kan heller ikke sidestilles med lang kjole når kleskoden er dress for menn. Vet du virkelig ikke disse tingene fra før, eller forsøker du bare å sette et kritisk blikk på kleskoder…? Mener å ha sett deg ha/delta i flere slike tråder, og stusser derfor litt. Anonymkode: c8c9b...a34 Jeg vet det er forskjell på dress og bukse og topp. Men trodde kanskje at både kvinner og menn kan bruke dress når det er dresskode dress eller mørk dress. Har sett bilder av kongelige damer og andre kjendiser med langt skjørt i fint stoff og topp i finere anledninger der de fleste andre hadde lang selskapskjole. Så tenkte kanskje det var innafor, bare at kjole var mer vanlig. Men ja, er kritisk blikk på kleskoder er absolutt på sin plass.
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #46 Skrevet 15 timer siden Thyra skrev (5 timer siden): Middag hos kongen blir nok ikke aktuelt. Men tenkte eller flere anledninger som julaften, nyttårsaften, bryllup.... Med ulikt tilbehør. Julaften og nyttårsaften ja, bryllup kommer an på hva som står i innbydelsen om antrekk. Jeg ville ikke valgt noe sånt til bryllup, men kunne fint brukt det på julebord, på julaften eller på nyttårsfest. Anonymkode: 0be90...7e1
Thyra Skrevet 15 timer siden Forfatter #47 Skrevet 15 timer siden Om jeg skulle investert i en slik, ville det vært mest anvendelig med grønn eller svart?
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #48 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er du som ikke har peiling. Anonymkode: 0a807...a5e Haha, du mener man kan gå i en flagrende bukse med topp til når det er dress som er kleskoden for menn? Thyra skrev (1 time siden): Jeg vet det er forskjell på dress og bukse og topp. Men trodde kanskje at både kvinner og menn kan bruke dress når det er dresskode dress eller mørk dress. Selvfølgelig kan kvinner også bruke dress, men flagrende bukse og en topp er ikke en dress. Anonymkode: c8c9b...a34 1
Thyra Skrevet 13 timer siden Forfatter #49 Skrevet 13 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Haha, du mener man kan gå i en flagrende bukse med topp til når det er dress som er kleskoden for menn? Selvfølgelig kan kvinner også bruke dress, men flagrende bukse og en topp er ikke en dress. Anonymkode: c8c9b...a34 Jeg vet at flagrende bukse med topp ikke er dress. Poenget er vel at kleskoden dress eller mørk dress for menn både kan bety kjole, dress og buksedress for kvinner. Og da tenkte jeg at pen bukse med pyntet topp og buksedress ble omtrent hipp som happ. "Flagrende bukse" som du kaller det, kan jo minne litt om lang "flagrende" kjole, og pyntede buksedresser har jo også ofte vide bein. Endret 13 timer siden av Thyra 3
Mei88 Skrevet 13 timer siden #50 Skrevet 13 timer siden Jeg hater å kle meg pent, så jeg hadde sagt ja til en sånn bukse med en pen topp og evt ønsker jakke over(alt etter vær, vind og hvor du skal) 1
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #51 Skrevet 8 timer siden Thyra skrev (6 timer siden): Om jeg skulle investert i en slik, ville det vært mest anvendelig med grønn eller svart? Men investert, den ser ut til å koste maks 200? Skal du investere i en slik bukse du kan bruke i bryllup, litt penere formelle selskap osv så må du først opp i kvalitet (og dermed pris), og deretter kan du vurdere farge. Akkurat denne buksen kan du, som sagt, bruke sammen med kjente og nær i avslappet lag, der ingen bryr seg om hva andre har på seg. Anonymkode: fab92...82c
Thyra Skrevet 3 timer siden Forfatter #52 Skrevet 3 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Men investert, den ser ut til å koste maks 200? Skal du investere i en slik bukse du kan bruke i bryllup, litt penere formelle selskap osv så må du først opp i kvalitet (og dermed pris), og deretter kan du vurdere farge. Akkurat denne buksen kan du, som sagt, bruke sammen med kjente og nær i avslappet lag, der ingen bryr seg om hva andre har på seg. Anonymkode: fab92...82c Ja, den er ikke dyr. Likevel prøver jeg jo å ikke kjøpe klær som ikke blir brukt. Derfor jeg spurte om dere ville ha kjøpt grønn eller svart. Ja, har råd til begge. Men spørsmålet står seg jo enten jeg kjøper denne spesifikke buksen enn en tilsvarende i bedre kvalitet og materiale. Om ingen bryr seg om hva andre har på seg, så trenger man jo ikke pynte seg i det hele tatt. Spørsmålet i tråden var vel egentlig i hvilke anledninger man kan bruke slike bukser. Jeg tenker at om en type plagg passer til en spesifikk kleskode/anledning, så kan man bruke både dyre og billige varianter. Alle har jo ikke like god råd. Og om de må kjøpe et nytt plagg til anledningen, kan man ikke forvente at de skal bruke mange tusen? Endret 3 timer siden av Thyra
AnonymBruker Skrevet akkurat nå #53 Skrevet akkurat nå Thyra skrev (13 timer siden): Jeg vet at flagrende bukse med topp ikke er dress. Poenget er vel at kleskoden dress eller mørk dress for menn både kan bety kjole, dress og buksedress for kvinner. Og da tenkte jeg at pen bukse med pyntet topp og buksedress ble omtrent hipp som happ. "Flagrende bukse" som du kaller det, kan jo minne litt om lang "flagrende" kjole, og pyntede buksedresser har jo også ofte vide bein. Svaret er nei. En slik flagrende bukse passer seg ikke til en anledning der kleskoden er dress/kjole. Anonymkode: c8c9b...a34
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå