Gå til innhold

Vektøkning mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det vanlig å oppleve vektøkning og at magen blir større under mensen? Veide 46kg før mensen, nå viser vekta 47 og føler jeg ser skikkelig mye større ut spesielt rundt mage/lår. 

Anonymkode: 3b3f6...7a0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vanlig hvis du er 13 år og er 155 høy ja

Anonymkode: 5d039...cad

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er 18 og 171cm. Men skjønner ikke hva det skal ha å si.

Skrevet

Jeg føler og opplever det samme (k47, 58kg/167 cm)

Skrevet

Helt normalt. Hormoner gjør at du blir oppblåst, og at kroppen binder til seg vann. Som renner av deg igjen. 

Anonymkode: 5eec8...7cb

• Nyttig 3
Skrevet

Det er helt vanlig at kroppen holder litt ekstra vann, og at man føler seg oppblåst. 

Det er også helt vanlig at man føler seg verre, at man får dårligere selvbilde, i tiden før og under menstruasjon. 

Anonymkode: 18c7e...f29

• Liker 1
Skrevet

Det er vanlig. Jeg veier 51-52 til vanlig og kan veie over 54 dagen før mens. 

Anonymkode: 2cc0f...fd3

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Er det vanlig å oppleve vektøkning og at magen blir større under mensen? Veide 46kg før mensen, nå viser vekta 47 og føler jeg ser skikkelig mye større ut spesielt rundt mage/lår. 

Det er heeeelt naturlig! Du veier også mer om kvelden enn om morgenen, uansett kjønn, så vekten varierer både gjennom døgnet men også gjennom syklusen!

Anonymkode: cb94e...ae5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

🙄

Anonymkode: 14bc1...4a5

Skrevet

Jeg legger alltid på meg et par kilo når mensen kommer. Et par dager inn i mensen så er de borte igjen. Bare vann i forbindelse med hormoner.

Anonymkode: 26177...af9

• Liker 1
Skrevet

Kjære trådstarter, 

Jeg har valgt å stenge tråden på bakgrunn av regelen om at Kvinneguiden ikke tillater tråder som omhandler tanker om spiseforstyrrelser. Selv om vi ikke kan være sikre på om du har faktiske utfordringer relatert til spising, stenges den for å verne om deg og andre som kan befinne seg i en sårbar situasjon. Avgjørelsen tar utgangspunkt i at vi ikke har mulighet til å passe på tråden for å fjerne potensielt skadelige svar, og en annen ting er at vi heller ikke sitter med den nødvendige faglige kunnskapen for å gjøre reelle vurderinger av innkommende tips og råd.

Du oppfordres heller til å ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De har bred erfaring med spiserelaterte utfordringer, og kan kontaktes på chat, e-post eller telefon. Alternativt kan man også kontakte Mental Helse gjennom deres hjelpetelefon på tlf. 116 123, eller nettsiden deres sidetmedord.no. Tjenesten er anonym, kostnadsfri, tilgjengelig hele døgnet og deres medarbeidere har taushetsplikt. Snakk også gjerne med din fastlege for profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

Med omtanke og hilsen,

veronica<3, mod.

• Nyttig 1
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...