Gå til innhold

Kia EV9 vs VW ID.Buzz lang GTX

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal kjøpe ny bil. Vurderer Kia EV9 og VW ID.Buzz GTX lang utgave. Er to meter høy og vi har to barn i bilstoler, og hund.

Hva anbefaler dere?

Anonymkode: 6e292...e7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da ville jeg gått for kia. Men dere bør se på bagasjerommet. Dere må finne ut hvem som passer hundebur best. Oh kanskje dere vary barnevogn?

• Liker 2
Skrevet

Definitivt Kiaen. I utgangspunktet liker jeg minivan best, men plassutnyttelse, kjørekomfort, utstyr, UI, og - ikke minst - kvaliteten i Kiaen er en hel verden bedre enn i Volkswagen. Det er ikke en konkurranse en gang.

Anonymkode: 0c3ed...010

• Liker 3
Skrevet

KIA Ev9, helt klart. 

Lekker bil, med god plass og 7 års garanti. Lett valg over ID.Buzz. 

• Liker 3
Skrevet

Enig med alle andre her, glem Volkswagen. 

Men se gjerne også på Hyundai Ioniq 9. Søsterbilen til EV9, litt lengre, litt større bagasjerom, og ganske lekkert utseende.

Ellers har NAF/motor.no en test av sjusetere i sin aktuelle utgave. De mener Peugeot e-5008 er det beste kjøpet i denne klassen, fordi bilen er så mye billigere enn de andre. Aldri i livet ville jeg ha kjøpt en Stellantis-bil, men du får vurdere selv om det kan være aktuelt for deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Definitivt Kiaen. I utgangspunktet liker jeg minivan best, men plassutnyttelse, kjørekomfort, utstyr, UI, og - ikke minst - kvaliteten i Kiaen er en hel verden bedre enn i Volkswagen. Det er ikke en konkurranse en gang.

Vel, du generaliserer mye her og jeg har lyst til å svare med at det eneste som best på Kia’en er garantien.. Og det er det kanskje en grunn til…😜

Anonymkode: 63b5f...774

• Liker 1
Skrevet

Mange store biler nå så ta en sjekk først. Se hva service koster og hvor ofte😉

Skrevet

Du må prøve begge og mulig du vil gå for IdBuzz, alle mine naboer her jeg bor, de som har hund, de gikk for den. 😅 Absolutt ingen kjøper Kia.. 

Anonymkode: 5a9d0...5a5

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel, du generaliserer mye her og jeg har lyst til å svare med at det eneste som best på Kia’en er garantien.. Og det er det kanskje en grunn til…😜

Jeg hadde argumenter for påstanden min, leter fortsatt etter dine, med all vennlighet altså.

• Liker 2
Skrevet

Men igjen...om dere har stor hund 15+ kg så ta med buret og prøve. Mange ser på bagasjerommet og tror det er stort nok. Med et bur så blir plutselig rommet mye mindre. Oh kanskje dere også nå kjøpe nytt bur 

Skrevet

Har kjørt mye begge bilene. Fantastiske begge to. Men ville gått for id buzz.

Anonymkode: f0ed4...03a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2025 den 16.18):

Tror faktisk ikke det er noe som er bedre på ID Buzz enn EV9. Langt dårligere rekkevidde, ekstremt mye tregere lading, høyere forbruk, særlig på motorvei. Dårligere musikkanlegg og infotainement/klima/knapper, tregere akselerasjon, ingen V2L (230V strømuttak fra bilen), og mer støy i kabinen og 2 år mindre garanti. 

Eneste grunnen til at de selger mer er mer er lavere pris.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vil tipse om Nio EL8 ☺️ den har skikkelig god plass både til barnestoler og hundebur. 

Anonymkode: b442c...f50

Skrevet

Har du kommet noe lengre, @TS?

Skrevet

Slenger meg på her - samme råd for en familie på 5 med tre barneseter?

Skrevet
Pilates47+ skrev (2 timer siden):

Slenger meg på her - samme råd for en familie på 5 med tre barneseter?

Jepp. ID.Buzz er en overpriset, underutstyrt tullebil. Du kan også vente på PV5:

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jepp. ID.Buzz er en overpriset, underutstyrt tullebil. Du kan også vente på PV5:

Vi tenkte 6 eller 7 seter den gangen. Skal undersøke KIA :)

• Hjerte 1
Skrevet

Kia EV9 og Hyundai Ioniq 9 er dine beste alternativer når kvalitet teller. Peugeot e-5008 er også et alternativ. Langt ifra min personlige favoritt, men motor.no mener den kan gjøre jobben i denne klassen til en rimelig penge.

ID.Buzz har fått mye kritikk for å være for dårlig. Nå slutter VW å selge den i USA og tom. den dedikerte elbilpressen sier at det er bra at de dårlige elbilene gir plass for bedre alternativer:

https://insideevs.com/features/782432/more-evs-should-get-canceled/

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2025 den 16.21):

Du må prøve begge og mulig du vil gå for IdBuzz, alle mine naboer her jeg bor, de som har hund, de gikk for den. 😅 Absolutt ingen kjøper Kia.. 

Anonymkode: 5a9d0...5a5

Ville også gått for IdBuzz, veldig mye SOLID bil for pengene.  Husker ikke alle detaljene nå, men var på bilutstilling i høst og ble mektig imponert.

Anonymkode: c0fea...4ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

SOLID bil

Volkswagen? Ett av bilmerkene med flest feil i markedet?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...