Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å gjøre det istedenfor å bytte det inn eller slenge det innerst i skapet.

Fikk saueskinn til jul i fjor som jeg aldri har brukt, og siden lappen hang på gir jeg de til mine besteforeldre som liker å sitte ute på terrassen mest mulig å drikke kaffe.

Krydderposer med økologisk krydder, regifter jeg til en nabo som har hjulpet meg med kattepass.

En krimroman i stiv perm skrevet av en kjent svensk forfatter, regifter jeg til mitt søskenbarn

To fine kaffekrus som jeg fikk til jul men som jeg ikke har bruk for, gav jeg til min nevø som innflyttingsgave da han flyttet inn i leilighet

Anonymkode: 60d8f...979

• Liker 3
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Absolutt :) Får jeg gaver jeg ikke liker / trenger / har bruk for, og som ikke kan byttes, så gir jeg dem videre

Anonymkode: fed5c...6f9

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det har jeg. Og med null vonde intensjoner, tvert imot.  Håper at andre re-gifter det jeg gir dem også, hvis de vet det passer for noen andre. De fleste jeg gir gaver til er veldig takknemlige mennesker, så jeg vet at det har satt pris på gaven uansett. Får de ikke bruk for den, så er det fint at de finner noen andre. 

Jeg vet ikke hvorfor jeg tenker sånn her, men

Anonymkode: ccfb8...c0a

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Får jeg gaver som ikke passer meg eller mitt hjem. Så bytter jeg det. 

Anonymkode: 959d5...a69

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvis det ikke har byttelapp da?

Skrevet

Vi får av og til gløgg i julegave, og vi liker ikke gløgg. Så ei i familien som liker gløgg får den. 

Ellers gir vi ytterst sjelden bort julegaver, det kan være pynteting kanskje som ikke passer inn her hos oss. Det havner på bruktbutikk som regel i stedet for å støve ned i boden. 

• Liker 1
Skrevet

Tja, jeg tror ikke jeg har opplevd å få gaver jeg virkelig ikke vil ha? Pleier ikke å bytte heller. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Utfordringen er ofte at mange handler inn gaver type 6mnd - 1 år i forveien og da har byttelappen gått ut

Anonymkode: fed5c...6f9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (14 minutter siden):

Tja, jeg tror ikke jeg har opplevd å få gaver jeg virkelig ikke vil ha? Pleier ikke å bytte heller. 

Ikke jeg heller egentlig 😊 Ser for meg at jeg kan regifte hvis jeg får noe fint jeg absolutt ikke trenger, men det har foreløpig ikke skjedd. 

Anonymkode: 49f5c...51d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hvis det ikke har byttelapp da?

Det er ikke alle som krever byttelapp i disse juletider. Har de varen i sitt sortiment, så er det mulig å bytte. Unntak finnes selvfølgelig.

Anonymkode: 4aeda...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Regifter gaver som ikke vil bli brukt ja. Slik som gavepakker med kaffe og sjokolade. Perfekt å gi videre til naboer eller til vertskap i selskap. 

Anonymkode: 94855...833

• Liker 1
Skrevet

Gaver jeg ikke liker eller har nytte av går videre ja. Enten til andre eller til gjennbrukstorget på gjenvinningsstasjonen.

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er en fin ting å kunne gjøre.

Anonymkode: fac15...077

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart. Drikker for eksempel ikke vin, så det blir alltid gitt videre i gave. 

Anonymkode: 271d0...605

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, hvis det er alkohol. Jeg er alkoholavhengig, derfor gir jeg den videre til noen som jeg vet drikker

Anonymkode: 1c05e...a99

AnonymBruker
Skrevet

Ja, det gjør jeg. Jeg spiser ikke søtt, heller ikke honning, marmelader, og slik. Og enkelte ganger har jeg fått veldig mye av en ting - som olivenolje. Slikt re-gifter jeg som vertinnegaver. 

Anonymkode: db242...4d5

Skrevet

Absolutt! 

Men for litt siden fikk jeg en regiftet gave selv, noe som er helt i orden. Men både kaffe og sjokolade var utgått for flere år siden. Det bør man hverfall passe på om man skal gi gaver videre.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Har gjort det noen få ganger med ting og tang, og stort sett all vin vi får siden det går veldig lite vin her i huset 🤣 

Anonymkode: 99ab9...6eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...