Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann,

søker hjelp her...

Var i fastvikariat med en kontrakt som nå er utløpt (Oslo Kommune). Jeg ble sykemeldt før kontrakten utløp og er fremdeles hjemme.

Var hos legen senest onsdag 29/3 og fikk forlenget sykemeldingen. Hva skal jeg gjøre med den? Fylle ut ark D og sende det til Trygdekontoret? Men hva beregnes sykepengene fra da? Min utløpte kontraktsfestede lønn eller hva jeg har tjent inn de seks siste månedene?

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

jeg tror sykepenger regnes ut fra de siste tre mnd.

Gjest Gjest
Skrevet
Heisann,

søker hjelp her...

Var i fastvikariat med en kontrakt som nå er utløpt (Oslo Kommune).  Jeg ble sykemeldt før kontrakten utløp og er fremdeles hjemme. 

Var hos legen senest onsdag 29/3 og fikk forlenget sykemeldingen.  Hva skal jeg gjøre med den?  Fylle ut ark D og sende det til Trygdekontoret?  Men hva beregnes sykepengene fra da?  Min utløpte kontraktsfestede lønn eller hva jeg har tjent inn de seks siste månedene? 

HJELP!

Om du var i arbforholdet over fire uker, så får du sykepenger utifra lønnen du hadde. Under fire uker, så blir de som dagsatsene du hadde som arb.ledig. (om du var det da)

Du sender sykemeldingen til trygdekontoret. Kom selv i denne situasjonen nå

Gjest Gjest
Skrevet
Om du var i arbforholdet over fire uker, så får du sykepenger utifra lønnen du hadde. Under fire uker, så blir de som dagsatsene du hadde som arb.ledig. (om du var det da)

Du sender sykemeldingen til trygdekontoret. Kom selv i denne situasjonen nå

ps. glemte å skrive at arb.giver gir deg sykepenger til den dato kontrakten løper ut. Selvfølgelig ikke over dager som arbgiver er pliktig til å betale.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...