AnonymBruker Skrevet fredag kl. 16:37 #1 Skrevet fredag kl. 16:37 Til dere voksne som har vært igjennom utredning for adhd på dps, hvor lang tid tok utredningen? Jeg har vært i utredning siden februar i år, og er fremdeles ikke ferdig: Behandler følger ikke opp avtaler og det er månedsvis mellom timene som settes opp. Trodde det skulle ta litt kortere tid, men det er kanskje vanlig at det tar opptil ett år? Anonymkode: cd9c0...d79
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:34 #2 Skrevet fredag kl. 21:34 Tok omtrent et halvt år fra jeg startet på utredningen til jeg fikk diagnosen og fikk begynne på medisiner Anonymkode: a7de6...8e1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:37 #3 Skrevet fredag kl. 21:37 Cirka seks uker fra oppstart til konklusjon, cirka fire uker til før epikrise forelå (det var sommerferietid). Kombinert utredning for ADHD og autisme, i fjor. Anonymkode: f5354...b70
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 21:45 #4 Skrevet fredag kl. 21:45 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Til dere voksne som har vært igjennom utredning for adhd på dps, hvor lang tid tok utredningen? Jeg har vært i utredning siden februar i år, og er fremdeles ikke ferdig: Behandler følger ikke opp avtaler og det er månedsvis mellom timene som settes opp. Trodde det skulle ta litt kortere tid, men det er kanskje vanlig at det tar opptil ett år? Anonymkode: cd9c0...d79 Når du skriver at behandler ikke følger opp avtaler, hva mener du med det ? Anonymkode: a9bda...ca6
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:00 #5 Skrevet fredag kl. 22:00 Det er ikke vanlig at behandler ikke følger opp og det går måneder mellom hver time. Anonymkode: 3539e...ece
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 22:45 #6 Skrevet fredag kl. 22:45 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Når du skriver at behandler ikke følger opp avtaler, hva mener du med det ? Anonymkode: a9bda...ca6 At hun f.eks. sier hun skal ringe komparent og ber meg forberede den personen på at hun vil ringe snarlig, så tar det 3 måneder før hun gjør det og jeg må etterspørre det mange ganger før hun til slutt ringer, eller når hun skal henvise meg til nevropsykolog og sier det går raskt, så purrer jeg etter 2 1/2 måned når jeg ikke har hørt noe mer, og da er ikke henvisningen sendt en gang. Det går minst 2 måneder mellom hver gang det er ledig time til meg. Ts. Anonymkode: cd9c0...d79
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (På 12.12.2025 den 23.45): At hun f.eks. sier hun skal ringe komparent og ber meg forberede den personen på at hun vil ringe snarlig, så tar det 3 måneder før hun gjør det og jeg må etterspørre det mange ganger før hun til slutt ringer, eller når hun skal henvise meg til nevropsykolog og sier det går raskt, så purrer jeg etter 2 1/2 måned når jeg ikke har hørt noe mer, og da er ikke henvisningen sendt en gang. Det går minst 2 måneder mellom hver gang det er ledig time til meg. Ts. Ta det opp med fastlegen din. Orienter også NAV dersom du er sykemeldt eller skal videre på AAP. Dette er viktig for at de ikke skal kunne si at noe skyldes din manglende medvirkning til helsehjelp. Fastlegen din kan sende dialogmelding til DPS, og kan kanskje sørge for / hjelpe deg slik at du får en ny behandler som ikke har så mye fravær. Anonymkode: 5f90b...973
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå