Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dette er første gang jeg tar egenmelding og jeg jobber bare 50 prosent og har allrede tatt 3 dager med egen melding resten av uken jobber jeg uansett ikke. Men jeg har fortsatt feber og tenker at neste uke kan jeg ikke komme på mandag kan jeg fortsatt ta egenmelding 

Så vet noen hvor mange dager man kan ta egenmelding i Ullevål sykehus? 

Anonymkode: 5f494...825

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er IA-bedrift. Da kan du ta 8 dager sammenhengende (det inkluderer fridager og helg). Du har 24 egenmeldingsdager fra du tar første egenmelding og 1 år fremover (følger altså ikke kalenderåret) 

Anonymkode: 4d1e7...ec7

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Oi. Glad jeg ikke er lederen din. Man har opptil 24 dager i året. Maks 8 kalenderdager sammenhengende. Fridager mellom vakter teller med.

Anonymkode: f1611...8e9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Oi. Glad jeg ikke er lederen din. Man har opptil 24 dager i året. Maks 8 kalenderdager sammenhengende. Fridager mellom vakter teller med.

Og vi andre tenker glad du ikke er lederen vår. Hva er det med slike kommentarer? Skal du være glad for noe, burde det være at hun er syk og ikke du. Du skriver som ungdommen min på trassdagene, når hun ønsker å kaste skam og komme unna med det.

TS; du kan bruke egenmelding sammenhengende 8 dager på Ullevål. Det betyr at dagene du har fri i mellom nå også teller med dersom du fortsetter være syk. Dvs at på dag 9 må du ha sykemelding. 

Riktig god bedring ❤️

Anonymkode: 088df...fd4

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Og vi andre tenker glad du ikke er lederen vår. Hva er det med slike kommentarer? Skal du være glad for noe, burde det være at hun er syk og ikke du. Du skriver som ungdommen min på trassdagene, når hun ønsker å kaste skam og komme unna med det.

TS; du kan bruke egenmelding sammenhengende 8 dager på Ullevål. Det betyr at dagene du har fri i mellom nå også teller med dersom du fortsetter være syk. Dvs at på dag 9 må du ha sykemelding. 

Riktig god bedring ❤️

Anonymkode: 088df...fd4

Tusen takk❤️

jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg fikk en sånn kommentar. Grunnen til at jeg spør er også fordi jeg ikke tar så ofte sykemeldinger og egenmeldinger men denne personen tror kanskje jeg skulker og prøver å ta fri fra jobben

hvis denne personen bare viste hvor ille feber jeg har …

Anonymkode: 5f494...825

AnonymBruker
Skrevet

Om du da tar egenmelding på mandag blir alle dagene i mellom regnet som egenmelding også :) bare slik at du vet det. 

Anonymkode: 4ed6d...1ac

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden vet du om du er frisk eller syk om 3 dager? 

Anonymkode: f937e...97e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvordan i all verden vet du om du er frisk eller syk om 3 dager? 

Anonymkode: f937e...97e

Hun vet ikke det, hun vil vite om hun fortsatt kan ta egenmelding om hun er syk på mandag. 

Anonymkode: cdfd4...f72

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Glad du ikke er lederen til en som aldri har brukt egenmelding før, og dermed spør hvordan man bruker dem for å gjøre det på riktig måte??

• Nyttig 2
Skrevet

Snakk om å halshugge noen som bare vil vite hva hun skal gjøre om hun fortsatt er syk mandag. Det er jo fornuftig!

AnonymBruker
Skrevet
Mezzosoprena skrev (4 timer siden):

Glad du ikke er lederen til en som aldri har brukt egenmelding før, og dermed spør hvordan man bruker dem for å gjøre det på riktig måte??

Du skjønner det at for noen ledere er det helt utafor å så mye som tenke på sykefravær. 😊

Anonymkode: cdfd4...f72

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...