AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #1 Skrevet 11. desember 2025 Jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer mannefiendtlig. Ikke fordi jeg ønsker det, men fordi jeg ser de samme tingene igjen og igjen. Det virker som om mange menn genuint mener at det er greit å bare tenke på seg selv, og det blir stadig tydeligere hvor stor skjevfordelingen mellom kvinner og menn faktisk er. I hjemmet er det fortsatt “uvanlig” å forvente at menn bidrar på lik linje, selv når kvinner jobber like mye og like tungt. At en mann tar ut og inn av oppvaskmaskinen et par ganger i uken skal liksom være nok. De hundre andre oppgavene som må gjøres i løpet av en uke? De “ser” de visst ikke. At badet må vaskes, at ovnen er full av fett, at ting må organiseres og planlegges – det fremstår som helt usynlig for mange av dem. Og den mentale belastningen? Den havner som vanlig på kvinner. Noen menn virker helt avhengige av en skriftlig liste for i det hele tatt å klare å bidra. Og det stopper ikke i hjemmet. Det gjelder også i måten mange menn snakker om likestilling. De protesterer, kverulerer, og lander på den samme “logiske” slutningen hver gang: at kvinner tjener mindre bare fordi de velger lavtlønnede yrker. Som om det er hele forklaringen. Som om det å anerkjenne kvinners krav på respekt og reell likestilling er en urimelig tanke. Det burde være en menneskerett, men forbausende mange menn møter det med motstand. I tillegg er det umulig å overse det større mønsteret: behovet for dominans, kontroll og makt. Historisk og i dag er det menn som står bak kriger, konflikter og maktkamper. Det er som om ideen om å være “sterk”, “hard” og emosjonsløs er selve identiteten for mange. Resultatet? Følelser undertrykkes, sårbarhet blir sett på som svakhet, og menn ender opp med høyere selvmordsrate fordi de ikke får rom til å være mennesker. For å ikke snakke om den tåpelige ansvarsfraskrivelsen som kommer hver eneste gang de blir tatt i noe negativt, eller ikke klarer helt grunnleggende ting som normale, oppegående mennesker både burde se og ta ansvar for. Plutselig er det kvinners feil at menn er ensomme, at kvinner ikke vil “hvem som helst”, og at menn ikke får den responsen de mener de har krav på. Som om det er kvinnenes feil at menn ikke ønsker å tilpasse seg eller utvikle seg i takt med samfunnet. Jeg vet at dette ikke gjelder alle menn. Men det gjelder nok til at mønsteret er tydelig – og det er akkurat dette som gjør at frustrasjonen min vokser. Og hvis du som mann føler deg truffet av dette, er det kanskje verdt å spørre seg hvorfor. Anonymkode: 348c1...267 19 6 17
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #2 Skrevet 12. desember 2025 Det gjelder ihvertfall menn som har manglet noe i oppveksten. For eksempel en fraværende eller syk mor, ikke lært å regulere følelser, aldri vært nødt til å ta ansvar for egne handlinger, blitt dullet med, fått klær ferdig strøket eller vokst opp med noen som har vært kvinnefiendtlig. Ett eksempel er en omsorgsperson som er stygg mot kona, men hele verden for barnet. Hva læres da? Jada, er ei av de som tok skade av ett slikt mannfolk og måtte ta kontakt med krisesenter for å komme meg vekk. Det ble slik etterhvert som du beskriver, og ble verre og verre med årene. Det bikket når vi fikk barn sammen. Jeg hadde jo overskudd til å gi barnet omsorg, da måtte han få også. Sjalu på eget barn. Jeg maktet mindre og mindre, mistet meg selv og egen vetdi. Samtidig måtte være en god mor til mine barn, ikke voksenbarnet, ja det er en greie. Måtte gjøre alt husarbeid +++. Må jo ha det strøkent hele tiden, hvis ikke blir det dårlig stemning! Var ikke bra nok det. Lot jeg ting være noen få dager, brettet han opp ermene og tok en sjau. Ikke i stillhet vel og merke. Se så perfekt det ble! Den ene gangen i måneden betyr at han gjør dette hver dag, og dama er udugelig. Alle må gjøre ditt og datt, rydde etter seg selv. Barna også. De må da ta hans oppvask i samme slengen. Hjelpe til, det må de lære! Så kan han sitte å se på. Reglene gjelder alle andre bare! Også i trafikken. Konge på veien, fartsgrense er sprøyt og farlige situasjoner grunnet egen handling er andre sin feil. De kan jo ikke kjøre. Barn i baksetet, nei det har ingenting å si, han kan jo kjøre bil! Det finnes sofaslitere med drueklase over hodet og som knipser til partner og barn. Roping, kjefting, kritikk for hver minste ting. Aldri god nok. Det kan også kreves kos om man vil eller ei, hvis ikke "blir jeg sur og gjør det likevel, gjør ikke noe om du sover eller ikke"! Nei er ikke ett nei, hvordan våger man? Hvordan ser man dette i starten? Man ser det ikke hvis man ikke er interessert i å vite det. Er trossalt drømmemannen som gjør alt for deg, hotell og ekstravagansa, han blir dullet og vartet opp, ikke minst er en perfekt partner og forelder! Bare se på SoMe "hvor flink jeg er!". Eksen er stygg og fæl! Vi er like gode foreldre, bare sånn at jeg vet det! De har ofte ett stort behov for trøst, synpati, anerkjennelse og omsorg. De vil til og med gifte seg med en gang, flytte sammen og dra barna inn i dette asap! Har ikke tid til å vente med å være lykkelig med ei sykepleier, mamma og hushjelp! Mange har hatt denne dama på vent, vært utro og bruddet kunne egentlig ikke komme fort nok! Må være dramatisk og stakkarslig først, eksen avsluttet helt ut av det blå og tok fra han barnet (gjorde ikke det, har bare mer effekt å rope det ut). Kuppet er også romantisk og ikke ser at rollen er snudd. Mest sannsynlig er du noen år eldre og har skutt gullfuglen! 99% av det som kommer ut av munnen er løgn, men ingen stiller spørsmål fordi man er I lykkerus og "alle" går fem på denne fantastiske og sjarmerende karen! Lystløgner kalles det egentlig. Alt er vridd på eller ikke sant, bare for å se best ut. "Jeg har alltid rett, selv om jeg tar feil. Det er aldri min skyld, uansett hva og hvem det gjelder. Er du ikke enig med meg? Da finner jeg noen som er det, og heier på meg! Du er da ett fælt menneske, og det snakkes om til andre. (De ordene som da kommer ut er en refleksjon av seg selv.) Trenger barnet det? Er det det beste for barnet? Må jeg behandle barnet som ett barn? Må jeg reflektere før jeg sier noe, og endre på dette for barnet sitt beste? Nei det er for slitsomt, gagner jo ikke meg! Er helt enig i det du sier, så lenge det gagner meg. Bruker heller tiden min på det nye kuppet, og svartmaling av alle andre." Den største mangelen er empati. Til de som freser nå, her er det snakk om menn. Vet det finnes fæle damer også! Det er mange som opplever dette, det er ett ganske likt mønster som går igjen, hos de som oppfører seg slik. Alle er ikke sånn, men har man møtt en så ser man mange. Er 100% trist og tragisk for damene som blir fanget i dette, og barna som må leve med dette, og mødre som prøver å beskytte.❤️ Ikke lett når barnets beste blir til alle barn og foreldre er like, og fokuset blir hva som er best for foreldrene ❤️ Dette er mine tanker og historie når det kommer til nære relasjoner, og ja man sitter igjen med ett sinne over hvordan man kan behandle mennesker slik. Man blir også meget passiv agressiv når det skrives ned. Hvordan kan man ha samvittighet til å oppføre seg slik mot og rundt barn!? Har gått mange runder med meg selv, for man tviler på seg selv og virkelighet. Man lurer på om en selv er gal og skyld i dette. Lurer også på det du skrev, hvorfor er mange slik? Håper også at noen som leser denne tråden lærer noe og er obs. Ingen fortjener å ha det slik!❤️ Anonymkode: 8c744...38e 1 6 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #3 Skrevet 12. desember 2025 Ta det helt med ro. Du trenger ikke bekymre deg så veldig mye lengre. Hvis du leser litt så forstår du at vi nå går mot storkrig i Europa, og disse mennene som du hater kommer ikke til å kjempe for dere. Jeg er for feminisme, for LHBT og alt det der. Men hvor er en eneste kampanje eller sak som omtaler menn i positivt lys? At vi verdsettes? Nei vi er dritt. Forsvaret har skrevet rapport på rapport om ekstremt lav rekruttering og de vet nøyaktig hvorfor. Så lykke til. 2027-2035 kommer til å bli spennende. Anonymkode: aa005...b14 8 2
frivis Skrevet 12. desember 2025 #4 Skrevet 12. desember 2025 Mann her, og enig i beskrivelsen. Det jeg er mest forundret over er at dere kvinner velger slike menn 🤔 1 6
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #5 Skrevet 12. desember 2025 Kanskje du skal gå for singellivet eller noe slikt. Da slipper man økende frustrasjon mot menn.... Har ingenting som frustrerer meg da jeg er lykkelig singel Og når jeg var i forhold så var det han som lagde maten og var Mr- Cleanfreak. Så at man roter seg opp i menn som ikke fungerer er jo ikke bare mannens feil, det er jo og kvinnen som går med på den linja. Den typen menn du prater om er mer de som er tilnærmet incel som ikke kan gjøre noe feil uten å skylde på oss kvinner. Vi må skille skikkelige menn og den slags. En annen ting er at vi som er eldre 30+ har en helt annen erfaring enn de som vokser opp i dag. Mine barn skjønner ikke denne "likestillinga" som vi prater om for det sier seg jo selv at kjønnene er likeverdige... Må passe på at denne "mannfolk holdningen" ikke smitter over på de yngre. Anonymkode: 35f4d...b78 5
Rødvinsfilosofen Skrevet 12. desember 2025 #6 Skrevet 12. desember 2025 Jeg tenker at vi som ser dette må «call them put on their bullshit». Når vi ser brødre, fedre, venner, kollegaer og andre menn dra frem de verste gubbe-nykkene. Menn som blir sittende, alltid lar seg servere, som aldri bidrar til annet enn å skjenke alkohol. Menn som mener at kona får ta seg av handlinga, klesinnkjøp, matinnkjøp, alt som har med barnas helse å gjøre, og all logistikk og planlegging «fordi hun er flinkere til det». Menn som får et akutt ryddebehov i boden to timer før selskapet er, men har null planer om å bidra med ungene, dekke bordet, ordne i stand maten, støvsuge eller vaske bada. Menn som har et vitserepertoar: kvinner er noen nek. Ser man det igjen og igjen, og ser hvordan konene deres vantrives og sliter seg helt ut: si noe. 4 1 8
Rødvinsfilosofen Skrevet 12. desember 2025 #7 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ta det helt med ro. Du trenger ikke bekymre deg så veldig mye lengre. Hvis du leser litt så forstår du at vi nå går mot storkrig i Europa, og disse mennene som du hater kommer ikke til å kjempe for dere. Jeg er for feminisme, for LHBT og alt det der. Men hvor er en eneste kampanje eller sak som omtaler menn i positivt lys? At vi verdsettes? Nei vi er dritt. Forsvaret har skrevet rapport på rapport om ekstremt lav rekruttering og de vet nøyaktig hvorfor. Så lykke til. 2027-2035 kommer til å bli spennende. Anonymkode: aa005...b14 Hva mener du? Finnes jo et hav av reklamer om staute og barske arbeidskarer. Store, sterke og barske mannfolk. Det satses på Menn I Helse. Bromance har blitt en egen popkulturell sjanger. Du finner de på TikTok, YouTube, Insta, Podcast, osv. Menn snakker ut om følelsene sine i podcaster. Det fokuseres på prostatakreft og selvmord stup i ett. Samme med 0-visjonen. Hvis dere vil ha en mannekamp om holdninger til menn så må dere ta i et tak selv. «La menn få være menn» er en litt vel bred òg smal parole 🪧 11 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #8 Skrevet 12. desember 2025 frivis skrev (4 timer siden): Mann her, og enig i beskrivelsen. Det jeg er mest forundret over er at dere kvinner velger slike menn 🤔 Du leste ikke alt? Man vet som oftest ikke hva man får før det har gått en stund. Man blir manipulert og hjernevasket litt eller litt over tid. Skjønner ikke menn som synes det er greit å behandle mennesker slik. Anonymkode: 8c744...38e 8 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #9 Skrevet 12. desember 2025 Rødvinsfilosofen skrev (3 timer siden): Jeg tenker at vi som ser dette må «call them put on their bullshit». Når vi ser brødre, fedre, venner, kollegaer og andre menn dra frem de verste gubbe-nykkene. Menn som blir sittende, alltid lar seg servere, som aldri bidrar til annet enn å skjenke alkohol. Menn som mener at kona får ta seg av handlinga, klesinnkjøp, matinnkjøp, alt som har med barnas helse å gjøre, og all logistikk og planlegging «fordi hun er flinkere til det». Menn som får et akutt ryddebehov i boden to timer før selskapet er, men har null planer om å bidra med ungene, dekke bordet, ordne i stand maten, støvsuge eller vaske bada. Menn som har et vitserepertoar: kvinner er noen nek. Ser man det igjen og igjen, og ser hvordan konene deres vantrives og sliter seg helt ut: si noe. Når noen i det hele tatt tør å si noe, så er det som oftest for sent. Man blir jo hjernevasket og finner seg selv i å forsvare sin partner. Slike mannfolk lærer ikke av sine feil, de går rett til neste dame den dagen det blir slutt. Disse mannfolkene nøler heller ikke med å være stygg med dem som sier ifra. De blir bare drittfolk, så isolerer dama i stedet. Man skjønner ikke hva man går gjennom før det har gått lang tid, og skade skjedd. Anonymkode: 8c744...38e 4 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #10 Skrevet 12. desember 2025 Og man lurer på hvorfor noen menn er incel... Anonymkode: d792a...cdf 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #11 Skrevet 12. desember 2025 Jeg har heldigvis valgt en mann som klarer å oppføre seg og bidra på lik linje. Men grunnen til frustrasjonen kommer fra å observere et mønster i alt for mange hjem, samt ute i resten av samfunnet. Og tro meg, ser jeg det, så tar jeg dem på det. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ta det helt med ro. Du trenger ikke bekymre deg så veldig mye lengre. Hvis du leser litt så forstår du at vi nå går mot storkrig i Europa, og disse mennene som du hater kommer ikke til å kjempe for dere. Jeg er for feminisme, for LHBT og alt det der. Men hvor er en eneste kampanje eller sak som omtaler menn i positivt lys? At vi verdsettes? Nei vi er dritt. Forsvaret har skrevet rapport på rapport om ekstremt lav rekruttering og de vet nøyaktig hvorfor. Så lykke til. 2027-2035 kommer til å bli spennende. Anonymkode: aa005...b14 Ja, og hvem er det som starter disse krigene? Jo, menn. Hadde det ikke vært for menn, hadde jeg ikke "trengt" menn til å kjempe for meg. Og prøver du nå å si at kvinner er skylden for at menn ikke rekrutterer seg? For det beviser bare mitt synspunkt. Det er "aldri" menns skyld for at de ikke tar ansvar, det er fordi kvinner ikke roser og verdsetter de nok, lol. Hva med å løfte hverandre opp i stedet for å forvente at kvinner skal gjøre dette oppå alt annet? Anonymkode: 348c1...267 9 5
Vibelator Skrevet 12. desember 2025 #12 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer mannefiendtlig. Ikke fordi jeg ønsker det, men fordi jeg ser de samme tingene igjen og igjen. Det virker som om mange menn genuint mener at det er greit å bare tenke på seg selv, og det blir stadig tydeligere hvor stor skjevfordelingen mellom kvinner og menn faktisk er. I hjemmet er det fortsatt “uvanlig” å forvente at menn bidrar på lik linje, selv når kvinner jobber like mye og like tungt. At en mann tar ut og inn av oppvaskmaskinen et par ganger i uken skal liksom være nok. De hundre andre oppgavene som må gjøres i løpet av en uke? De “ser” de visst ikke. At badet må vaskes, at ovnen er full av fett, at ting må organiseres og planlegges – det fremstår som helt usynlig for mange av dem. Og den mentale belastningen? Den havner som vanlig på kvinner. Noen menn virker helt avhengige av en skriftlig liste for i det hele tatt å klare å bidra. Og det stopper ikke i hjemmet. Det gjelder også i måten mange menn snakker om likestilling. De protesterer, kverulerer, og lander på den samme “logiske” slutningen hver gang: at kvinner tjener mindre bare fordi de velger lavtlønnede yrker. Som om det er hele forklaringen. Som om det å anerkjenne kvinners krav på respekt og reell likestilling er en urimelig tanke. Det burde være en menneskerett, men forbausende mange menn møter det med motstand. I tillegg er det umulig å overse det større mønsteret: behovet for dominans, kontroll og makt. Historisk og i dag er det menn som står bak kriger, konflikter og maktkamper. Det er som om ideen om å være “sterk”, “hard” og emosjonsløs er selve identiteten for mange. Resultatet? Følelser undertrykkes, sårbarhet blir sett på som svakhet, og menn ender opp med høyere selvmordsrate fordi de ikke får rom til å være mennesker. For å ikke snakke om den tåpelige ansvarsfraskrivelsen som kommer hver eneste gang de blir tatt i noe negativt, eller ikke klarer helt grunnleggende ting som normale, oppegående mennesker både burde se og ta ansvar for. Plutselig er det kvinners feil at menn er ensomme, at kvinner ikke vil “hvem som helst”, og at menn ikke får den responsen de mener de har krav på. Som om det er kvinnenes feil at menn ikke ønsker å tilpasse seg eller utvikle seg i takt med samfunnet. Jeg vet at dette ikke gjelder alle menn. Men det gjelder nok til at mønsteret er tydelig – og det er akkurat dette som gjør at frustrasjonen min vokser. Og hvis du som mann føler deg truffet av dette, er det kanskje verdt å spørre seg hvorfor. Anonymkode: 348c1...267 Mange fæle menn men mange gode og Hvem står for 90% av Norges inntekter? Menn Hvem bygger husene vi bor i? Menn Hvem er minst sykemeldt? Menn Hvem har staten minst utgifter på? Menn Hvem lager strøm nettet og vann kloakk nettet? Menn Uten Menn ingen samfunn så tenk litt på det og neste gang du går på do og tar deg en dusj 😉😉😉😉😉 5 1 5
Soft mann Skrevet 12. desember 2025 #13 Skrevet 12. desember 2025 Rødvinsfilosofen skrev (5 timer siden): Hva mener du? Finnes jo et hav av reklamer om staute og barske arbeidskarer. Store, sterke og barske mannfolk. Det satses på Menn I Helse. Bromance har blitt en egen popkulturell sjanger. Du finner de på TikTok, YouTube, Insta, Podcast, osv. Menn snakker ut om følelsene sine i podcaster. Det fokuseres på prostatakreft og selvmord stup i ett. Samme med 0-visjonen. Hvis dere vil ha en mannekamp om holdninger til menn så må dere ta i et tak selv. «La menn få være menn» er en litt vel bred òg smal parole 🪧 Ca 600 dør av brystkreft, mens 865 døde av prostatakreft i 2023, eg vet ikke hvordan "mørketallene er for brystkreft. Men for prostata er de nok stor. Pappa døde av blærekreft med spredning, men det var prostatakreft som spredde seg til blæren. Men han er ikke i den statistikken for 2023 da de var blærekreft. Har hørt de samme av mange andre. De reelle tallet på prostatakreft dødsfall må minst dobles
Strigiformes Skrevet 12. desember 2025 #14 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg kjenner at jeg bare blir mer og mer mannefiendtlig. Ikke fordi jeg ønsker det, men fordi jeg ser de samme tingene igjen og igjen. Det virker som om mange menn genuint mener at det er greit å bare tenke på seg selv, og det blir stadig tydeligere hvor stor skjevfordelingen mellom kvinner og menn faktisk er. I hjemmet er det fortsatt “uvanlig” å forvente at menn bidrar på lik linje, selv når kvinner jobber like mye og like tungt. At en mann tar ut og inn av oppvaskmaskinen et par ganger i uken skal liksom være nok. De hundre andre oppgavene som må gjøres i løpet av en uke? De “ser” de visst ikke. At badet må vaskes, at ovnen er full av fett, at ting må organiseres og planlegges – det fremstår som helt usynlig for mange av dem. Og den mentale belastningen? Den havner som vanlig på kvinner. Noen menn virker helt avhengige av en skriftlig liste for i det hele tatt å klare å bidra. Og det stopper ikke i hjemmet. Det gjelder også i måten mange menn snakker om likestilling. De protesterer, kverulerer, og lander på den samme “logiske” slutningen hver gang: at kvinner tjener mindre bare fordi de velger lavtlønnede yrker. Som om det er hele forklaringen. Som om det å anerkjenne kvinners krav på respekt og reell likestilling er en urimelig tanke. Det burde være en menneskerett, men forbausende mange menn møter det med motstand. I tillegg er det umulig å overse det større mønsteret: behovet for dominans, kontroll og makt. Historisk og i dag er det menn som står bak kriger, konflikter og maktkamper. Det er som om ideen om å være “sterk”, “hard” og emosjonsløs er selve identiteten for mange. Resultatet? Følelser undertrykkes, sårbarhet blir sett på som svakhet, og menn ender opp med høyere selvmordsrate fordi de ikke får rom til å være mennesker. For å ikke snakke om den tåpelige ansvarsfraskrivelsen som kommer hver eneste gang de blir tatt i noe negativt, eller ikke klarer helt grunnleggende ting som normale, oppegående mennesker både burde se og ta ansvar for. Plutselig er det kvinners feil at menn er ensomme, at kvinner ikke vil “hvem som helst”, og at menn ikke får den responsen de mener de har krav på. Som om det er kvinnenes feil at menn ikke ønsker å tilpasse seg eller utvikle seg i takt med samfunnet. Jeg vet at dette ikke gjelder alle menn. Men det gjelder nok til at mønsteret er tydelig – og det er akkurat dette som gjør at frustrasjonen min vokser. Og hvis du som mann føler deg truffet av dette, er det kanskje verdt å spørre seg hvorfor. Anonymkode: 348c1...267 Tror det er mange menn som ikke ser verdien av et godt samarbeid. Dessverre. Jeg har møtt kvinner som også tenker slik. Til syvende og sist så går det utover dem selv. Det er ofte en hard og bratt læringskurve for mange. Jeg er for at resursene blir utnyttet best mulig. Det er mange ting jeg ikke kan, og det er mange ting jeg kan. Bruker alltid min kunnskap til det beste for fellesskapet, for det er det jeg er opptatt av. Et fellesskap ❤️ Det betyr ikke nødvendigvis likestilling, og det er heller ikke så viktig for meg. Likeverd og sette pris på hverandre for det man faktisk gjør for seg selv, og hverandre synes jeg er superviktig 🙌 Og sist men ikke minst, at jeg får hjelp når jeg ber om det. 3 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #15 Skrevet 12. desember 2025 Rødvinsfilosofen skrev (6 timer siden): Jeg tenker at vi som ser dette må «call them put on their bullshit». Når vi ser brødre, fedre, venner, kollegaer og andre menn dra frem de verste gubbe-nykkene. Menn som blir sittende, alltid lar seg servere, som aldri bidrar til annet enn å skjenke alkohol. Menn som mener at kona får ta seg av handlinga, klesinnkjøp, matinnkjøp, alt som har med barnas helse å gjøre, og all logistikk og planlegging «fordi hun er flinkere til det». Menn som får et akutt ryddebehov i boden to timer før selskapet er, men har null planer om å bidra med ungene, dekke bordet, ordne i stand maten, støvsuge eller vaske bada. Menn som har et vitserepertoar: kvinner er noen nek. Ser man det igjen og igjen, og ser hvordan konene deres vantrives og sliter seg helt ut: si noe. Jeg er enig. Men hvis man sier i fra blir man en sur kvinne som "ødelegger den gode stemningen". Legg merke til det neste gang, det finnes nesten ikke noen måte å si i fra på som oppleves som greit. Anonymkode: 83250...441 3 2
Memorangen Skrevet 12. desember 2025 #16 Skrevet 12. desember 2025 Vibelator skrev (39 minutter siden): Mange fæle menn men mange gode og Hvem står for 90% av Norges inntekter? Menn Hvem bygger husene vi bor i? Menn Hvem er minst sykemeldt? Menn Hvem har staten minst utgifter på? Menn Hvem lager strøm nettet og vann kloakk nettet? Menn Uten Menn ingen samfunn så tenk litt på det og neste gang du går på do og tar deg en dusj 😉😉😉😉😉 Snakk om å bevise poengene til ts.. 14 7
Chupacabra Skrevet 12. desember 2025 #17 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Og det stopper ikke i hjemmet. Det gjelder også i måten mange menn snakker om likestilling. De protesterer, kverulerer, og lander på den samme “logiske” slutningen hver gang: at kvinner tjener mindre bare fordi de velger lavtlønnede yrker. Som om det er hele forklaringen. Som om det å anerkjenne kvinners krav på respekt og reell likestilling er en urimelig tanke. Det burde være en menneskerett, men forbausende mange menn møter det med motstand. I tillegg er det umulig å overse det større mønsteret: behovet for dominans, kontroll og makt. Historisk og i dag er det menn som står bak kriger, konflikter og maktkamper. Det er som om ideen om å være “sterk”, “hard” og emosjonsløs er selve identiteten for mange. Resultatet? Følelser undertrykkes, sårbarhet blir sett på som svakhet, og menn ender opp med høyere selvmordsrate fordi de ikke får rom til å være mennesker. For å ikke snakke om den tåpelige ansvarsfraskrivelsen som kommer hver eneste gang de blir tatt i noe negativt, eller ikke klarer helt grunnleggende ting som normale, oppegående mennesker både burde se og ta ansvar for. Plutselig er det kvinners feil at menn er ensomme, at kvinner ikke vil “hvem som helst”, og at menn ikke får den responsen de mener de har krav på. Som om det er kvinnenes feil at menn ikke ønsker å tilpasse seg eller utvikle seg i takt med samfunnet. Jeg vet at dette ikke gjelder alle menn. Men det gjelder nok til at mønsteret er tydelig – og det er akkurat dette som gjør at frustrasjonen min vokser. Og hvis du som mann føler deg truffet av dette, er det kanskje verdt å spørre seg hvorfor. Anonymkode: 348c1...267 Det er kanskje verdt å spørre seg hvorfor kvinner finner dominante menn med kontroll og makt tiltrekkende. Det er kanskje ikke så rart at menn blir som de blir av å konkurrere om status, når sosial status er noe kvinner ser etter hos en mann? Det er vel ikke ulogisk at valg av yrke bestemmer lønnen. Mener du at mannlige sykepleiere tjener mer enn kvinnelige sykepleiere?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #18 Skrevet 12. desember 2025 Det er jo grunnleggende forskeller på menn og kvinner. Vi er rett og slett ulikt koblet i hjernen. Hjernen fungerer helt forskjellig på menn og kvinner på en del av de tingene ts nevner og dermed kan man heller ikke forvente at menn skal fungere på samme måte som kvinner. Jeg tror heller ikke det er fornuftig å ha et mål om at menn og kvinner skal være helt likestilte i alle sammenhenger. Vi må heller omfavne forskjellene og sette pris på at vi utfyller hverandre og dekker opp for hverandres "svakheter" i stedet for at alle har de samme styrker og svakheter, og at det dermed ikke er noen til å se og fylle "hullene". Anonymkode: 16ecf...f8b 3 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #19 Skrevet 12. desember 2025 Vibelator skrev (52 minutter siden): Mange fæle menn men mange gode og Hvem står for 90% av Norges inntekter? Menn Hvem bygger husene vi bor i? Menn Hvem er minst sykemeldt? Menn Hvem har staten minst utgifter på? Menn Hvem lager strøm nettet og vann kloakk nettet? Menn Uten Menn ingen samfunn så tenk litt på det og neste gang du går på do og tar deg en dusj 😉😉😉😉😉 Her er fakta. https://www.ssb.no/befolkning/faktaside/likestilling Står for inntekt og utgifter alene, og vi er mange som må holde hele husholdningen med barn alene. Ta deg en bolle!🤣 Anonymkode: 8c744...38e 2 7
Rødvinsfilosofen Skrevet 12. desember 2025 #20 Skrevet 12. desember 2025 Soft mann skrev (2 timer siden): Ca 600 dør av brystkreft, mens 865 døde av prostatakreft i 2023, eg vet ikke hvordan "mørketallene er for brystkreft. Men for prostata er de nok stor. Pappa døde av blærekreft med spredning, men det var prostatakreft som spredde seg til blæren. Men han er ikke i den statistikken for 2023 da de var blærekreft. Har hørt de samme av mange andre. De reelle tallet på prostatakreft dødsfall må minst dobles Prostatakreft er i dag noe mange dør med, ikke av. Forutsatt at man oppsøker lege. Kreft gir økt risiko for annen kreft. Usikker på hva poenget ditt er? Fokuset på brystkreft kom ikke helt av seg selv. Det er ikke menn som har stått i bresjen for Rosa-sløyfe-kampanjene? 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå