AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #21 Skrevet 12. desember 2025 Har ikke merket noe forskjell. Anonymkode: e0966...0b5
Maleficenta Skrevet 12. desember 2025 #22 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har ikke merket noe forskjell. Anonymkode: e0966...0b5 Tror ikke det er noen forskjell. Folk bare husker feil. Jeg husker den korte perioden Soho sjokoladen var tilbake i hyllene. Da var det mange som hevdet at det ikke smakte likt som før men jeg merka null forskjell.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #23 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mener å huske Kvikk Lunsj hadde mye mer sjokoladesmak. Nå smaker den jo nesten ingenting. Har de tynnet ut mengden kakao i sjokoladen etter prisen på råvarer spratt i været? Eller er det smaksløkene og/eller hukommelsen min som svikter? Anonymkode: 4a20f...dc1 Sjokoladen er forandret, kvikklunsj, freia, og statos. Jeg har en venninne i utlandet, hvert år i 15 år har jeg sendt henne en pakke til jul med norsk sjokolade og hun har de senere år bemerket at den ikke smaker som for noen år siden. Fortsatt god, men ikke som før. Anonymkode: 23259...a0a 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #24 Skrevet 12. desember 2025 Jeg sluttet å like KvikkLunch for noen år siden, husker ikke helt når, bare at jeg ble skuffet hver gang jeg kjøpte en og spiste den. Noe har skjedd ja, går forbi den uansett hvor godt tilbud de har. Anonymkode: 0382f...4f7 1
Hunter7 Skrevet 12. desember 2025 #25 Skrevet 12. desember 2025 Jeg synes også at den har tapt seg fra tidligere. Nå synes jeg sjokoladen minner mer og mer om amerikansk «sjokolade»* - like ekkelt søtt som KitKat. Kjeksen har også - som AB har skrevet - blitt mer som Gullvaffel. Balansen mellom kjeks og sjokolade er borte, nå smaker Kvikk Lunsjen bare flatt og kvalmende søtt. *anførselstegn fordi det ikke er ordentlig sjokolade, men heller på samme linje som analog-ost. Æsj! 2
ThereGoesBob Skrevet 12. desember 2025 #26 Skrevet 12. desember 2025 De slutta å bruke palmeolje i kvikklunsjen for noen år siden mener jeg å huske. Synes den smaker som den alltid har gjort. https://www.nationen.no/freia/kvikk-lunsj/palmeolje/kvikk-lunsj-inneholder-ikkje-lenger-palmeolje/s/23-148-101572
Hulderen Skrevet 12. desember 2025 #27 Skrevet 12. desember 2025 Jeg syns heller ikke at kvikklunsj er like god som før. Tidligere var det alltid med kvikklunsj på tur. Nå har freia melkesjokolade tatt over i min tursekk. 1
DesmondMiles Skrevet 12. desember 2025 #28 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Mener å huske Kvikk Lunsj hadde mye mer sjokoladesmak. Nå smaker den jo nesten ingenting. Har de tynnet ut mengden kakao i sjokoladen etter prisen på råvarer spratt i været? Eller er det smaksløkene og/eller hukommelsen min som svikter? Anonymkode: 4a20f...dc1 Den er helt lik. Smaksløkene dine har endret seg.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #29 Skrevet 12. desember 2025 Den smaker IKKE som på 70 og 80 tallet. Da var den mye mer fyldig og god knekk i sjokoladen. Nå er det ikke kjeks igjen, fyllet er som tynn fettmasse og sjokoladen fliser av i store biter Anonymkode: 69eb2...b6f 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #30 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den smaker IKKE som på 70 og 80 tallet. Da var den mye mer fyldig og god knekk i sjokoladen. Nå er det ikke kjeks igjen, fyllet er som tynn fettmasse og sjokoladen fliser av i store biter Anonymkode: 69eb2...b6f Folien den lå inni før var mye bedre for kvaliteten enn dagens plast er. Før var det folie og papir, som er noe helt annet enn dagens plast. Ingrediensene er mindre råvare og mer kjemisk fremstilt. Det er rett og slett ikke sjokolade med kjeks, men noe som linner på sjokolade og kjeks. Anonymkode: e9584...036 4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #31 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Greia er at de har byttet ut sukker, rørsukker, med den billige mer søte glykose sirupen. Ingen helsegevinst. Snarere tvert imot. Men de gir faen for den er billigere. glykose sirup smaker som en bl ding av sirup og honning. Eller honning må ikke sammenlignes med dette skvipet! altfor søtt og ødelegger den fine gode smaken Freia hadde. alt søtt er enten glykose sirup eller kunstig søtstoff for tiden. Rart folk vil ha det sånn. Folk har fått høre hvor farlig sukker er i mange år. Men glykose sirup er enda farligere. Anonymkode: e090d...5eb Ingredienser Sukker, tørrmelk, kakaosmør, hvetemel, kakaomasse, vegetabilske oljer (shea, kokos), maisstivelse, emulgator (soyalecitiner), salt, aroma, hevemiddel (e500). Anonymkode: d0786...38f
DesmondMiles Skrevet 12. desember 2025 #32 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Greia er at de har byttet ut sukker, rørsukker, med den billige mer søte glykose sirupen. Ingen helsegevinst. Snarere tvert imot. Men de gir faen for den er billigere. glykose sirup smaker som en bl ding av sirup og honning. Eller honning må ikke sammenlignes med dette skvipet! altfor søtt og ødelegger den fine gode smaken Freia hadde. alt søtt er enten glykose sirup eller kunstig søtstoff for tiden. Rart folk vil ha det sånn. Folk har fått høre hvor farlig sukker er i mange år. Men glykose sirup er enda farligere. Anonymkode: e090d...5eb Hvorfor lyver du…? 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #33 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Holder meg til Nidar, som faktisk produseres i Norge (i min elskede barteby) og smaker skikkelig kakao. Anonymkode: 9905f...d21 Samme her. Kutta ut alt fra mondolez da den gule mannen kom til makta Anonymkode: d0786...38f 1
Helene Skrevet 12. desember 2025 #34 Skrevet 12. desember 2025 Jeg elsket kvikk lunsj som barn. På et tidspunkt smakte den ikke like godt lengre. Det viste seg at de hadde byttet ut sjokoladetrekket. I unge dager brukte de mørk sjokolade, nå bruker de melkesjokolade. De endret en favoritt, så spiser ikke sjokoladen lengre. 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #35 Skrevet 12. desember 2025 Melkesjokoladen har endra smak og tekstur også, bare det siste året har det skjedd noe merkbart der for mine smaksløker. Man merker også forskjell på hvilket land denner produsert i. Feks smaker den helt anneledes den man kjøper på taxfree enn den man finner i vanlige butikker og det er ikke bare pga forskjell i pakningsstrl for man kunne kjøpe 220g på Rema intill i sommer som smakte normalt. (fortsatt freia melkesjokolade). Det var en artikkel om dette også nylig at folk reagerer på at det smaker ulikt pga ulike produkssjonsland med litt ulike råvarer. Anonymkode: 53016...ffc 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #36 Skrevet 14. desember 2025 Helene skrev (På 12.12.2025 den 16.47): Jeg elsket kvikk lunsj som barn. På et tidspunkt smakte den ikke like godt lengre. Det viste seg at de hadde byttet ut sjokoladetrekket. I unge dager brukte de mørk sjokolade, nå bruker de melkesjokolade. De endret en favoritt, så spiser ikke sjokoladen lengre. Det var bare helt i starten (i 1937) at kvikklunsj ble laget med mørk sjokolade, så med mindre du er veldig gammel tror jeg du husker feil her. Utenom noen limited edition-varianter de siste årene har det vært melkesjokolade hele tiden. (Det kan likevel være kvaliteten på melkesjokoladen har sunket, det vet jeg ikke noe om.) Anonymkode: 0a36e...fb7 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #37 Skrevet 14. desember 2025 synes heller ikke at sjokoladen deres er spesielt god lenger... jeg kunne bøtte innpå med sånt før jeg. sikkert spise 2 200-grams plater... lol... Anonymkode: 01bb1...22d 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #38 Skrevet 14. desember 2025 AnonymBruker skrev (På 12.12.2025 den 6.52): Kvaliteten på Kvikk Lunsj sank betraktelig da de fjernet alu-folien inni plasten!!!! DET grepet var Kvikk Lunsj’ bane. Anonymkode: e9584...036 Ja det ble rart. Anonymkode: 94d99...a65 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2025 #39 Skrevet 14. desember 2025 Påfallende rart at alle som syns den smaker annerledes, påstår også at den er blitt dårligere. Her er ikke smaken som baken. Anonymkode: c8d68...54f 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2025 #40 Skrevet 15. desember 2025 Savner varianten med mørk sjokolade, jeg... den var det masse smak i😍 Anonymkode: 06d2c...28b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå