AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #1 Skrevet 11. desember 2025 Mener å huske Kvikk Lunsj hadde mye mer sjokoladesmak. Nå smaker den jo nesten ingenting. Har de tynnet ut mengden kakao i sjokoladen etter prisen på råvarer spratt i været? Eller er det smaksløkene og/eller hukommelsen min som svikter? Anonymkode: 4a20f...dc1 3 2
Natttåke Skrevet 11. desember 2025 #2 Skrevet 11. desember 2025 Jeg har også smakt dette, men trodd det muligens var min alder som smilte inn og forandra smaksløker. 2 1
Abra Skrevet 11. desember 2025 #3 Skrevet 11. desember 2025 Du vet at smakssansen endrer seg med alderen? 1 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #4 Skrevet 11. desember 2025 Abra skrev (4 minutter siden): Du vet at smakssansen endrer seg med alderen? Spørsmålet her er om sjokoladen er forandret. Anonymkode: c8d68...54f 5 6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #5 Skrevet 11. desember 2025 Det er Trump sin skyld alt sammen Anonymkode: 78883...f22 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #6 Skrevet 11. desember 2025 Abra skrev (2 timer siden): Du vet at smakssansen endrer seg med alderen? Har nok ikke blitt så mye eldre siden sist jeg spiste Kvikk Lunsj, og andre sjokolader har ikke forandret smak. Ts Anonymkode: 4a20f...dc1 3
Blåttvann Skrevet 11. desember 2025 #7 Skrevet 11. desember 2025 Jeg synes alle sjokolader har forandret smak etter graviditet og amming.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #8 Skrevet 12. desember 2025 Endringene begynte etter at Freia fikk utenlandske eiere for flere år siden, og det gjelder ikke bare Kvikk Lunsj. Nå smaker Kvikk Lunsj mest søtt, som en utenlandsk sjokolade jeg ikke husker navnet på, en som aldri har vært god og bare smaker søtt. Her har vi kuttet ut Kvikk Lunsj pga. disse smaksendringene, og hører stadig flere klager over det samme og flere andre har fortalt at de også har kuttet ut Kvikk Lunsj. Det som er i Twist-posen smaker for det meste heller ikke twist lenger, det er vel kanskje bare banan og cocos som smaker noenlunde likt som før. Anonymkode: 856cd...9ce 5 8
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #9 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Endringene begynte etter at Freia fikk utenlandske eiere for flere år siden, og det gjelder ikke bare Kvikk Lunsj. Nå smaker Kvikk Lunsj mest søtt, som en utenlandsk sjokolade jeg ikke husker navnet på, en som aldri har vært god og bare smaker søtt. Her har vi kuttet ut Kvikk Lunsj pga. disse smaksendringene, og hører stadig flere klager over det samme og flere andre har fortalt at de også har kuttet ut Kvikk Lunsj. Det som er i Twist-posen smaker for det meste heller ikke twist lenger, det er vel kanskje bare banan og cocos som smaker noenlunde likt som før. Anonymkode: 856cd...9ce Kit kat? Anonymkode: a1813...a4f 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #10 Skrevet 12. desember 2025 Vet ikke med sjokoladen, men for noen år siden ble kjeksen ekkel. Før var den nøytral, nesten litt "grov", men etter den endringen smaker den som søt gullvaffel. Kan ha vært ifbm eierskifte. Kvikk lunsj er ikke noe godt lenger nå. Jeg har kjøpt den noen ganger i håp om at jeg skulle like den, men oversøtet gullvaffel er bare helt pyton så nå har vi kuttet den ut. Anonymkode: 16535...ab6 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #11 Skrevet 12. desember 2025 Abra skrev (2 timer siden): Du vet at smakssansen endrer seg med alderen? Hilsen Mondelez Anonymkode: 16535...ab6 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #12 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kit kat? Anonymkode: a1813...a4f Den er heller ikke god! Men jeg tenker på en annen kjekssjokolade som er altfor søt med lite smak. Anonymkode: 856cd...9ce 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #13 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Den er heller ikke god! Men jeg tenker på en annen kjekssjokolade som er altfor søt med lite smak. Anonymkode: 856cd...9ce Kex choclad? Hovedsakelig gul innpakning. Anonymkode: a5e90...c4d 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #14 Skrevet 12. desember 2025 Greia er at de har byttet ut sukker, rørsukker, med den billige mer søte glykose sirupen. Ingen helsegevinst. Snarere tvert imot. Men de gir faen for den er billigere. glykose sirup smaker som en bl ding av sirup og honning. Eller honning må ikke sammenlignes med dette skvipet! altfor søtt og ødelegger den fine gode smaken Freia hadde. alt søtt er enten glykose sirup eller kunstig søtstoff for tiden. Rart folk vil ha det sånn. Folk har fått høre hvor farlig sukker er i mange år. Men glykose sirup er enda farligere. Anonymkode: e090d...5eb 3 5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #15 Skrevet 12. desember 2025 Holder meg til Nidar, som faktisk produseres i Norge (i min elskede barteby) og smaker skikkelig kakao. Anonymkode: 9905f...d21 10 2 2
Maleficenta Skrevet 12. desember 2025 #16 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mener å huske Kvikk Lunsj hadde mye mer sjokoladesmak. Nå smaker den jo nesten ingenting. Har de tynnet ut mengden kakao i sjokoladen etter prisen på råvarer spratt i været? Eller er det smaksløkene og/eller hukommelsen min som svikter? Anonymkode: 4a20f...dc1 Syns den smaker slik den alltid har gjort 1
Maleficenta Skrevet 12. desember 2025 #17 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Endringene begynte etter at Freia fikk utenlandske eiere for flere år siden, og det gjelder ikke bare Kvikk Lunsj. Nå smaker Kvikk Lunsj mest søtt, som en utenlandsk sjokolade jeg ikke husker navnet på, en som aldri har vært god og bare smaker søtt. Her har vi kuttet ut Kvikk Lunsj pga. disse smaksendringene, og hører stadig flere klager over det samme og flere andre har fortalt at de også har kuttet ut Kvikk Lunsj. Det som er i Twist-posen smaker for det meste heller ikke twist lenger, det er vel kanskje bare banan og cocos som smaker noenlunde likt som før. Anonymkode: 856cd...9ce Kitkat?
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #18 Skrevet 12. desember 2025 Kvaliteten på Kvikk Lunsj sank betraktelig da de fjernet alu-folien inni plasten!!!! DET grepet var Kvikk Lunsj’ bane. Anonymkode: e9584...036 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #19 Skrevet 12. desember 2025 Veldig mange produsenter ser vel sitt snitt til å snike inn fler og fler tilsetningsstoffer for å slippe å bruke dyre råvarer (som feks glukosesirup istedenfor sukker). Det er jo ingen som stopper dem heller. Gleder meg stort over større fokus på renvarer i disse dager, kanskje forbrukerne selv kan klare å snu trenden til slutt. Anonymkode: 73647...e46 8 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2025 #20 Skrevet 12. desember 2025 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Veldig mange produsenter ser vel sitt snitt til å snike inn fler og fler tilsetningsstoffer for å slippe å bruke dyre råvarer (som feks glukosesirup istedenfor sukker). Det er jo ingen som stopper dem heller. Gleder meg stort over større fokus på renvarer i disse dager, kanskje forbrukerne selv kan klare å snu trenden til slutt. Anonymkode: 73647...e46 Jeg er enig. Det er vi som forbrukere som har makten. Jeg har sluttet å kjøpe veldig mye kun pga de tilsetter mye drit i varene. Syns faktisk søksmålet i San Fransisco nå er så viktig at jeg er overrasket over hvor lite nyhetsverdi det har her "på Bjerget". Anonymkode: e9584...036 5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå