AnonymBruker Skrevet i går, 19:39 #1 Skrevet i går, 19:39 Noen gode teorier, eller forklaringer der ute? Anonymkode: 5b654...093
AnonymBruker Skrevet i går, 19:44 #2 Skrevet i går, 19:44 Har jobbet i flere klesbutikker og flere mannsdominerte yrker, aldri vært borti mer fjortis og baksnakking enn med menn. Så hva tenker du på? Anonymkode: 1ef1f...cd2 11
AnonymBruker Skrevet i går, 19:52 #4 Skrevet i går, 19:52 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Noen gode teorier, eller forklaringer der ute? Anonymkode: 5b654...093 Er det mer snikksnakk blant kvinner enn menn? Jeg vet at en del mennesker liker å si det. Men som med andre merkelige «teorier» (jorda er flat, det finnes guder/tusser/troll der ute, vaksiner er en sammensvergelse etc) så makter ingen hoste opp beviser mer overbevisende enn «en random dude på nett sa det og jeg trodde på han uten å be om bevis». Så kanskje teorien din stammer fra en dude på nett som drev udokumentert snikksnakk? Anonymkode: 2d995...ac7 1 4
AnonymBruker Skrevet i går, 20:16 #5 Skrevet i går, 20:16 Hør på podcaster med to menn så skal du få høre like mye snikksnakk som i podcaster med to damer. Anonymkode: 1d2e1...57c 6
AnonymBruker Skrevet i går, 20:25 #6 Skrevet i går, 20:25 Din påstand er snikksnakk! Ai sier nemlig: Viktigste funn: Lik total mengde: Meta-analyser og studier konkluderer med at menn og kvinner snakker omtrent like mye samlet sett i løpet av en dag. Situasjonsavhengig: Noen studier finner at menn kan snakke mer i spesifikke situasjoner (f.eks. i formelle møter), men dette er ikke representativt for generell taleglede. En myte: Påstanden om at kvinner "snikksnakker" mer er avkreftet av psykologiprofessorer og faktasjekker som Martine Aurdal (Dagbladet). Anonymkode: d38e9...fce 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:43 #7 Skrevet i går, 20:43 Mye prat fra menn også. Her på forumet er det masse sex-prat og incel-prat blant annet fra menn. Den lengste tråden på singelforumet er skrevet av en mann, på 31 sider. Anonymkode: 1976e...653 1
AnonymBruker Skrevet i går, 20:44 #8 Skrevet i går, 20:44 Med "snikksnakk" mener du sladder og baksnakking? Det er velkjent at på typiske kvinnearbeidsplasser er det mer gossip/drama, enn der det også er menn eller kun menn. Har jobbet både i barnehage og på sykehjem, og i de barnehagene der det har vært en mann eller to, er dynamikken i personalgruppen mer normal Anonymkode: 12031...b61 2 1 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Min erfaring er at de verste kvinnene (ikke alle selvsagt) er i 50-60-årene og når de skal på "klubb", så er det ikke bøker, kunst, eller samfunnsspørsmål de diskuterer. Det er renspikka sladder. Håper at denne væremåten dør ut når boomer-generasjonen takker for seg, for det er ikke noe å etterstrebe. Anonymkode: 814f0...f1b 3
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #10 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Noen gode teorier, eller forklaringer der ute? Anonymkode: 5b654...093 Samma dritten begge sider. Bare kamuflert litt med spøk og tull hos menn ofte. Menn liker sjeldent å gå i dybden følelsesmessig, damer snakker mer med og om følelser. Men menn snakker gjerne mye dersom de er trigget i sinne/såret stolthet. Så det er forsåvidt pga. følelser det også. Det finner like mange bra folk som ikke snakker om andre på begge sider også. Anonymkode: ffdb6...6f9
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden Fordi de fleste kvinner ikke er interessert i fotball. Dere vil ikke tro hvor stor del av samtaler mellom menn som dreier seg om det. Hvis samtalepartneren ikke er interessert i fotball blir det selvfølgelig bare prat om piss. Anonymkode: 79c7f...16c 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden Jeg synes menn er blitt til kjerringer, iallefall på kontoret. Før hadde jeg en stiling som stort sett forhold meg til verkstedfolk og stortrivdes med det. Jobber stort sett med menn nå også, men litt større kvinneandel. Mennene snakker stort sett om bleier, kjerringer, aktiviteter med barn eller andre "dølle" greier. Jeg er dame, men jobber med tekniske ting, er bilinteressert og skrur bil, snekrer og gjør annet typisk "mannfolkarbeid", men fins ikke en kjeft på kontoret jeg kan dra igang en samtale med for å snakke om slikt. De kan ikke bytte dekk selv, har 10 tommeltotter og skulle tro de var kastrerte sveklinger hele gjengen. Jeg savner ekte mannfolk! Anonymkode: a7c93...1c2 1
Flintis Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Min erfaring er at de verste kvinnene (ikke alle selvsagt) er i 50-60-årene og når de skal på "klubb", så er det ikke bøker, kunst, eller samfunnsspørsmål de diskuterer. Det er renspikka sladder. Håper at denne væremåten dør ut når boomer-generasjonen takker for seg, for det er ikke noe å etterstrebe. Anonymkode: 814f0...f1b Boomerne har da passert 60 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden Menn snakker mer enn kvinner men mener kvonner snakker mer enn menn selv når de deltar i samtaler som teller både ord og minutt med prat. De har altså bevis på at de tar feil men synes fortsatt damene tar for mye plass i samtalen. Først når menn snakker mer enn 80% av tiden mener de det er likt. Jeg har jobba på fiskebåt som eneste kvinne i et mannskap på 20. Det var ikke tyst et sekund og sladra gikk konstant på menna, jeg slapp kanskje til med et ja og ha her og der. Anonymkode: d9c40...0b4 3 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Jeg synes menn er blitt til kjerringer, iallefall på kontoret. Før hadde jeg en stiling som stort sett forhold meg til verkstedfolk og stortrivdes med det. Jobber stort sett med menn nå også, men litt større kvinneandel. Mennene snakker stort sett om bleier, kjerringer, aktiviteter med barn eller andre "dølle" greier. Jeg er dame, men jobber med tekniske ting, er bilinteressert og skrur bil, snekrer og gjør annet typisk "mannfolkarbeid", men fins ikke en kjeft på kontoret jeg kan dra igang en samtale med for å snakke om slikt. De kan ikke bytte dekk selv, har 10 tommeltotter og skulle tro de var kastrerte sveklinger hele gjengen. Jeg savner ekte mannfolk! Anonymkode: a7c93...1c2 Hilsen (sint) mann Anonymkode: 5b654...093 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Skrevet 22 timer siden Det kommer vel an på snitt- iq der du jobber. Jobber du med litt enklere mennesker ts? Anonymkode: 57a01...22b
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #17 Skrevet 21 timer siden Storsladreren på min jobb er en mann i førtiårene. Sitter gjerne igjen en time etter vaktskifte for å slarve om kolleger. Utrolig irriterende. Anonymkode: 50380...7db
Strigiformes Skrevet 12 timer siden #18 Skrevet 12 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Noen gode teorier, eller forklaringer der ute? Anonymkode: 5b654...093 Jeg tror det har med sosialt samhold å gjøre. Det er en måte og knytte mennesker sammen på, og det er et sosialt konstruert fenomen dessverre. Jeg velger å ta avstand fra slikt. Liker det ikke... Om noen mennesker prøver seg på det med meg så sier jeg ifra. Tolerer det ikke. Endret 12 timer siden av Strigiformes
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #19 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har jobbet i flere klesbutikker og flere mannsdominerte yrker, aldri vært borti mer fjortis og baksnakking enn med menn. Så hva tenker du på? Anonymkode: 1ef1f...cd2 Hmm. Har komplett motsatt erfaring. Kvinnedominerte arbeidsplasser er ynglegrunn for baksnakking. Anonymkode: 7368a...dfd 1 2
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #20 Skrevet 10 timer siden Fordi kvinner kjenner på mer negative følelser som gruppe enn menn. Så vi menn har det kanskje lettere på den måten. Og vi er mer fokusert på oss selv og våre mål Anonymkode: aa01c...cf1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå