Gå til innhold

Skole barn og bytte klær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei.

Mine barn klager over at jeg er den eneste som ber de bytte og bruke rene klær hverdag. De sier alle i klassen går med samme klær 2-3 ganger i uka. Mine har stort sett rene klær så de trenger ikke alltid å vaskes, men de må bytte hverdag.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 67889...d83

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hei.

Mine barn klager over at jeg er den eneste som ber de bytte og bruke rene klær hverdag. De sier alle i klassen går med samme klær 2-3 ganger i uka. Mine har stort sett rene klær så de trenger ikke alltid å vaskes, men de må bytte hverdag.

Hvordan gjør dere det?

Anonymkode: 67889...d83

Mine bytter alle klær hver eneste dag.

Anonymkode: 146ab...e0b

• Liker 3
Skrevet

Litt aldersavhengig trenger de da vel ikke å bytte klær hver dag om klærne ikke er skitne sånn utenom sokker og undertøy? De fleste bruker da samme klesplagg mer enn en dag.

Bytte til hjemmetøy er en god vane men om de så har på samme antrekk neste dag på skolen så er det helt normalt i mine øyne. 

Anonymkode: 01ed3...606

• Liker 5
Skrevet

Nei bytta ikke klær hver dag hvis dem ikke var skitten eller at det lukta av klærn nei. Skifter du klær hver dag selv? Jeg gjør ikke det. Skifter sokker og truser ja. Men ikke bukse eller genser. 

Anonymkode: 6af36...6d3

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er mest vanlig å gå med samme klær i ett par dager. 

Med mindre klærne har blitt synlig møkkete, har fått hull, eller lignende...         

Anonymkode: 03c0b...72a

• Liker 7
Skrevet

Bytter klær hver dag selvsagt 

Anonymkode: bedcc...353

• Liker 2
Skrevet

Vi pleier å bytte hver dag. Har aktive barn som blir skitne på klærne. 

Anonymkode: eb6d9...cb7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei bytta ikke klær hver dag hvis dem ikke var skitten eller at det lukta av klærn nei. Skifter du klær hver dag selv? Jeg gjør ikke det. Skifter sokker og truser ja. Men ikke bukse eller genser. 

Anonymkode: 6af36...6d3

Går du med samme klær flere dager etter hverandre? Alle oppegående voksne jeg kjenner har nytt antrekk hver dag.

Anonymkode: d68ed...445

Skrevet

Bytter og hiver til vask hver dag.

Har andreklassing og de leker mye på gulvet som er langt fra rent etter sokkene å dømme, så her går det i skittentøyet etter en dags bruk.

Anonymkode: 67391...930

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hvorfor trenger de bytte hver dag hvis klærne ikke er skitne? Jeg kan fint bruke samme antrekk to dager på rad, har aldri tenkt over at det er noe problem. 

Endret av Daria
  • Liker 5
Skrevet

Truse og sokker hver dag. Det andre når det er skittent, og det er stort sett hver dag.

Anonymkode: 326ef...736

• Liker 4
Skrevet

Bukse og genser bruker de i to dager. Blir ikke møkkete. Er vel litt vel hysterisk å bytte hver dag.

Anonymkode: 4b4b6...cdf

• Liker 6
Skrevet

Mine barn er 5 og 7 år. Bytter selvfølgelig alt av klær hver dag. 

Anonymkode: 05b87...d3e

Skrevet

Bytter klær hver dag. Prøver av og til på jeans to dager på rad, men da har allerede vært i klesskapet og funnet reine klær før jeg får påpekt at buksa fra i går ligger på badet. 

Anonymkode: 76160...e75

Skrevet

med mindre de ruller seg på bakken eller på andre måter skitner til klærne er det ingen grunn til å skifte klær hver dag. Synes det er både hysterisk og ikke minst veldig miljøuvennlig (mer klesvask). Bare det siste burde være grunn god nok til å bruke klær litt mer enn én dag, men det er ikke alle som er opptatt av verden utover seg selv. 

Anonymkode: d80ff...56e

• Liker 6
Skrevet

Yngste har nye hver dag. Mye herjing ute på skolen.

Eldste legger ofte klær han har brukt en gang tilbake i skuffen da han ikke leker på en måte at klærne blir skitten.

Anonymkode: 3d1e7...0ce

Skrevet

Sokker og truser skiftes selvsagt hver dag. Samme med klær som lukter eller er synlig skitne eller flekkete.

Om (skole)barna ønsker å gå med favorittgenseren flere dager på rad ser jeg virkelig ikke noe problem med det, gitt at den ikke havner i kateorien over, altså er synlig skitten/flekkete eller lukter. 

Anonymkode: 1f0c5...23f

• Liker 3
Skrevet

Her er det omvendt. De bytter hver dag, og jeg prøver å si at de kan gå med en bukse to ganger....

De ble bedre til dette da de ble større og ikke hadde hundre og ørten bukser lenger.

Anonymkode: 3945d...005

• Liker 1
Skrevet

Vi bytter ved behov, det er ikke nødvendigvis hver dag. Sjelden at de bruker det mer enn 1 dag, men kan gå 2-3 dager.

• Liker 1
Skrevet

De går gjerne med klærna flere ganger, enten etter hverandre eller f.eks samme genser mandag, onsdag og torsdag. 

Så går de til på vask om de er synlig skitne eller lukter vondt. 

Tenk på alle kollegaene dine - husker du hva de hadde på seg i går? Jeg ville ikke husket et eneste klesplagg - og jeg tror ikke jeg er aleine om å ikke være opptatt av andre som andre. Vi går rundt å er så redde for hva andre tenker om enn, men er det egentlig så mange som bryr seg?

Anonymkode: 43d8c...059

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...