Minlillelykke Skrevet 11. desember 2025 #61 Skrevet 11. desember 2025 Første fri helg etter nyttår tar vi ked. Elsker julen, og pynter til 1 advent. Treet kommer opp lille julaften😊 1
mommyaka Skrevet 11. desember 2025 #62 Skrevet 11. desember 2025 1-3 januar. Gardiner og lys ( ute og noen inne) blir lengere
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #63 Skrevet 11. desember 2025 skreppamedleppa skrev (13 minutter siden): Kommer jo an på hvor mye ADHD og lopper en har i blodet. For meg begynner julen på julaften og selvfølgelig har jeg pynt i romJULEN. Jeg må ikke ut av huset for å ha et julepyntet hus. Julemiddagen har vi både den 1. og 2. dag jul. (Det er det det heter: 1. dag jul og 2. dag jul, eller første og andre juledag. Romjulen er den fineste delen av julen (synes jeg), det er da det er tid for å virkelig nyte et julepyntet hus og kose seg med julefilmer, god mat, godt selskap, fin pynt og slappe godt av i et julepyntet hus. Jeg er ikke en shopoholiker som må ha åpne butikker for å føle at livet er verdt å leve så at butikkene er stengt og det er lite trafikk i romjula er et av de tydeligste tegnene på at det er jul. ikke har jeg lopper i blodet heller, det må ikke skje noe hvert sekund for å kunne nyte julen. Julefreden henger sammen med julen. Heldigvis kjenner jeg det slik og ikke slik du fremstiller "julen", det høres nesten slitsomt ut at om det ikke skjer noe i form av underholdning og åpne butikker så er det ikke jul, for meg er det helt motsatt. Julemarked, julekalendere, åpne butikker, alt det du nevner handler om forberedelser til julen, ikke julen i seg selv. Snakk om å være usikker på seg selv... "ADHD". "Lopper i blodet". "Shopoholiker". 😅 Er det virkelig så mange som føler seg usikre på egne valg og preferanser i jula? Anonymkode: 45dc4...c57 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #64 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fjerner pynten 1. eller 2. januar. Da er det nytt år, nyttårsforsett og jeg er klar for å se mot lysere tider og drømme om vår. Jeg forstår ikke at folk orker å vasse i julepynt langt ut i januar, men hver sin smak, så klart. For meg er det desember som er julemåneden, ikke januar (uavhengig av hva man gjorde i gamledager). Anonymkode: 296c0...386 Basse i julepynt, faktisk. Vasser man i julepynt har man pyntet for mye uansett om man tar den ned 2.juledag eller 13.desember. Anonymkode: 2f9b1...961 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #65 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Basse i julepynt, faktisk. Vasser man i julepynt har man pyntet for mye uansett om man tar den ned 2.juledag eller 13.desember. Anonymkode: 2f9b1...961 Vasse, ikke basse Anonymkode: 2f9b1...961
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #66 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): 3. juledag er ikke noe, det er hverdag og vanlig arbeidsdag for mange. Anonymkode: 296c0...386 Det er ikke hverdag. Det er en del av romjulen. Skolene er stengt og mange butikker har reduserte åpningstider. Det er vanlig arbeidsdag for mange på de ulike røddagene og. Anonymkode: 4c551...c38 5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #67 Skrevet 11. desember 2025 Pleier å bytte ut julepynten med pinsepynt. Pynter mer til pinse enn til jul! Anonymkode: b74ce...4ad 1
Lillemy8 Skrevet 11. desember 2025 #68 Skrevet 11. desember 2025 Mellom 13. dag jul (8. januar) og 13. januar. 1
skreppamedleppa Skrevet 11. desember 2025 #69 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Snakk om å være usikker på seg selv... "ADHD". "Lopper i blodet". "Shopoholiker". 😅 Er det virkelig så mange som føler seg usikre på egne valg og preferanser i jula? Anonymkode: 45dc4...c57 Jeg svarte på at butikker er stengt blant annet som noen klagde på og det gjorde det til at julen var over. Hva skal en med åpne butikker om en ikke skal shoppe der Om en føler det ikke er jul fordi butikker er stengt så vil jeg si en sliter med å være shopoholiker ja. Du må gjerne forklare meg hvorfor det gjør meg usikker på meg selv for den slitet jeg litt med å ta rett og slett. Og samme med ADHD/lopper i blodet... Om en føler at julen er over fordi det ikke skjer så mye og en trenger stimuli konstant, hele tiden for og føle på en julefølelse.... Ok, de om det, men hvorfor gjør det meg usikker fordi jeg ikle trenger dette og nettopp ved den stille tiden markerer julen Når en argumenargumenter for at julen er over fordi den er stille, butikker er stengt, julemarked er over osv så lurer jeg gjerne på hva det var med det innlegget mitt som gjorde at det opplevdes så triggende for deg at jeg sier min mening om de som må ha konstant stimulering for å kjenne på en følelse av jul har lopper i blodet, ADHD, og er Shopoholikere? For det er det som kommer frem, ikke at julen er over i romjulen. 5 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #70 Skrevet 11. desember 2025 Har ikke noe julepynt hjemme så for meg er det enkelt. Men så prioriterer jeg heller røddagene (og julaften)i jula til å tjene greit på jobb. Det finnes faktisk folk som meg som ikke synes jula er så forbanna viktig. Anonymkode: ef515...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #71 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): 3. juledag er ikke noe, det er hverdag og vanlig arbeidsdag for mange. Anonymkode: 296c0...386 Det er romjul Anonymkode: 0d460...73a 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #72 Skrevet 11. desember 2025 Lillemy8 skrev (32 minutter siden): Mellom 13. dag jul (8. januar) og 13. januar. 13.dag, Hellige tre kongers dag, er 6.januar 😀 Anonymkode: 0d460...73a 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #73 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjipt. Da er jo alle julemarkeder stengt. Julemiddager og julebord over. Julegatene er tomme. Butikkene er stort sett stengt. Julekalendere er ferdige. Men er jo mange som stort sett er hjemme alene, da føles det mulig annerledes. Anonymkode: 45dc4...c57 Det du nevner er jo FØRjulstiden, og julekalendere er jo faktisk en ADVENTSkalender for å telle ned til jul. Romjulen innebærer da vitterlig julemiddager, samlinger og masse bare man legger opp til det. Det er høytid. Anonymkode: b65b2...6e8 3 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #74 Skrevet 11. desember 2025 Tar den ned 1. januar. Er iallefall ikke helt sløkket og tar den ned midt i romjulen, (det er vel bare sære, spesielle mennesker som gjør det). Har ingen slike i min krets heldigvis. Anonymkode: 9b2df...598 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #75 Skrevet 11. desember 2025 Når vi starter jula når det egentlig er advent, så blir det slik. 1 juledag er jo egentlig første dagen av jula, ikke siste. Anonymkode: d8171...384 2 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #76 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du tar ned julen når det er jul? Wow. Den var ny. Har du jul i 2 dager da? Anonymkode: 2eefe...951 Dette er jo de som pynter tre i begynnelsen av november, skjønner jo at de da blir lei etterhvert . Jeg bryr meg egentlig ikke, men syns d er rart når man 2 uker før jul begynner å spørre om når man tar bort julepynten Anonymkode: b272b...d09 2 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #77 Skrevet 11. desember 2025 AnonymBruker skrev (1 time siden): Basse i julepynt, faktisk. Vasser man i julepynt har man pyntet for mye uansett om man tar den ned 2.juledag eller 13.desember. Anonymkode: 2f9b1...961 13.januar skulle det stå. Anonymkode: 2f9b1...961
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2025 #80 Skrevet 11. desember 2025 13. januar. Anonymkode: edc84...1b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå