AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:21 #41 Skrevet torsdag kl. 19:21 En gang etter 13.januar. Vi har en juletrefest som avslutning av jula. I år blir nok denne 10.januar, og da forsvinner nok juletreetbdagen etter. Så tas resten ned i uka etter. Anonymkode: 0d460...73a 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:24 #42 Skrevet torsdag kl. 19:24 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner ikke de som pynter med rødt, trær og nisse før 23 desember. Er jo ikke rart når folk pynter lenge før de ska at de fjerner tidlig Anonymkode: de8de...d5c Jeg vil jo ha pynten fremme lenge jeg også, akkurat som deg. Bare at du vil ha pynten langt ut i januar, fremfor i julestemningsmåneden desember. Det er i desember det er julestemning. Det er julemarkeder, julemusikk, juleprogrammer på tv, gavehandling, nissefester, lucia, julebord, baking og kribling i magen. Ingenting av dette i januar, da forsvinner alt og det er hverdag igjen. Anonymkode: 296c0...386 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:24 #43 Skrevet torsdag kl. 19:24 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Kjipt. Da er jo alle julemarkeder stengt. Julemiddager og julebord over. Julegatene er tomme. Butikkene er stort sett stengt. Julekalendere er ferdige. Men er jo mange som stort sett er hjemme alene, da føles det mulig annerledes. Anonymkode: 45dc4...c57 Hva snakker du om? Er jo i romjulen at man spiser julemiddager? Butikkene er stengt fordi det er helligdager knyttet til at man feirer, ja nettopp; jul. Julekalendere er nedtelling til julefeiringen. Hørt om 1.juledag? 2.juledag? 3.juledag osv osv? Anonymkode: 4c551...c38 10
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:25 #44 Skrevet torsdag kl. 19:25 1 januar, da er jeg klar for et nytt år Anonymkode: cbcc8...f07
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:28 #45 Skrevet torsdag kl. 19:28 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Sånn ca? Anonymkode: bd471...c4d Tar den opp 1. des og alltid ned 1.januar. Anonymkode: b28a8...aa1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:28 #46 Skrevet torsdag kl. 19:28 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hva snakker du om? Er jo i romjulen at man spiser julemiddager? Butikkene er stengt fordi det er helligdager knyttet til at man feirer, ja nettopp; jul. Julekalendere er nedtelling til julefeiringen. Hørt om 1.juledag? 2.juledag? 3.juledag osv osv? Anonymkode: 4c551...c38 3. juledag er ikke noe, det er hverdag og vanlig arbeidsdag for mange. Anonymkode: 296c0...386
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:29 #47 Skrevet torsdag kl. 19:29 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vil jo ha pynten fremme lenge jeg også, akkurat som deg. Bare at du vil ha pynten langt ut i januar, fremfor i julestemningsmåneden desember. Det er i desember det er julestemning. Det er julemarkeder, julemusikk, juleprogrammer på tv, gavehandling, nissefester, lucia, julebord, baking og kribling i magen. Ingenting av dette i januar, da forsvinner alt og det er hverdag igjen. Anonymkode: 296c0...386 Her må jeg si meg uenig, gitt. Januar kan være full av julestemning den og. Personlig har jeg mer julestemning i begynnelsen av januar enn i begynnelsen av desember. Store deler av desember er advent, ikke jul. Anonymkode: 80976...e0d 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:30 #48 Skrevet torsdag kl. 19:30 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Du tar ned julen når det er jul? Wow. Den var ny. Har du jul i 2 dager da? Anonymkode: 2eefe...951 Det er vel ikke så sikkert. Jeg har hatt full jul siden 1. søndag i advent 🎄🌟 Rydder bort så fort jeg har tid etter nyttårsaften. Anonymkode: 80bca...45e
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:32 #49 Skrevet torsdag kl. 19:32 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Mellom 5. og 10. januar. Kommer an på når det passer å gjøre jobben. Skal jo som regel vaske hus også, når pynten er borte. Jeg skulle egentlig ønske det kom en god fe og gjorde alt 2. januar, men mannen vil ha pynten litt lenger 🙂 Anonymkode: d9bc9...5f3 Akkurat sånn er det her og. Mannen vil ha pynten lenger enn jeg vil. Anonymkode: e9c95...2cd
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:32 #50 Skrevet torsdag kl. 19:32 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): 3. juledag er ikke noe, det er hverdag og vanlig arbeidsdag for mange. Anonymkode: 296c0...386 Men det er da ikke det samme som at jula er over? Vi har jul til 20.dag jul, men jeg vet også at noen venter til kyndelsmesse. Anonymkode: 321e2...3b6 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:34 #51 Skrevet torsdag kl. 19:34 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men det er da ikke det samme som at jula er over? Vi har jul til 20.dag jul, men jeg vet også at noen venter til kyndelsmesse. Anonymkode: 321e2...3b6 Neida, jeg har jo pynten fremme i romjulen og frem til 1. januar jeg også. Men 3. juledag er vanligvis en arbeidsdag, og ikke en dag for julebesøk og julemiddag osv (som de fleste vel bare har julaften, 1. og 2.) Utover i romjulen forsvinner sakte men sikkert julestemningen for meg, og vi begynner å se frem mot nyttårsaften. Anonymkode: 296c0...386
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 19:36 #52 Skrevet torsdag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kjipt. Da er jo alle julemarkeder stengt. Julemiddager og julebord over. Julegatene er tomme. Butikkene er stort sett stengt. Julekalendere er ferdige. Men er jo mange som stort sett er hjemme alene, da føles det mulig annerledes. Anonymkode: 45dc4...c57 Kommer jo an på hvor mye ADHD og lopper en har i blodet. For meg begynner julen på julaften og selvfølgelig har jeg pynt i romJULEN. Jeg må ikke ut av huset for å ha et julepyntet hus. Julemiddagen har vi både den 1. og 2. dag jul. (Det er det det heter: 1. dag jul og 2. dag jul, eller første og andre juledag. Romjulen er den fineste delen av julen (synes jeg), det er da det er tid for å virkelig nyte et julepyntet hus og kose seg med julefilmer, god mat, godt selskap, fin pynt og slappe godt av i et julepyntet hus. Jeg er ikke en shopoholiker som må ha åpne butikker for å føle at livet er verdt å leve så at butikkene er stengt og det er lite trafikk i romjula er et av de tydeligste tegnene på at det er jul. ikke har jeg lopper i blodet heller, det må ikke skje noe hvert sekund for å kunne nyte julen. Julefreden henger sammen med julen. Heldigvis kjenner jeg det slik og ikke slik du fremstiller "julen", det høres nesten slitsomt ut at om det ikke skjer noe i form av underholdning og åpne butikker så er det ikke jul, for meg er det helt motsatt. Julemarked, julekalendere, åpne butikker, alt det du nevner handler om forberedelser til julen, ikke julen i seg selv. 5
skreppamedleppa Skrevet torsdag kl. 19:37 #53 Skrevet torsdag kl. 19:37 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): 3. juledag er ikke noe, det er hverdag og vanlig arbeidsdag for mange. Anonymkode: 296c0...386 Det er jo hele desember før julaften også. Det er mye mere hverdager før jul enn i romjulen. 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:38 #54 Skrevet torsdag kl. 19:38 2-3.januar. 1 januar er en kosedag så da nyter vi siste rest av fri, mat, godis og pynt. har ingen fast dag der pynten går opp heller, det varierer litt etter tid og ork men rundt midten av desember ca blir det normalt pynta. Anonymkode: 2f1c0...421
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:42 #56 Skrevet torsdag kl. 19:42 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg vil jo ha pynten fremme lenge jeg også, akkurat som deg. Bare at du vil ha pynten langt ut i januar, fremfor i julestemningsmåneden desember. Det er i desember det er julestemning. Det er julemarkeder, julemusikk, juleprogrammer på tv, gavehandling, nissefester, lucia, julebord, baking og kribling i magen. Ingenting av dette i januar, da forsvinner alt og det er hverdag igjen. Anonymkode: 296c0...386 De fleste av oss har hverdag både i desember og januar. De fleste folk i full jobb, jobber alle hverdager. Mange jobber også helligdagene i julen, men det betyr ikke at julen er over bare fordi det er hverdag i form av at man går på jobb. Anonymkode: 2eefe...951 2 2
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:43 #57 Skrevet torsdag kl. 19:43 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sånn ca? Anonymkode: bd471...c4d 1. januar. Anonymkode: 4b833...5f3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:44 #58 Skrevet torsdag kl. 19:44 1 januar. Starter aldri ett nytt år med jul. Anonymkode: fbf95...f98 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:47 #59 Skrevet torsdag kl. 19:47 13.dag jul som regel. Men pynter ikke før 22/23. så blir ikke lei. Har adventspynt i adventstida. Lysene ute kommer opp før og blir til februar omtrent Anonymkode: 735fe...95a 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 19:48 #60 Skrevet torsdag kl. 19:48 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Her så er det 1 dag fest, 2 dag fest, 3 dag fest, 4 dag fester på lokalene, juletre fester. Alt før jul er jo egentlig for å forberede seg til jul. Julemarked er for at folk kjøpte julegaver og mat til jul Anonymkode: de8de...d5c Vi har jo selvfølgelig selskap 1.dag, 2.dag. Og 2-3 runder til i romjulen. Men 29.desember er det over Da gjør vi klart for nytt år. Anonymkode: 45dc4...c57
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå