AnonymBruker Skrevet i går, 17:40 #1 Skrevet i går, 17:40 (Det var litt mange kategorier denne kunne legges i, så håper denne passer) Jeg bruker altså briller, og sliter med linser. Jeg har hatt så lyst på solbriller med styrke, men økonomien har egentlig stoppet meg. Men nå har jeg funnet et par dødsfine solbriller. Men så begynner jeg jo å tvile. Jeg vil jo ha de for å slippe linser som jeg sliter med etter to timer, og også planlegge (er det sol idag, ok linser). Men nå som jeg nesten har holdt på å kjøpe de begynner jeg jo å tvile. Jeg må jo alltid ha med meg vanlige briller også da? Jeg må jo ta de av meg inne eller i noen situasjoner og da ser jeg jo ikke noe.. Og så må de jo byttes hvis styrken min endrer seg. Så først så jeg bare det positive, men nå bare det negative? Så hjelp! Sliter du med linser og har brukt solbriller med styrke? Er det verdt det? Tungvint? Kjempedeilig? Takk for svar! Anonymkode: 05b58...504
AnonymBruker Skrevet i går, 17:49 #2 Skrevet i går, 17:49 Er jo ikke noe mer stress å bære med seg de vanlige brillene enn det er å ta av og på solbriller for andre. Med dyre solbriller uten styrke så har en jo med seg et solid brillehus uansett. I hvert fall pleide jeg det, For meg er det null stress og egentlig ingen praktisk forskjell på da jeg brukte linser + vanlige solbriller, til å bruke briller + solbriller med styrke som jeg bytter mellom Du kan jo også få glass som blir mørke/lyse når du går ut i sola/går inn, men det har jeg ikke prøvd ut selv. Anonymkode: cec56...b39 1 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:49 #3 Skrevet i går, 17:49 Jeg elsker mine! Jeg har to ulike par, bruker det som er gradert mest.Men må alltid ha med vanlige briller i veska, i tilfelle jeg skal innom en butikk. De er ubrukelige for bilkjøring, siden det blir veldig mørkt i tunneler, og å bytte mellom briller er stress. Det finnes jo også slike som skifter farge pga uv-lys. De blir raskt mørke, men går litt sakte tilbake til blanke. De funker dårlig i bil, siden frontruta har effektiv UV-filter. Anonymkode: 32856...234 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:07 #4 Skrevet i går, 18:07 Jeg er så fornøyd med mine solbriller kjøpt hos optiker. Ingen problemer å ha de på når jeg kjører bil og gjennom en tunnel eller om jeg stikker innom butikken. De er verdt hver krone. Jeg kjøpte via rentefri nedbetaling hos Optika så null problemer med at solbrillene mine kostet 8.000 kr. Prisen ble høy pga. type glass og progressive. På vinteren ligger de fast i bilen. Bytter kun til vanlige briller om jeg er på jobb eller besøk/annet hvor jeg er i en time eller mer. Løser det som oftest enkelt med at jeg drar hjemmefra med vanlige briller. Solbrillene ligger mer eller mindre fast i bilen. Bytter ved behov. Anonymkode: 8111d...d8e 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:12 #5 Skrevet i går, 18:12 Uten tvil er solbrillene mine med styrke det BESTE jeg noensinne har brukt penger på. Polaroide briller gjør bilkjøring og all tid jeg tilbringer ved sjøen til en helt ny verden! Jeg blir ikke lenger sliten av å være ute om sommeren, nå som jeg slipper velge mellom solbriller eller å se godt… Jeg skal kjøpe raske briller/sportsbriller med styrke til sommeren. Jeg ELSKER mine. Livskvaliteten min har steget masse ved noe SÅ simpelt som et par solbriller. Anonymkode: 8cfdb...0f0 1 1
AnonymBruker Skrevet i går, 19:25 #6 Skrevet i går, 19:25 Tusen takk for svar alle sammen ☺️ Ja, jeg har hatt lyst på det i mange år. Og så plutselig begynte jeg å tvile på det. Jeg syns dog det virker tungvint å ha med et ekstra par og må dra opp det og bytte inn og ut. Og også vanskelig med liten veskeMen jeg har aldri funnet et par som sitter så bra på meg. Alt jeg liker sitter rart.. Da skal jeg nok gå for det.. Må bare få tatt en ny synstest først, sukk. (og kanskje vente å se om det kommer et tilbud på enten glass eller innfatning😅) Anonymkode: 05b58...504
Fjollefyr Skrevet i går, 20:19 #7 Skrevet i går, 20:19 Briller er styr uansett, av og på og vått og sol og ut å inn av butikker.. 😒 Men vil anbefale solbriller med styrke. Men jeg har brilleabonment. 3 stk briller, da kan jeg bytte ut glassene hvert år, og en brille i året. Pluss undersøkelse er inkl en gang i året. Kan velge tre forskjellige typer glass så kun en solbrille. Hør med din optiker hva de kan tilby. Jeg ville gjort det før jeg kjøpte.
AnonymBruker Skrevet i går, 20:38 #8 Skrevet i går, 20:38 Jeg har gått over til fargeskiftende glass slik at jeg har solbriller og vanlige briller i ett 😊 Anonymkode: 56a2f...d62 1
AnonymBruker Skrevet i går, 21:55 #9 Skrevet i går, 21:55 Har både solbriller med styrke, pluss sånne man har utenpå brillene. Det siste er mest praktisk, men minst pent 🙂 Anonymkode: 6e0e7...8cc
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #10 Skrevet 13 timer siden Kan fargeskiftende/fotokromatiske glass være noe for deg? Moren min har sverget til det i alle år. Anonymkode: 9b9d5...895
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #11 Skrevet 13 timer siden Jeg har et par som jeg bruker i bilen. Har bare -1, så da treeeenger jeg ikke ellers egentlig. Hvis ikke hadde jeg brukt de overalt. Jeg kjøpte mine på smartbuyglasses.com da de er mye billigere og hadde samme modellen. Tenker å kjøpe meg et ekstra par neste år. Anonymkode: be37e...ae6 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #12 Skrevet 13 timer siden For meg fungerer det greit til tur med hunden, sykling og bruk i båt, men ikke til bilkjøring. Bor på Vestlandet og kjører som regel gjennom minst en tunnel hver gang jeg er ute og kjører, og det å bytte mellom solbriller og vanlige briller mens jeg kjører fungerer veldig dårlig. Anonymkode: 3e6d9...e95
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå