Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ikke så god råd men har spart så kjøper for 1500 til hver. 
er det en ok sum? De er ikke kravstore og blir glade for alt, bare jeg som er usikker og egentlig vil gi de alt 

Anonymkode: 66c0e...daf

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ganske god råd og bruker ikke mer.

Anonymkode: bb3ba...ada

Skrevet

Det er absolutt mer enn nok. Uansett tanken som teller, er det litt baktanke/flid bak behøver det slett ikke koste mye.

Anonymkode: 796ea...6b2

• Liker 1
Skrevet

Vi bruker omtrent det samme. Har helt grei økonomi,  men har aldri overdrevet julegave handlingen. 

Anonymkode: a2eaa...268

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du har noe dårlig økonomi er 1500 kr på en gave altfor mye. Misforstå meg rett. Jeg har gitt min datter gaver som har strukket seg opp til 1000 kr, men det er ikke poenget. 

Hva trenger dine barn, hva ønsker de seg?  

I år ønsker min datter seg et skikkelig strykejern. Ok, hun er voksen, og er samboer. Dette er noe de trenger. Men når hun har bursdag kan hun ønske seg spill, som koster type 600 kr. 

Det er ikke summen som betyr noe. I fjor hadde jeg bedre økonomi enn i år. Likevel, i fjor fikk de noe de trengte, i år blir verdien mindre. 

Å sette en sum på ting synes jeg er vanskelig. Men man må kjøpe etter hva man har råd til. Vi skal leve i januar også. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg synes det er tåpelig å blakke seg for julegaver. 

Anonymkode: 2a82b...28b

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg er et voksent barn, og har avtalt med mine foreldre at vi dropper gave til hverandre i år. Vi har alle god råd, og alt vi trenger. Når vi kjøpte gaver til hverandre, så har gavene fra mine foreldre til meg ligget på ca 1000 kr. Så 1500 er en bra sum vil jeg si. Du trenger ikke tenke det er lite. 

Anonymkode: 1b0d1...1b9

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Til voksne barn? Alt for mye. Kanskje med unntak om de er studenter eller unge i etableringsfasen som faktisk trenger noe.

I vår familie ligger gavene på rundt 500 kr, litt sånn pluss-minus.

Folk er etablerte og har stort sett det de trenger, eller så har de inntekt og kan kjøpe det selv om de trenger dyre ting. Vi gir gaver som hyggelige oppmerksomhet.

Anonymkode: 7e720...f6c

• Liker 1
Skrevet

Mitt voksne barn får 1000 kr av meg i år. Vi er ikke så opptatt av sum, noen ganger får de dyrt, andre ganger får de rimelig. Litt etter hva de trenger og hva de ønsker seg. I år ønsker han seg ingen ting, fordi han skal reise bort i julen. Han får da 1000 kr i lommepenger med seg på tur. 

Anonymkode: 06481...77e

• Liker 4
Skrevet

Får ikke noe av foreldre, de får av oss barna siden de gir til sine barnebarn. 

Anonymkode: 4af26...a2a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Får ikke noe av foreldre, de får av oss barna siden de gir til sine barnebarn. 

Anonymkode: 4af26...a2a

Samme her! 

Anonymkode: bba3c...34a

Skrevet

Syns ikke det er lav sum! Vi har helt ok økonomi. Alle våre barn er voksne. Vi gir gave for ca kr 1.000 til de barna  som er i jobb, og for ca 1.800 til de som er studenter. 

Skrevet

Ja men så bra , da trenger jeg ikke tenke mer på det.  De er helt u starten av 20 årene. Har kjøpt praktiske ting som passer til de 

ts 

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Fikk omsider ønskeliste fra datter. Der står det symaskin, noe jeg ikke har råd til. Der står også tørkestativ, limpistol og en hel masse ting jeg har råd til. Strykejern har mormor kjøpt. Skal nok greie å finne noe de ønsker seg. I år blir summen på rundt 500 kr. Jeg tenker aldri sum, men hva de ønsker seg og trenger. I fjor fikk de gavekort for å fornye garderoben sin. De trengte det. Summen ble høyere da jeg hadde bedre råd. 

• Nyttig 1
Skrevet

1500 er mye. Veldig mye for en i starten av 20-årene. 

Foreldrene mine har dårlig råd i år og dropper gave til barna sine, prioriterer kun barnebarn. Og det er HELT greit. Vi er voksne og mangler ingenting. 

Anonymkode: abc2c...ccb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 19.04):

Til voksne barn? Alt for mye. Kanskje med unntak om de er studenter eller unge i etableringsfasen som faktisk trenger noe.

I vår familie ligger gavene på rundt 500 kr, litt sånn pluss-minus.

Folk er etablerte og har stort sett det de trenger, eller så har de inntekt og kan kjøpe det selv om de trenger dyre ting. Vi gir gaver som hyggelige oppmerksomhet.

Anonymkode: 7e720...f6c

Altfor mye ? For en merkelig ting å si 

Anonymkode: 4f85e...bf2

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 13.12.2025 den 1.08):

Ja men så bra , da trenger jeg ikke tenke mer på det.  De er helt u starten av 20 årene. Har kjøpt praktiske ting som passer til de 

ts 

Høres veldig bra ut 🥰 Noen gir mer, andre mindre, og begge deler er helt greit. Det jeg ikke synes er greit er å ta opp kredittlån for å gi over evne, så du høres veldig fornuftig ut. En kan få veldig mye bra for 1500kr 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...