Gå til innhold

Nav er komplett udugelige

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

NAV må endres, er systemet som er problemet. Er et kaos uten like.

Men ting som er politisk bestemt får man sjelden gjort noe med.

Anonymkode: 782a9...78f

Hva slags kaos? 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Ting var bedre når det var arbeidsformidling,trygdekontor,sosialen.Nå er de jo bare å kaste.

Anonymkode: b99b4...922

Problemet med NAV er at det er blitt alt for stort, pensjon og arbeidskontor bør skilles ut helt ! Så få egne sosialkontor som behandler disse sakene. Så varierer kvaliteten enormt fra kontor til kontor og fra kommune til kommune ! Er det rette kommunen med feile politikere ved roret blir NAV et helvete å ha med å gjøre. At du har rett, betyr ikke at du får rett ! Ikke med en gang i alle fall. Da er taktikken at de trenerer og trenerer og trenerer om du ikke er ressurssterk og kan klage videre til stats forvalter.  Det er ren skjær kynisme på dette området, akkurat det samme gjelder i eldreomsorgen. Der er du ikke syk nok for en sykehjemsplass før du er død.

• Nyttig 2
Skrevet
Kålrota skrev (29 minutter siden):

Hva slags kaos? 

Spar meg.

Anonymkode: 782a9...78f

• Liker 3
Skrevet
Einus skrev (1 time siden):

Efter at legen min sa stopp pga to relativt harde hjertestanser, søkte hun uføretrygd for meg. 
Tidsperspektivet var satt til ca 8 mndr behandling. Ringte NAV og spurte hvordan ståa var, fikk beskjed om at om ca 14 dager til 3 uker, ville jeg få beskjed. Dagen efter fikk jeg brev fra NAV i postkassen. Du er bevilget 100% uføretrygd, datert 14 dager i forveien. Så det er tydelig at den ene vet ikke hva den andre gjør. Kaller det inkompetanse på høyt nivå! 
Så at du ikke har tiltro til NAV har jeg stor forståelse for. 

Dersom du ikke snakket med saksbehandler som fullførte saken din så er ikke dette rart i det heletatt. En saksbehandler kan ikke garantere at en annen saksbehandler er ferdig med akkurat din sak innen x.x. Selv om man ser at en sak mer eller mindre er ferdig så sier man ikke det. Man forespeiler saksbehandlingstiden ut fra hvor i systemet/prosessen den ligger. 

Anonymkode: 2c863...cde

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er det du forsøker å henvende deg til dem om?

Jeg er i kontakt med dem innimellom på linjen for pleiepenger og blir helt satt ut hver gang av hvor kort ventetid det er og hvor utrolig hyggelige mennesker jeg treffer på. Utrolig god hjelp å få der 😊

Anonymkode: 96b2a...908

De jeg har best erfaringer med, er de på nav innkreving. De har eget nummer, sitter jo for seg selv oppe i nord. De kan også sine saker, hvert fall innen de sakene jeg har vært i kontakt med de. Svarer raskt gjør de også, og ikke minst så kommer man rett til en person som faktisk kan hjelpe med en gang. 

Aetat måtte jeg krangle med for å få det jeg hadde rett på, fordi dem ikke kjente regelverket sitt. Men da hadde jeg en lokal person som jeg forholdt meg til, og det er langt lettere enn i dag hvor vedtak og slikt ofte gjøres av andre langt vekke og klagesaker også havner i en kø. Denne personen kunne jeg ringe direkte til, og stikke innom uten å ha avtale. 

Det samme med nav da jeg ble enslig forsørger. Måtte krangle med de også, og da tok jo klagesaken 6 mnd å få behandlet. Og når jeg mener krangle, så mener jeg at jeg henviser dem til deres egne lover, regler og forskrifter. Jeg henviser aldri til mine følelser, om at jeg føler jeg har rett osv. Jeg går kun etter paragrafer. 

Nav har selvsagt folk som er gode, men de har også en hel haug av folk som ikke er det. Nav er så utrolig stort og de forvalter et gedigent regelverk. Det er jo klart at ikke alle kan alt, det sier seg jo selv. Selv ikke politkerne som har lagd reglene kan dem. 

TS, om du vet navnet på personen du prøver å få tak i hos nav, kan du prøve å sende en epost. De følger malen: [email protected] på epostadressene sine. 

Anonymkode: 44afe...c2a

• Liker 1
Skrevet

Du generaliserer fælt nå.

Anonymkode: 079de...e26

• Liker 1
Skrevet

Jeg sendte inn et spm i en sak hvor jeg er bidragsyter. Fikk et høflig svar dagen etter med både konkret teknisk informasjon og praktiske tips.

• Liker 1
Skrevet

NAV er ekstremt tungvint. Ironisk nok er det syke og fremmedspråklige som behersker de best.

Anonymkode: d5c1f...261

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

NAV er ekstremt tungvint. Ironisk nok er det syke og fremmedspråklige som behersker de best.

En stor del av NAV's problem er vanskelige og vrange brukere. Veldig synd dette omtrent aldri adresseres, men er alltid NAV sin feil.

Anonymkode: 4bfc9...3a1

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Tja, noen har vel ganske urealistiske forventninger. Alle får den økonomiske hjelpen de trenger for å overleve. De kan også få veiledning og hjelp til å hjelpe seg selv.

MEN: Det er DITT EGET ansvar å passe på deg selv. Det kommer som regel ingen og trer drømmejobben ned over hodet ditt, men du kan få hjelp og veiledning til hva du må gjøre for å få den.

Man får heller ikke hjelp til å betale gjeld, ha luksuriøse hobbier eller spare, bare nok til å klare seg. Nok til billig mat, billig sted å bo, medisiner og kanskje litt moro hvis man er sparsommelig.

Anonymkode: b9048...3b5

• Nyttig 1
Skrevet
Einus skrev (3 timer siden):

Efter at legen min sa stopp pga to relativt harde hjertestanser, søkte hun uføretrygd for meg. 
Tidsperspektivet var satt til ca 8 mndr behandling. Ringte NAV og spurte hvordan ståa var, fikk beskjed om at om ca 14 dager til 3 uker, ville jeg få beskjed. Dagen efter fikk jeg brev fra NAV i postkassen. Du er bevilget 100% uføretrygd, datert 14 dager i forveien. Så det er tydelig at den ene vet ikke hva den andre gjør. Kaller det inkompetanse på høyt nivå! 
Så at du ikke har tiltro til NAV har jeg stor forståelse for. 

Fordi den du snakket med ikke så saken din? Det er ganske vanlig i alle saker, altså. Så bra du fikk raskt innvilgelse, ser ikke helt problemet her?

Anonymkode: 94787...5b8

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Så det du sier er at NAV er der først og fremst for de som trenger NAV mest? OK. Det er et ganske bra skussmål.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...