Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Da fikk jeg svar fra de og avslag på alt. Tre søknader og avslag på alle. Er så forbanna og frustrert at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre av meg. Og ønsker meg god jul. Jævla idioter. Ønsker ikke de god jul i hvertfall. Disse saksbehandlerene er helt inkompetente. Har hatt bedre saksbehandlere enn dette. Har ikke ord for dreten oppførsel. 

Anonymkode: 049a7...8be

Skjønner jo ut i fra holdningen din at det er du som er problemet, og ikke NAV.

Anonymkode: fc6b7...dd8

• Liker 11
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Skjønner jo ut i fra holdningen din at det er du som er problemet, og ikke NAV.

Hvilken holdning har jeg? Har ikke skrevet dette jeg sier her i tråden,til Nav nei.  Skrevet en del med chat gpt og den mener jeg skal klage men orker ikke mer styr og flere avslag.  

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvilken holdning har jeg? Har ikke skrevet dette jeg sier her i tråden,til Nav nei.  Skrevet en del med chat gpt og den mener jeg skal klage men orker ikke mer styr og flere avslag.  

Hvorfor i alle dager kaster du bort ressurser på å søke om noe du ikke har krav på? Og intet mindre enn TRE søknader??

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
TomKrus skrev (2 timer siden):

Jeg kjenner til en sak for noen år siden, der en bekjent av meg slet stort med en kronisk sykdom, årene gikk, utredning på uredning selv om fastlege hadde stilt diagnosen. NAV trenerte det med hele seg. Så etter noen år gikk vedkommende lei og ville klage til stats forvalteren, da viste det seg at NAV hadde rotet bort papirene og det var "rykk" tilbake til start. Da fikk vedkommende nok og flyttet fra den kommunen (var heldig som hadde mulighet til det) I den nye kommunen fortalte vedkommende om prosessen som vedkommende hadde vært igjennom. Det tok 8 uker så var alt fikset, og rettmessig utføretrygd var på plass. I dag tenker jeg at dette har blitt enda vanskeligere i mange kommuner.  Du har rettigheter, men får de ikke. Fordi kommunen skal spare penger. 

Hvorfor klagde de til Statsforvalteren hvis det gjaldt en statlig ytelse? 

Anonymkode: 1dd93...668

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hvorfor i alle dager kaster du bort ressurser på å søke om noe du ikke har krav på? Og intet mindre enn TRE søknader??

Det har vel du ingenting med. Jeg søker på det som passer meg og som jeg vet andre har fått innvilget og hjelp til. Hvem er Du til å fortelle meg hva jeg har krav på eller ikke? Gå og finn noen andre å sutre til!!

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det har vel du ingenting med. Jeg søker på det som passer meg og som jeg vet andre har fått innvilget og hjelp til. Hvem er Du til å fortelle meg hva jeg har krav på eller ikke? Gå og finn noen andre å sutre til!!

Ikke rart i at du får avslag hvis du «shopper» ytelser uten at det er vurdert at det i din situasjon er behov for det. Det er IKKE normalt å hive inn søknader på ting fordi andre har fått det innvilget, så her må du gå i deg selv. Det blir gjort individuelle vurderinger i hver sak, og det er ikke rart i du får avslag når du vilkårlig søker på ting «som kan passe deg». 

Anonymkode: cca7d...d95

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

ChatGPT har ingen meninger eller tanker om hva du bør gjøre. Det er en samtalemodell. Den genererer setninger som passer i samtalen. Den har ikke greie på NAV og ytelser og det den skriver om dette kan like gjerne være feil som riktig. Ikke rart du får avslag!

Anonymkode: 148a8...8a8

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ikke rart i at du får avslag hvis du «shopper» ytelser uten at det er vurdert at det i din situasjon er behov for det. Det er IKKE normalt å hive inn søknader på ting fordi andre har fått det innvilget, så her må du gå i deg selv. Det blir gjort individuelle vurderinger i hver sak, og det er ikke rart i du får avslag når du vilkårlig søker på ting «som kan passe deg». 

Anonymkode: cca7d...d95

Nå må dere kutte ut! Søker da ikke om hva som helst. Innenfor visse rammer og har fått innvilget lignende med en annen saksbehandler. Disse ungfuglene er jævlig kyniske. Ja,vet de har vilkår og paragrafer å forholde seg til men likevel nei er svaret,hva er spørsmålet. 
Det var ting som ikke strekker til med utbetalingen og at man har utgifter utover det. Og Nav har full oversikt over hva utbetalingen jeg får går til. Likevel ekstremt trangsynte. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

ChatGPT har ingen meninger eller tanker om hva du bør gjøre. Det er en samtalemodell. Den genererer setninger som passer i samtalen. Den har ikke greie på NAV og ytelser og det den skriver om dette kan like gjerne være feil som riktig. Ikke rart du får avslag!

Anonymkode: 148a8...8a8

I mange sammenhenger fungerer chat gpt veldig bra for mange uavhengig om den er laget som samtalemodell. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Tror du har misforstått hva chat gpt er. Det er ikke et orakel som kommer med korrekte svar eller er i stand til å vurdere  din situasjon. Jeg har sett den påstå at Martha Leivestad har vunnet 71 grader nord.

Anonymkode: 1205e...3ac

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nå må dere kutte ut! Søker da ikke om hva som helst. Innenfor visse rammer og har fått innvilget lignende med en annen saksbehandler. Disse ungfuglene er jævlig kyniske. Ja,vet de har vilkår og paragrafer å forholde seg til men likevel nei er svaret,hva er spørsmålet. 
Det var ting som ikke strekker til med utbetalingen og at man har utgifter utover det. Og Nav har full oversikt over hva utbetalingen jeg får går til. Likevel ekstremt trangsynte. 

Huff, ja det er mange som sliter ekstra nå før jul ❤️ De har strammet inn en del på NAV. Kan du søke via andre i kommunen din, Frelsesarmeen, Sammen om nøden eller liknende? 

Anonymkode: b2111...a73

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

I mange sammenhenger fungerer chat gpt veldig bra for mange uavhengig om den er laget som samtalemodell. 

Ja, den kan være grei nok til noen ting - men man må jo huske på at det er ikke et menneske man snakker med. Den sier ofte feil, eller snakker deg etter munnen. Og når man påpeker en direkte feil, snur den og sier «ja, beklager- her misforstod jeg» 😊 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette svarer her sier meg at du ikke er helt på nett. Det er en grunn til at du har fått avslag. Regner med Nav fungeree helt ypperlig her. 

Anonymkode: a0bcb...904

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette svarer her sier meg at du ikke er helt på nett. Det er en grunn til at du har fått avslag. Regner med Nav fungeree helt ypperlig her. 

Anonymkode: a0bcb...904

Det kan jo være at Ts er et menneske i en svært fortvilende og vanskelig situasjon nå rett før jul, og at frustrasjonen løp litt av med henne her? Er ikke gitt at hun snakker slik til folk vanligvis. 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 22.29):

Tja, noen har vel ganske urealistiske forventninger. Alle får den økonomiske hjelpen de trenger for å overleve. De kan også få veiledning og hjelp til å hjelpe seg selv.

MEN: Det er DITT EGET ansvar å passe på deg selv. Det kommer som regel ingen og trer drømmejobben ned over hodet ditt, men du kan få hjelp og veiledning til hva du må gjøre for å få den.

Man får heller ikke hjelp til å betale gjeld, ha luksuriøse hobbier eller spare, bare nok til å klare seg. Nok til billig mat, billig sted å bo, medisiner og kanskje litt moro hvis man er sparsommelig.

Anonymkode: b9048...3b5

Ja ha … NAV sender deg såfall videre til noen innleide , har du vært på noen av de jobbsøkerkursene og jobbspeisalistene nav leier inn   Vet du hvor sinnsykt tøft arbeidsmarkedet er i dag? Utlyste stillinger har gjerne mange hundre søkere og alle sparer inn. 

Anonymkode: b2bc0...943

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Beklager, jeg trekker det tilbake. Jeg tror faktisk du har krav på ytelse fra NAV, for du er åpenbart ikke psykisk frisk.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er du som er udugelig?

Anonymkode: ea76f...3af

AnonymBruker
Skrevet

Dette er nok et flott eksempel på at det er NAV som er ubrukelige, og slett ikke vrange brukere...🙄

Anonymkode: 4bfc9...3a1

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Du klager på NAV, flere av oss lurer da på hvor problemet ligger. Hvis du søker på noe du ikke har krav på, får du selvsagt avslag. Det må jo være et regelverk knyttet til det å betale ut ytelser. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...