AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:02 #1 Skrevet torsdag kl. 17:02 De svarer aldri på henvendelser,ringer ikke opp igjen om du prøver å få tak i folk,holder ikke ting de lover. Vanvittig dårlig opplegg! Anonymkode: 049a7...8be
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:06 #2 Skrevet torsdag kl. 17:06 De svarer alltid meg. Og holder det de sier Anonymkode: d5923...d0e 8 1
Kålrota Skrevet torsdag kl. 17:09 #3 Skrevet torsdag kl. 17:09 Kjedelig med dårlige opplevelser, men dette er ikke normalen. Tvert imot er det veldig lett å komme i digital kontakt med NAV, da får du også kommunikasjonen skriftlig (siden du mener de ikke holder avtaler). Ikke bli en av de endimensjonale som mener at hele NAV er dritt, det er et utrolig godt sikkerhetsnett. Det jobber veldig mange mennesker der, som gjør sitt beste hver dag. Det betyr ikke at man ikke kan være uheldig, men da er det personen som er problemet. 8 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:14 #5 Skrevet torsdag kl. 17:14 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): De svarer aldri på henvendelser,ringer ikke opp igjen om du prøver å få tak i folk,holder ikke ting de lover. Vanvittig dårlig opplegg! Anonymkode: 049a7...8be Er du litt svak på digitale løsninger? Vansker med tastevalg på telefonen? Kan ikke personnummeret ditt utenat? Jeg bare lurer siden jeg aldri har hatt problemer med NAV. Alle henvendelser blir journalført noe som gjør at man ikke er personavhenging for å få svar på spørsmål. Anonymkode: f2b87...84f 5 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:16 #6 Skrevet torsdag kl. 17:16 Ting var bedre når det var arbeidsformidling,trygdekontor,sosialen.Nå er de jo bare å kaste. Anonymkode: b99b4...922 2 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:19 #7 Skrevet torsdag kl. 17:19 Jeg mistet AAP, fordi jeg ikke hadde hatt kontakt med saksbehandleren min på 8 mnd. Selv om de så at jeg hadde kontaktet henne 12 ganger, og hun kontaktet meg bare en gang. Er jo helt tullete. Og kjenner til mange, som sliter med å få kontakt med saksbehandleren sin på Nav. Anonymkode: 1aa0c...589 1 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:20 #8 Skrevet torsdag kl. 17:20 Savner EATAT. Anonymkode: 706f5...277 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:25 #9 Skrevet torsdag kl. 17:25 Jeg hadde en saksbehandler som ikke svarte meg uansett hva jeg gjorde. Jeg ringte de, jeg sendte eposter, sendte melding under min side på aap og jeg sendte klager. Jeg sendte klage på klage som ikke behandlet osv osv. Dette pågikk i 1,5 år, og mens jeg var under aap. Dvs min tid tikket for det er en tidsbegrenset stødnad. Men sakbehandleren min svarte ikke. Denne saksbehandleren hadde et ganske frynsete rykte på seg fra før pga tidligere jobb (som første til fengselsstraff), og hans tid på nav hjalp ikke på. Jeg var ikke den eneste som ikke ble fulgt opp av han. Det løste seg ikke før det kom en sommervikar på lederen på kontoret. Da fikk jeg ny saksbehandler og det ble skikkelig fart på sakene. Jeg kan ikke annet en si at du må fortsette å kontakte de, ringe, sende epost, klage. Anonymkode: 44afe...c2a 1 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:28 #10 Skrevet torsdag kl. 17:28 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er du litt svak på digitale løsninger? Vansker med tastevalg på telefonen? Kan ikke personnummeret ditt utenat? Jeg bare lurer siden jeg aldri har hatt problemer med NAV. Alle henvendelser blir journalført noe som gjør at man ikke er personavhenging for å få svar på spørsmål. Anonymkode: f2b87...84f Dette er veldig avhengig av saksbehandleren din. Jeg har ingen av de problemene som du skisserer her. Men nav kan være et helvete å forholde seg til. Jeg har måtte fortelle opptil flere saksbehandlere om deres eget regelverk, både på mine og andres vegne. Men da har jeg i det minste fått tak i de. Det er ikke gitt at man faktisk får kontakt med den rette vedkommende om den ikke ønsker å være tilgjengelig. At du aldri har hatt problemer med nav, er jo fint for deg. Men husk at det er ikke gitt at du alltid vil ha denne erfaringen. Anonymkode: 44afe...c2a 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:35 #11 Skrevet torsdag kl. 17:35 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Savner EATAT. Anonymkode: 706f5...277 AETAT. Hva var forskjellen? Anonymkode: 049a7...8be 1
Einus Skrevet torsdag kl. 17:36 #12 Skrevet torsdag kl. 17:36 Efter at legen min sa stopp pga to relativt harde hjertestanser, søkte hun uføretrygd for meg. Tidsperspektivet var satt til ca 8 mndr behandling. Ringte NAV og spurte hvordan ståa var, fikk beskjed om at om ca 14 dager til 3 uker, ville jeg få beskjed. Dagen efter fikk jeg brev fra NAV i postkassen. Du er bevilget 100% uføretrygd, datert 14 dager i forveien. Så det er tydelig at den ene vet ikke hva den andre gjør. Kaller det inkompetanse på høyt nivå! Så at du ikke har tiltro til NAV har jeg stor forståelse for. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:36 #13 Skrevet torsdag kl. 17:36 Jeg har veldig lite kontakt med NAV, er på AAP på 2 året. Men sendte en melding i går morges og fikk svar etter noen timer. Jeg venter på en behandling hvor jeg må stå lenge på venteliste, så hn sa vi kunne ha ny kontakt om et års tid, når AAP må forlenges. Jeg har aldri hatt noen problemer med NAV, men har alltid gjort det jeg skal. Anonymkode: c1817...02f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:38 #14 Skrevet torsdag kl. 17:38 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er du litt svak på digitale løsninger? Vansker med tastevalg på telefonen? Kan ikke personnummeret ditt utenat? Jeg bare lurer siden jeg aldri har hatt problemer med NAV. Alle henvendelser blir journalført noe som gjør at man ikke er personavhenging for å få svar på spørsmål. Anonymkode: f2b87...84f Overhodet ikke. Personnummeret mitt kan jeg utenat. De bruker bare vanvittig lang tid på å svare. Eller ikke svare. Det haster men de bryr seg ikke. Gjelder arbeid og noe annet som har blitt innvilget men ikke betalt ut. Anonymkode: 049a7...8be
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:38 #15 Skrevet torsdag kl. 17:38 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): De svarer aldri på henvendelser,ringer ikke opp igjen om du prøver å få tak i folk,holder ikke ting de lover. Vanvittig dårlig opplegg! Anonymkode: 049a7...8be Hva er det du forsøker å henvende deg til dem om? Jeg er i kontakt med dem innimellom på linjen for pleiepenger og blir helt satt ut hver gang av hvor kort ventetid det er og hvor utrolig hyggelige mennesker jeg treffer på. Utrolig god hjelp å få der 😊 Anonymkode: 96b2a...908 7 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:39 #16 Skrevet torsdag kl. 17:39 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): AETAT. Hva var forskjellen? Anonymkode: 049a7...8be Forskjellen var at AETAT også fungerte som et bemanningsbyrå. Slik burde NAV kunne gjøre også. Anonymkode: 96b2a...908 5
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:41 #17 Skrevet torsdag kl. 17:41 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): AETAT. Hva var forskjellen? Anonymkode: 049a7...8be Forskjellen er at de hadde fokus på og hjelpe folk tilbake i jobb. De tok telefonen, og de hadde åpningstid. Der kunne du gå og se etter ledige stillingsannonser også uten avtale, og når du trengte og få snakke med en saksbehandler fikk du det. Du kunne henvende deg i skranken, og ofte fikk du hjelp på samme dag. Den gang fantes ikke skjellsordet navere, og aetat var et helt naturlig sted og gå. For ungdom som trengte sin første jobb, for nyutdannede som skulle ha sin første fulltidsjobb, for folk som hadde mistet jobben og for folk på attføring. Anonymkode: 97530...be3 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 17:50 #18 Skrevet torsdag kl. 17:50 Kålrota skrev (40 minutter siden): Kjedelig med dårlige opplevelser, men dette er ikke normalen. Tvert imot er det veldig lett å komme i digital kontakt med NAV, da får du også kommunikasjonen skriftlig (siden du mener de ikke holder avtaler). Ikke bli en av de endimensjonale som mener at hele NAV er dritt, det er et utrolig godt sikkerhetsnett. Det jobber veldig mange mennesker der, som gjør sitt beste hver dag. Det betyr ikke at man ikke kan være uheldig, men da er det personen som er problemet. NAV må endres, er systemet som er problemet. Er et kaos uten like. Men ting som er politisk bestemt får man sjelden gjort noe med. Anonymkode: 782a9...78f 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:02 #19 Skrevet torsdag kl. 18:02 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Overhodet ikke. Personnummeret mitt kan jeg utenat. De bruker bare vanvittig lang tid på å svare. Eller ikke svare. Det haster men de bryr seg ikke. Gjelder arbeid og noe annet som har blitt innvilget men ikke betalt ut. Anonymkode: 049a7...8be Har de ikke betalt inkassosaken din ennå? Anonymkode: ae32d...74e 6 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 18:04 #20 Skrevet torsdag kl. 18:04 Husker jeg var en tur innom aetat på 90-tallet etter jeg hadde dimmet fra militæret. Trengte en jobb. Trakk en kølapp til resepsjonen. Tok en halvtime og da viste de meg til ei dame på et kontor der. Snakket med henne om situasjonen og jobbønsker. Dagen etter ringte hun meg og sa hun hadde skaffet meg en jobb hos byens høyskole. Forefallende kontorarbeid. Og jeg som kun hadde videregående skole. Hadde vel neppe skjedd i dag? 😀 Anonymkode: 706f5...277 3 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå