Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Natu skrev (Akkurat nå):

Det er psykisk vold uansett hvor fint du formulerer deg! Ingenting som heter "å samle energi"??? Tror du at man kan gå i 5 år å samle energi? Dette må være noe av det dummeste jeg har hørt om. 

Vold faktisk, å ikke engasjere seg i samtaler noe særlig eller ikke ha plikt sex lenger... ja vel, arrest me da. 

Anonymkode: 878aa...757

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har lest mye om dette i siste tiden og det er akkurat det jeg har gjort nå i et år. Fikk bare et navn på det. Fungerer veldig bra, nesten ingen konflikter lenger. Min man tar mye mer ansvar og føler jo at noe er feil så han anstrenger seg mer, til ingen nytte da (men det trenger jeg ikke å si til han). Noen mer som slengt seg på «trenden». Hvis du ikke vet hva det er, kan du google eller spørre chatgpt.

Jeg har gjort dette i mange forhold. Fjernet meg helt fra personen og så endt forholdet. 

Men i det forholdet jeg er i nå gjorde jeg det til en viss grad, men veldig lite. Det fungerte som en slags hjertestarter for forholdet og vi har det bedre enn noen sinne. Og det har vart veldig lenge! Han sier selv han ikke vet hva som har skjedd men at han er lykkelig. Det er jeg også! 

Anonymkode: caf18...78b

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Fungerer veldig bra, nesten ingen konflikter lenger. Min man tar mye mer ansvar og føler jo at noe er feil så han anstrenger seg mer, til ingen nytte da (men det trenger jeg ikke å si til han).

Er det en fare for at han kontrer med Absolute Quitting?

AnonymBruker
Skrevet

Du er et dårlig menneske, TS.

Anonymkode: a62da...e06

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vold faktisk, å ikke engasjere seg i samtaler noe særlig eller ikke ha plikt sex lenger... ja vel, arrest me da. 

Nytter ikke å prate vett inn i deg, du har åpenbart ikke dybde nok.

Anonymkode: 787af...16b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har lest mye om dette i siste tiden og det er akkurat det jeg har gjort nå i et år. Fikk bare et navn på det. Fungerer veldig bra, nesten ingen konflikter lenger. Min man tar mye mer ansvar og føler jo at noe er feil så han anstrenger seg mer, til ingen nytte da (men det trenger jeg ikke å si til han). Noen mer som slengt seg på «trenden». Hvis du ikke vet hva det er, kan du google eller spørre chatgpt.

Høres helt sprøtt ut, hvorfor er dere sammen?

Anonymkode: e34cd...f32

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Har lest mye om dette i siste tiden og det er akkurat det jeg har gjort nå i et år. Fikk bare et navn på det. Fungerer veldig bra, nesten ingen konflikter lenger. Min man tar mye mer ansvar og føler jo at noe er feil så han anstrenger seg mer, til ingen nytte da (men det trenger jeg ikke å si til han).  

Genial løsning! 

Anonymkode: 8d974...411

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke en trend, det er jo en velkjent og eldgammel metode som bl.a. konfliktskye mennesker er veldig glad i. Man sjekker bare ut av forholdet og håper kanskje den andre slår opp til slutt.

Jeg ble selv faset ut en gang, det var helt jævlig. Han hadde fått det for seg, at det omtrent var ryddig å bare slutte å gi, slutte å ta inititativ, slutte å gi komplimenter, slutte å snakke om en fremtid. Jeg opplevde det faktisk litt som psykisk mishandling. Han la liksom hele ansvaret for forholdet på meg, og jeg prøvde å være perfekt for og få et lite glimt av varme, hang ved hvert ord, analyserte hver setning og punktum og emoji. Spurte han rett ut flere ganger om han ville være med meg i det hele tatt, men han nektet omtrent å svare. Jeg ble jo gal til slutt, skikkelig nedbrutt, mistet all selvtillit. Tok noen år å komme meg igjen. Hadde vært SÅ mye bedre om han bare hadde gått, i stedet for å være der, men ikke være der på en måte. Et knust hjerte kommer man over, men en smadret selvtillit er vanskeligere.

Anonymkode: 07a40...79e

• Liker 2
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...