Gå til innhold

"Når en mann er interessert i deg, er det ingen tvil"

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet
Strigiformes skrev (På 11.12.2025 den 17.44):

Min erfaring er at menn er feige i det store og det hele....Mange menn er det. Eller så er det bare jeg som er tøff 😂

Tror neppe menn er redd for deg, det er en myte. De bare liker deg ikke. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Salamandra skrev (15 minutter siden):

Tror neppe menn er redd for deg, det er en myte. De bare liker deg ikke. 

Så fint for meg 🙌

Skrevet

Den som virkelig var interessert i meg skjulte det i 20 år. Så det er ikke alltid sant. De fleste som viste interesse var egentlig ikke interessert. Min erfaring er motsatt. 

Men så fort han som faktisk likte meg i 20 år fikk meg så virket det noen ganger som om han ikke var interessert, men det har gått seg veldig til. Nå er det ingen tvil overhodet lenger. Jeg burde sett de små hintene over årene, men han skjulte det også bevisst. 

Anonymkode: 07556...39d

Skrevet

Njaaa, jeg tenker det kan være både og. Poenget tenker jeg er at om personen ikke tar kontakt pga manglende interesse eller angst, så er det jo uansett ikke en person man bør bruke for mye tid på. Dersom man har div tilknytningsskader som gjør det vanskelig, sosial angst eller hva det nå enn er, bør det ordnes opp før man begynner å involvere andre.

Anonymkode: 9baa4...e3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Njaaa, jeg tenker det kan være både og. Poenget tenker jeg er at om personen ikke tar kontakt pga manglende interesse eller angst, så er det jo uansett ikke en person man bør bruke for mye tid på. Dersom man har div tilknytningsskader som gjør det vanskelig, sosial angst eller hva det nå enn er, bør det ordnes opp før man begynner å involvere andre.

Uenig at det er noe som kan ordnes opp i før man begynner å involvere andre.

Det som er skadet i relasjoner må heles i relasjoner.

Det betyr IKKE at man har fripass til å oppføre seg skadelig mot andre, men må vite nok om seg selv og hvordan man reagerer når man er trigget. Og man må våge å kommunisere med den andre.

Anonymkode: 00f49...cc8

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 19.25):

er ikke det mer sånn amerikansk kultur da? 

Anonymkode: c6c9a...1e6

Nei, nå generaliserer du eller tror at «sannheten» er Hollywood filmer som du har sett. Min erfaring er at amerikanske menn også forventer at kvinner skal ta initiativ. Det er ikke sånn at når man har startet å date, så jager mannen kvinnen uten å forvente noe tilbake. De fleste mister fort interessen hvis ikke kvinnen også tar initiativ til å fortsette kontakten.

Anonymkode: ef535...1a3

Skrevet

For sjenerte menn finnes jo som kjent ikke.

Anonymkode: 15744...de2

• Liker 1
Skrevet

I alle likeverdige relasjoner med sunne mennesker glir ting naturlig, må jeg bruke tid på å tolke og forstå så er det ut av livet mitt, ingen som egentlig har tid til tidstyver.

Anonymkode: 872a7...393

• Liker 1
Skrevet

Du skriver om forelskelse, men man kan være forelsket i en person uten å tørre å vise det i frykt for å bli avvist. Spesielt dersom man har blitt avvist flere ganger tidligere. Da kan man velge å gå veldig forsiktig frem, selv om man egentlig er kjempe forelsket.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Sånn tenkte jeg og før.

Helt til jeg måtte ha med en mann å gjøre gjennom jobb, som ble veldig nervøs rundt meg spesifikt.

Han gikk hver gang jeg måtte prate med han, men stirret på meg på avstand.

Fikk senere vite at han aldri hadde hatt dame før..og han var 35.

Skrevet

Ser innspillene. Jeg tenkte vel litt mer på de som er på Tinder/som en får første kontakt med. DEt er så klart sjenerte mennesker der ute og folk med sosial angst osv. 
Selv kunne jeg spart meg mye tid på å tenke på at noen nok kommer til å skrive, og så bli veldig glad når de skriver etter en måned og begynne å håpe på noe. I mine rfaring er dette i hvert fall menn som ikke er så veldig interesserte i annet enn tidsfordriv, og man merker det godt når noen er ekte interessert.

Anonymkode: 33134...765

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sånn tenkte jeg og før.

Helt til jeg måtte ha med en mann å gjøre gjennom jobb, som ble veldig nervøs rundt meg spesifikt.

Han gikk hver gang jeg måtte prate med han, men stirret på meg på avstand.

Fikk senere vite at han aldri hadde hatt dame før..og han var 35.

Ok...?

Så da har du endret ditt syn på menn?

Eller er det sarkasme du ikke forstår?

Anonymkode: d9532...276

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 14.12.2025 den 16.09):

Så menn bør ikke bruke tid på kvinner som ikke tar kontakt?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ja, jeg mener absolutt det er noe i dette utsagnet. Jeg trodde ikke særlig på det før jeg ble sammen med min mann, men jeg tror definitivt på det etter jeg traff min mann.

Det å treffe min mann var en stor øyeåpner for meg. Det handler om måten han er på, måten han ser på meg på, måten han er rundt meg, hvordan han oppfører seg. Alt dette har jeg fått glimt av tidligere, men nå er det virkelig ingen tvil. Alltid litt på hugget, alltid svarer raskt på meldinger (selv om jeg ikke forventer det), alltid *på*, alltid interessert i meg og mitt, alltid glad for å se meg, får aldri nok liksom. En herlig følelse!

Det er noe med å virkelig kjenne på at han elsker alt du er og hele deg, og at det virkelig lyser av ham. Han søster sier det også: hun har aldri sett han sånn før: så glad, så tilfreds, hvordan han lyser opp når han ser meg komme, hvor stolt han er av å være sammen med nettopp meg, hvor fjasete og litt fjollete denne seriøse og ganske så introverte fyren blir. Hvor fysisk han er, som i at han aldri får nok: han vil klemme, kysse, holde hender, klarer ikke å holde fingrene på fatet. Ikke på en ekkel måte, men på en sånn deilig og litt oppslukende måte. 

Jeg merker jo hvordan han ser på meg på, hvordan jeg kan snu meg og han står der og smiler litt sånn "fårete" fordi han oppriktig ser noe han bare elsker å se på. At han faktisk nyter synet av meg. Dét er en fantastisk opplevelse altså. Og hvordan han gjerne forteller meg hvor mye han elsker meg, og alle de små tingene han gjør hele tiden. Ting han ikke alltid merker selv en gang, men som jeg ser. Som at han gir den siste resten fra Nugatti-boksen fordi han vet jeg har lyst på Nugatti, eller at han sparer på favorittsjokoladen i godteposen fordi han vet jeg elsker dem, selv om jeg unner ham dem like mye som han unner meg dem. At han alltid husker hvordan jeg liker eggene mine stekt, eller hvordan jeg liker dorullen skal henge. Ikke fordi han MÅ, for jeg har aldri kjeftet eller klaget, men han biter seg merke i sånne ting. Han er oppmerksom og nysgjerrig, han er alltid flink til å speide ut en gave. For han vet at mitt kjærlighetsspråk er gaver, så han liker å gi meg det, fordi jeg er glad i det. Så da gjør han det, uten at jeg forventer det. Så da står han plutselig der med blomster og nydelige øredobber i safir, fordi han vet jeg elsker akkurat den blåfargen.

Det er noe med å bli sett med hele seg, og vite at man har funnet sin trygge havn. En man alltid kan prate med, en som alltid er der for deg, en som alltid har ryggen din, og som alltid elsker deg. Selv når jeg føler meg som verst, og akkurat da vet han nøyaktig de riktige tingene å si. 

Jeg er heldig. :) 

Endret av SPOCA
  • Hjerte 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Ok...?

Så da har du endret ditt syn på menn?

Eller er det sarkasme du ikke forstår?

"For" kan bety flere ting. Jeg må ha tolket setningen din på måten du ikke mente det.

Ja, har nok endret mitt syn på menn etter å faktisk ha levd lenger og reflektert over ting jeg har opplevd. Ting er ikke alltid så enkelt og svart/hvitt som trådtittel sier. 

Ser ting litt mer nyansert nå, men hva jeg gidder å bruke tid på er en annen diskusjon.

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 16.10):

Er vel ofte kvinner som hevder det?

Som mann så kan jeg si at dette bare er tull, det kan være haugevis av grunner for at en mann ikke våger ta initiativ, uansett hvor interressert han er

Anonymkode: f7827...7cc

Hva er du er redd for,avvisning? Resultatet er jo det samme, null dame om du ikke er litt frampå og hun tenker at du ikke er interessert.

Selvtillit er tiltrekkende.

Anonymkode: 0b3a8...583

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 15.12.2025 den 17.02):

Så menn bør ikke bruke tid på kvinner som ikke tar kontakt?

Nei, det synes jeg ikke. Hvis en kvinne aldri tar kontakt så hadde jeg gått ut ifra at hun ikke var spesielt interessert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...