Gå til innhold

Tips til innflyttingsgave?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg skal på besøk til en venn som nettopp har flyttet sammen med kjæresten. De er altså to godt voksne husholdninger som er slått sammen, så de har absolutt alt og dobbelt av det meste (og sier selv at det er alt for fullt i den nye leiligheten). 

Jeg vil ha med en liten innflyttingsgave, men aner ikke hva. Mannen er allergisk mot flere typer blomster, og jeg vet ikke hvilke han tåler. Tør derfor ikke ta sjansen på plante. De drikker ikke alkohol, så vin er utelukket. De foretrekker Pepsi, så alkoholfritt fra polet er dermed heller ikke aktuelt. 

Noen tips? 

Anonymkode: 68603...926

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En kurv med rundstykker og litt salt. 

Fordi:

Sitat

Det er en gammel skikk å gi brød og salt i innflyttingsgave for å ønske lykke til i det nye hjemmet. Brødet symboliserer at det alltid vil være mat på bordet, mens saltet holder det onde borte. I gaven følger det ofte med en mynt som et tegn på velstand.

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

God sjokolade? 

Et kjøkkenredskap de ikke visste de trengte (og derfor ikke har?) 

Sukkulent/kaktus, som dermed ikke har blomster å være allergisk mot. 

Lego-blomst? 

God saft/gløgg/eplemost eller noe sånt fra matbutikken? 
"Voksenbrus", altså brus med litt voksen smak, f.eks. brus fra Grimstad brusfabrikk? 

Spennende mat fra litt finere matbutikk? "Gutta på Haugen" eller "Smak av Italia", der du kan få kjøpt litt spennende pasta, sauser og kjøtt? 

Generelt vil vel alt som kan spises eller drikkes være fine gaver. 

Anonymkode: fa878...a51

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror også jeg ville gått for noe spiselig. God olje, godt salt, eller spennende krydder. Pesto, marmelade, gode knekkebrød. 
Kaffe eller te fungerer også. Personlig hadde jeg også blitt glad for tørket frukt, og et familiemedlem for ulike typer nøtter. 😊

Skrevet

Pistasjkrem, salte kjeks og en god olivenolje.

Anonymkode: 4287c...c93

Skrevet

Jeg hadde blitt glad for mat kurv eller en blomst 

Anonymkode: fc4c9...064

Skrevet

Fancy kaffe og konfekt. 

Anonymkode: 8bc71...af2

Skrevet

Hvis det er to godt voksne husholdninger hadde jeg gått for noe morsomt. Feks et stort kvanta Pepsi 👌

Så kunne de heller fått noe sjokolade eller ost du vet de liker i tillegg :)

Anonymkode: bd58b...8d2

Skrevet

Tusen takk for alle tips! 😊

Jeg har landet på at det blir noe spiselig. Lurte først på en matkurv, men det blir fort dyrere enn jeg hadde planlagt (tanken er å kjøpe for samme pris som en liten plante). Så tror jeg går for noe sjokolade og spekemat. 

Anonymkode: 68603...926

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...