Gå til innhold

DermaCleanse/Dermapen behandling, erfaringer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er 38 år og vurderer å ta en DermaCleanse eller Dermapen behandling i salong, har noe forstørrede porer og uren hud, ikke akne, det hjelper å ha på ansiktsmaske/skrubb hjemme men går veldig fort tilbake til sorte prikker/urene porer og generelt gusten hud. 

Jeg har dessverre ikke råd til å ta 3-5 behandlinger men tenkte å ta 1. Har aldri før tatt kosmetiske behandlinger i salong (bare rens og ansiktsmassasje) men føler at nå begynner huden å vise tegn til aldring og at det er på tide men noe litt mer avansert. 

Har noen her erfaring med Dermapen/Dermacleanse, er det noe vits i å ta 1 behandling? Er det noe annet dere kan anbefale i ca samme prisklasse? 

Anonymkode: 2f18c...389

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 38 år og vurderer å ta en DermaCleanse eller Dermapen behandling i salong, har noe forstørrede porer og uren hud, ikke akne, det hjelper å ha på ansiktsmaske/skrubb hjemme men går veldig fort tilbake til sorte prikker/urene porer og generelt gusten hud. 

Jeg har dessverre ikke råd til å ta 3-5 behandlinger men tenkte å ta 1. Har aldri før tatt kosmetiske behandlinger i salong (bare rens og ansiktsmassasje) men føler at nå begynner huden å vise tegn til aldring og at det er på tide men noe litt mer avansert. 

Har noen her erfaring med Dermapen/Dermacleanse, er det noe vits i å ta 1 behandling? Er det noe annet dere kan anbefale i ca samme prisklasse? 

Anonymkode: 2f18c...389

Det er egentlig ikke svar på det du spør om, men jeg blander meg nå inn likevel 😉Selv om du tar jevnlige behandlinger i salong, må du som regel bruke noen produkter hjemme for å vedlikeholde resultatet. Forstørrede porer/sorte prikker er som regel resultat av en ubalanse i hudens talgproduksjon, som bl.a. kan skyldes utilstrekkelig tilførsel av fukt, slik at huden kompenserer med å produsere ekstra talg, som tilstopper porene. Hyppig skrubbing og bruk av rensende ansiktsmasker kan faktisk bidra til å forverre problemet.

Det du trenger, er en krem som gir godt med fukt uten å være for fet, et serum med niacinamide som bidrar til å balansere talgproduksjonen, og et eksfolierende serum med BHA (salicylsyre) et par kvelder i uka som løser opp talget i porene og fjerner døde hudceller, slik at huden ser mindre gusten ut. Både fukt og niacinamide vil også bidra til mer "glød". Du trenger også en mild, men effektiv rens for å fjerne sminke og solkrem. På daglig basis utgjør dette en enkel rutine med 2-3 produkter pr dag. Det er som regel ikke nødvendig å rense huden om morgenen, spesielt ikke dersom man har fuktfattig hud. En enkel rutine kan dermed se slik ut:

Morgen:

• Rens med lunkent vann, avslutt gjerne med kaldt vann.
  • Niacinamideserum
  • Fukt
  • Solkrem

Kveld:

• Rens med renseprodukt
  • Niacinamideserum - to kvelder i uka byttes dette mot BHA.
  • Fukt
  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...