Gå til innhold

Kjøpe lodd av min kjæreste sin nevø

Fremhevede innlegg

Skrevet

Min kjæreste (vi har vært samen i 2 1/2 år) sin bror sendte en forespørsel til oss begge om vi ville kjøpe lodd fra hans barn. Han skrev videre om vi ville støtte. Jeg kjenner ikke dette barnet, og de bor ikke i denne byen.

Hva synes dere om det?

Anonymkode: 13bff...01d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At du bør kjøpe 

Anonymkode: 1c7cb...aff

• Liker 16
  • Nyttig 11
Skrevet

Jeg kjøper lodd og bambussokker av barna til kollegaer. Har aldri tenkt at jeg ikke skulle gjøre det.

Anonymkode: 2684c...7a1

• Liker 18
Skrevet

Tenker at det er helt naturlig, i hvert fall når samme type forespørsel også går til kjæresten din, slik at dere vi kan svare at «dere» kjøper x antall. Synes i hvert fall det er helt ok.

Tenker også at det er helt greit å la være å kjøpe, hvis man ønsker det, men at jeg selv helt sikkert hadde kjøpt noen få lodd. Grenser for hvor mange sånne forespørsler man får i året. 

Anonymkode: 741ee...94f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg kjøper lodd og bambussokker av barna til kollegaer. Har aldri tenkt at jeg ikke skulle gjøre det.

Anonymkode: 2684c...7a1

Og jeg kjøper konsekvent kun av barn som enten står ved butikken eller går på døren. 

Her ville jeg vurdert unntak pga familie

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at broren hans mener du er en del av familien, så det er et slags komplement. Og kjenner jeg KG rett, er det sikkert en del damer som ville lurt på om hvorfor de IKKE ble spurt etter å ha vært sammen med fyren i 2,5 år. Ta livet i beste mening, er mitt råd. 

• Liker 14
  • Nyttig 3
Skrevet

Dere bør kjøpe, ja. Men det kommer jo litt an på hva som er premiene. Hvis det blir umulig for dere å benytte dere av premiene fordi dere bor langt unna, så er det lov å si nei. Men i slike tilfeller er det jo mulig å alliere seg med broren, slik at han f.eks tar vare på premien for dere fram til dere sees neste gang.

Skrevet

Er det så dyrt? Bidra med noen hundrelapper til det jeg regner med er aktiviteter for barn? Ser på det som samfunnsnyttig uansett premie.

Anonymkode: 53696...168

• Liker 3
Skrevet

Din kjæreste kan kjøpe, men du trenger ikke. Du kjenner dem jo ikke en gang. Gjør akkurat som du selv vil. Og nei, de ser ikke nødvendigvis på deg som familie. Men de må selge lodd, og da sender ut til alt og alle. 

Anonymkode: c63bf...06e

Skrevet

Nei, aldri i livet. Og han trenger ikke spørre igjen. 

Anonymkode: be849...f48

• Liker 1
Skrevet (endret)

slett

Endret av exictence
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Min kjæreste (vi har vært samen i 2 1/2 år) sin bror sendte en forespørsel til oss begge om vi ville kjøpe lodd fra hans barn. Han skrev videre om vi ville støtte. Jeg kjenner ikke dette barnet, og de bor ikke i denne byen.

Hva synes dere om det?

At kjæresten din får sponse i vei. 

Jeg støtter idrettslagene til barna av venner, og gir litt ekstra til de som har lite familie. 

Hadde nok også kjøpt i dette tilfellet og.

Skrevet

Jeg er nok ganske slem inni meg, for jeg synes ikke hun burde gjøre det.

Jeg kjøpte for 100 kr. Men synes ikke om det. Jeg hadde aldri spurt om hun ville kjøpe av mitt barn.

Skrevet

Så klart kjøper man lodd.  Det er jo snakk om barnet til broren til din kjæreste. Et barn som i fremtiden kan komme til å kalle deg tante? 

Men seriøst: har du aldri truffet dette barnet? Når du har vært sammen med broren til barnets far i 2.5 år?

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde nå kjøpt noen lodd for å være grei. Ingen stor sak i min verden.... 

Anonymkode: b1dac...345

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjæresten din bør jo i allefall kjøpe, er jo nevøen hans og på et så direkte spørsmål om et bidrag så bidrar man litt. Er vel ikke dyre lodd vel, så om dere kjøper de sammen for en 50-100 lapp så har dere gjort en god gjerning for nevøen 🤗

Anonymkode: abab6...f9c

Skrevet
Gaia skrev (8 minutter siden):

Så klart kjøper man lodd.  Det er jo snakk om barnet til broren til din kjæreste. Et barn som i fremtiden kan komme til å kalle deg tante? 

Men seriøst: har du aldri truffet dette barnet? Når du har vært sammen med broren til barnets far i 2.5 år?

Ja, så jeg kjøpte lodd.

En gang så vidt så jeg henne.

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde nå kjøpt noen lodd for å være grei. Ingen stor sak i min verden.... 

Anonymkode: b1dac...345

Egentlig ingen stor sak i min verden heller. 

Men det irriterte meg litt der og da

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjæresten din bør jo i allefall kjøpe, er jo nevøen hans og på et så direkte spørsmål om et bidrag så bidrar man litt. Er vel ikke dyre lodd vel, så om dere kjøper de sammen for en 50-100 lapp så har dere gjort en god gjerning for nevøen 🤗

Anonymkode: abab6...f9c

Vi kjøpte begge to for like mye hver-

Ikke noen sak vi snakker om. Ville bare ta det opp her, for jeg irriterte meg litt over det. 

Skrevet

Ikke kjenner barnet? Nei, jeg kjenner ikke barna som kommer på døra, ei heller barna til alle kollegaene min, men jeg kjøper lodd av de om jeg blir spurt.

Anonymkode: 9e070...36d

• Liker 4
Skrevet

Hadde kjøpt :) Men jeg kjøper av naboungene og, så er muligens ikke beste eksemplet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...