Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det var på høy tid! Det er den beste nyheten jeg har lest på lenge, ble faktisk rørt. Er så bekymret over Norge og Europas fremtid, mange land har mistet sin opprinnelige identitet i rekordfart (30år) kulturen brytes ned og kriminaliteten økes. Er redd det er samme skjebne Norge står foran. Håper flere og flere våkner opp og ser alvoret før det er for sent. 

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå når EU vil gjøre noe med det så hopper Støre. FRP og Carl I Hagen har sagt dette i 40 år og blitt ledd av. Støre har vert en av de som rakket ned på forslaget. Null tillit til Støre. Nå har han mistet så mangen velgere at han ser at han må snu. Ser det på målingene.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Pilleville skrev (26 minutter siden):

Nå når EU vil gjøre noe med det så hopper Støre. FRP og Carl I Hagen har sagt dette i 40 år og blitt ledd av. Støre har vert en av de som rakket ned på forslaget. Null tillit til Støre. Nå har han mistet så mangen velgere at han ser at han må snu. Ser det på målingene.

Handler kanskje litt om at innvandringen ikke var et problem for Norge for 40 år siden, mens det i dag er et problem og et så stort problem at der er politisk enighet om at det er et problem? Vi lever i et demokrati, så å laste Støre for alt mulig blir for dumt. 

• Liker 1
Skrevet (endret)
Tilbudstøs skrev (9 minutter siden):

Handler kanskje litt om at innvandringen ikke var et problem for Norge for 40 år siden, mens det i dag er et problem og et så stort problem at der er politisk enighet om at det er et problem? Vi lever i et demokrati, så å laste Støre for alt mulig blir for dumt. 

Ja det å ønske at politikere faktisk evner å se et par steg fremover og være litt proaktive blir vel for mye.

For min del legger jeg ikke all skyld på venstresiden dog. FRP var ikke noe særlig bedre når de hadde makten.

Endret av Athod
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Tilbudstøs skrev (24 minutter siden):

Mulig, men for det første er problemet langt ifra nytt, og for det andre er vel rollen til våre politikere å sikre at landet styres på en bærekraftig måte fremfor å sikre sin egen posisjon. Dette innebærer, mener jeg, en plikt til å være ærlig med befolkningen om det trengs for å beskytte den og velferdsstaten vår.

Jeg synes det er skremmende hvordan man med rasistbeskyldninger og berøringsangst har latt det gå så langt som man har. Hvor lenge er det siden at svaret på Foxtrot var flere fritidsklubber? En uke? Hvorfor måtte det skje innstramminger i Danmark og EU før Norge klarte å forstå problemet og si det høyt? Foxtrot og alle mulige andre nettverk, gjenger og manglende integrering har det vært snakk om i årevis.

Endret av Jdjdkdudjbs
  • Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Athod skrev (3 minutter siden):

Ja det å ønske at politikere faktisk evner å se et par steg fremover og være litt proaktive blir vel for mye.

For min del legger jeg ikke all skyld på venstresiden dog. FRP var ikke noe særlig bedre når de hadde makten.

Det er stort sett for mye å forvente siden politiske beslutninger taes med flertall og ikke på grunnlag av hva den enkelte politiker eller parti mener. Heldigvis. 

Skrevet
Tilbudstøs skrev (1 minutt siden):

Det er stort sett for mye å forvente siden politiske beslutninger taes med flertall og ikke på grunnlag av hva den enkelte politiker eller parti mener. Heldigvis. 

Det er bare litt rart at majoriteten av befolkningen som har vært negative til innvandringen i lang tid har sett denne utviklingen komme før politikerne som faktisk er de som burde hatt best oversikt.

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
Tilbudstøs skrev (53 minutter siden):

Sjølv om han ikkje forstod det for 40 år sidan burde han vel forstått det for noen få år siden. Rakket ned på FrP for nå å late som han har funnet opp kruttet? Virkelig

• Liker 4
Skrevet
Athod skrev (52 minutter siden):

De hadde ikkje makten da. Dei ville men fekk ikkje høgre med.

• Liker 2
Skrevet
  • Regjeringen vil utvise personer som kan begå straffbare handlinger i Norge, selv om de ikke ennå er straffet i Norge.

Hva blir praksisen her, mon tro? Virker lite gjennomtenkt...
Skrevet
Gunstein123 skrev (4 minutter siden):
  • Regjeringen vil utvise personer som kan begå straffbare handlinger i Norge, selv om de ikke ennå er straffet i Norge.

Hva blir praksisen her, mon tro? Virker lite gjennomtenkt...

Finnes ansiktsgjenkjenningsteknologi man kan bruke for å sile ut folk som er knyttet til kriminalitet og terrorisme. Vet ikke om det er slike ting som er tenkt men det er noe jeg støtter hvertfall.

Skrevet

Hansen sier at utvisning av personer som kan utgjøre en risiko, skal prioriteres – også i tilfeller der vedkommende ikke er straffet i Norge, men antas å være del av kriminelle nettverk.

Virker som snacks til advokatene dette. 

Skrevet

Altfor sent. Det er ikke tilstrekkelig å redusere fremtidig innvandring. Vestlige land må også begynne å sende tilbake tidligere ankomne innvandrere som nekter å bli integrerte i vestlige samfunn. 

• Liker 8
Skrevet
Bacteria skrev (2 minutter siden):

Finnes ansiktsgjenkjenningsteknologi man kan bruke for å sile ut folk som er knyttet til kriminalitet og terrorisme. Vet ikke om det er slike ting som er tenkt men det er noe jeg støtter hvertfall.

Men du støtter vel ikke at man skal utvise personer på antagelser? Man må vel ha konkrete bevis for at vedkommende har begått slike straffbare handlinger som KAN medføre til utvisninger? 

Skrevet
Gunstein123 skrev (1 minutt siden):

Men du støtter vel ikke at man skal utvise personer på antagelser? Man må vel ha konkrete bevis for at vedkommende har begått slike straffbare handlinger som KAN medføre til utvisninger? 

Nei, selvsagt ikke. Tror jeg svarte litt kjapt, ser nå at du skrev om folk som allerede er i landet. Jeg tenkte mer på grensekontroll. Være selektiv med ev asylanter og andre som vil inn i Norge. 

• Liker 3
Skrevet
Gunstein123 skrev (3 minutter siden):

Ja, det er jo nettopp den vurderingen som skal gjøres. Kommer du til Norge med en superkriminell fortid og uten andre kontakter enn andre superkriminelle, da får du ikke opphold her. Mener du at vi skal slippe inn slike, gi de masse penger og ressurser og la de rekruttere 12-15åringene våre rett inn i nettverkene deres? Dumsnill heter det.

• Liker 1
Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (4 minutter siden):

Ja, det er jo nettopp den vurderingen som skal gjøres. Kommer du til Norge med en superkriminell fortid og uten andre kontakter enn andre superkriminelle, da får du ikke opphold her. Mener du at vi skal slippe inn slike, gi de masse penger og ressurser og la de rekruttere 12-15åringene våre rett inn i nettverkene deres? Dumsnill heter det.

Er det ikke snakk om å utvise personer som allerede har fått opphold i landet da?

Skrevet (endret)
Gunstein123 skrev (2 timer siden):

Er det ikke snakk om å utvise personer som allerede har fått opphold i landet da?

Jo, det burde man definitivt også gjort. Noen driver jo bare med rent helvete. Om man da fortsatt er veldig knyttet til hjemlandet sitt og det eneste man liker her er pengene og å ødelegge samfunnet vårt, da burde vi faktisk kunne sende folk ut.

Men da er det selvfølgelig snakk om at man er i politiets (evt internasjonale) registre i stor grad - ikke antakelser. Det sier vel seg selv? Om det så er ansiktsgenkjenning, overvåkingsvideoer eller andre håndfaste bevis som gjør at man antar at en person er eller vil bli nedsyltet i kriminell akivitet også her i Norge. Når man ikke er dømt kan man like vel anta noe ut fra bevisene som foreligger.

Endret av Jdjdkdudjbs
  • Liker 2
Skrevet

Man utviser ikke personer uten norsk statsborgerskap. Dette er vel snakk om personer som har norsk statsborgerskap, og da bør selvfølgelig ikke antagelser legges til grunn for om en blir utvist eller ei. 

Skrevet
Jdjdkdudjbs skrev (9 minutter siden):

Men da er det selvfølgelig snakk om at man er i politiets (evt internasjonale) registre i stor grad - ikke antakelser. Det sier vel seg selv? Om det så er ansiktsgenkjenning, overvåkingsvideoer eller andre håndfaste bevis som gjør at man antar at en person er nedsyltet i kriminell akivitet. Når man ikke er dømt kan man like vel anta noe ut fra bevisene som foreligger.

I Norge er man vel uskyldig inntil det motsatte er bevist. Så skal man utvise norske borgere , så må man selvfølgelig ha noe konkret på den det gjelder. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...