AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:04 #1 Skrevet torsdag kl. 01:04 For noen mnd siden hadde vi innbrudd og tyven var en ung jente som vi husker godt fra hennes oppvekst uten at vi kjenner henne eller foreldrene. Hennes histore og fortvilelse den dagen hos oss var så sterk og det var ikke vanskelig å merke at hun trengte gode voksne å snakke med. Nå har vi en gave til jenta men sannsynligvis så husker ikke hun hvem vi er. I gaven er hjemmestrikkede strømper, litt julesnop og ett lite gavekort på matbutikk. 1. Bør jeg levere gaven til mor eller storebror (brors hus går jeg ofte forbi) eller via frelsesarmeen feks. 2. Vi ønsker å forklare kort hvem vi er, at hun var hos oss og at vi skjønte at hun trengte ro og omsorg litt for sent fordi politiet var allerede på vei. Vi håper hun finner styrke til å komme seg ut av alt. Jeg har lyst til å gi henne litt egenpleie feks en maskara og en grei hudkrem og dusjsåpe. Vi skjønte at alle penger gikk til stoff og ingenting til egenpleie, føle seg flott ol. Hva tenker dere vil være fint å gi som også kommer til nytte? Anonymkode: dec73...3e8 8
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:08 #2 Skrevet torsdag kl. 01:08 Ingenting. Vi snakker om en som er avhengig av rus. Anonymkode: b9cdd...f24 4 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 01:11 #3 Skrevet torsdag kl. 01:11 Ingenting. Det vil bli kastet eller solgt for penger til rus Anonymkode: a4427...005 6 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 10:31 #4 Skrevet torsdag kl. 10:31 Så fint gjort av dere. Dere ser faktisk mennesket bak sykdommen, det viser svarene du han fått før meg at det ikke er alle som klarer. Jeg har jobbet mange år i det tunge rusmiljøet i en mellomstor by og jeg blir så utrolig glad når jeg "møter" mennesker som deg. Jeg tror jeg ville gitt gaven via Frelsesarmeen eller Kirkens bymisjon, avhengig av hvilke tilbud som finnes hos dere. Er det en lavterskelcafe der dere bor, er det stor sjanse for at hun henger der, om så bare for å spise. Men de vet nok hvem hun er. Jeg ville også gitt henne litt egenpleie. De liker gjerne å ordne seg litt, men bruker ikke pengene på det. Har dere råd og lyst, vet jeg at jeg hårklipp ofte er veldig kjærkomment. Anonymkode: d9ce3...7c2 11 2 4
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 22:14 #5 Skrevet torsdag kl. 22:14 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ingenting. Det vil bli kastet eller solgt for penger til rus Anonymkode: a4427...005 Idiot! som om ikke rusavhengige trenger skikkelige klær eller mat. Skjerp deg.. Det viktigste er uansett omtanken og omsorgen. Veldig fint gjort av dere ❤️ Anonymkode: cc110...a17 9 5
Rødvinsfilosofen Skrevet torsdag kl. 23:57 #6 Skrevet torsdag kl. 23:57 AnonymBruker skrev (22 timer siden): For noen mnd siden hadde vi innbrudd og tyven var en ung jente som vi husker godt fra hennes oppvekst uten at vi kjenner henne eller foreldrene. Hennes histore og fortvilelse den dagen hos oss var så sterk og det var ikke vanskelig å merke at hun trengte gode voksne å snakke med. Nå har vi en gave til jenta men sannsynligvis så husker ikke hun hvem vi er. I gaven er hjemmestrikkede strømper, litt julesnop og ett lite gavekort på matbutikk. 1. Bør jeg levere gaven til mor eller storebror (brors hus går jeg ofte forbi) eller via frelsesarmeen feks. 2. Vi ønsker å forklare kort hvem vi er, at hun var hos oss og at vi skjønte at hun trengte ro og omsorg litt for sent fordi politiet var allerede på vei. Vi håper hun finner styrke til å komme seg ut av alt. Jeg har lyst til å gi henne litt egenpleie feks en maskara og en grei hudkrem og dusjsåpe. Vi skjønte at alle penger gikk til stoff og ingenting til egenpleie, føle seg flott ol. Hva tenker dere vil være fint å gi som også kommer til nytte? Anonymkode: dec73...3e8 Hadde droppet kosmetikk. Enkle sokkelester og enkle vanter eller votter som er litt ekstra tykke er gull. Skjerf også. Hvis hun er bostedsløs så kanskje du kan ta en titt i boden eller høre med omgangskretsen din om noen har en sovepose de kan avse?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 02:14 #7 Skrevet fredag kl. 02:14 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Så fint gjort av dere. Dere ser faktisk mennesket bak sykdommen, det viser svarene du han fått før meg at det ikke er alle som klarer. Jeg har jobbet mange år i det tunge rusmiljøet i en mellomstor by og jeg blir så utrolig glad når jeg "møter" mennesker som deg. Jeg tror jeg ville gitt gaven via Frelsesarmeen eller Kirkens bymisjon, avhengig av hvilke tilbud som finnes hos dere. Er det en lavterskelcafe der dere bor, er det stor sjanse for at hun henger der, om så bare for å spise. Men de vet nok hvem hun er. Jeg ville også gitt henne litt egenpleie. De liker gjerne å ordne seg litt, men bruker ikke pengene på det. Har dere råd og lyst, vet jeg at jeg hårklipp ofte er veldig kjærkomment. Anonymkode: d9ce3...7c2 Takk for svar. vi har lavterskelcafe for rusavhengige, jeg kjenner lederen der så jeg kan snakke med henne. Jeg tenker en mascara gjør mye for utseende for ei so har lyse vipper. Jeg har en knallgod ullgenser jeg strikket som jeg ikke fikk brukt pga den ble for liten, kanskje hun kunne få den. Jeg kjenner til rusmiljøet og hvordan det fungerer så at noe selges eller kan byttes mot rus det er jeg klar over men det er uansett en mulighet til å glede en jente, glede=håp=mulighet for å tro hun kan bli rusfri. Livet er som det er men kan jeg tenne en gnist så er det min oppgave å faktisk tenne den gnisten. Anonymkode: dec73...3e8 5 5
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 02:45 #8 Skrevet fredag kl. 02:45 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Idiot! som om ikke rusavhengige trenger skikkelige klær eller mat. Skjerp deg.. Det viktigste er uansett omtanken og omsorgen. Veldig fint gjort av dere ❤️ Anonymkode: cc110...a17 Er ikke idiot. Har en bror som ruser seg og jeg vet hva det går i. Man lærer av erfaring Anonymkode: a4427...005 4 2 3
Thyra Skrevet fredag kl. 03:12 #9 Skrevet fredag kl. 03:12 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er ikke idiot. Har en bror som ruser seg og jeg vet hva det går i. Man lærer av erfaring Anonymkode: a4427...005 De selger vel ikke mascara, dusjsåpe og slikt?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 03:22 #10 Skrevet fredag kl. 03:22 9 minutter siden, Thyra said: De selger vel ikke mascara, dusjsåpe og slikt? De driter i slikt. Er bare tull og gi sånt. Anonymkode: b9cdd...f24 3
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:03 #11 Skrevet fredag kl. 04:03 Thyra skrev (50 minutter siden): De selger vel ikke mascara, dusjsåpe og slikt? Selger alt de kommer over Anonymkode: a4427...005 1 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 10:10 #12 Skrevet fredag kl. 10:10 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Er ikke idiot. Har en bror som ruser seg og jeg vet hva det går i. Man lærer av erfaring Anonymkode: a4427...005 Du har din erfaring med din bror... Jeg har erfaring fra rusmiljøet og ikke alle jentene driter ikke i sånt. Du kjenner én rusavhengig, de er like forskjellige som deg og meg. Anonymkode: d9ce3...7c2 5 1 5
Thyra Skrevet fredag kl. 11:36 #13 Skrevet fredag kl. 11:36 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selger alt de kommer over Anonymkode: a4427...005 Men hvem kjøper det i tilfelle?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:40 #14 Skrevet fredag kl. 11:40 AnonymBruker skrev (8 timer siden): De driter i slikt. Er bare tull og gi sånt. Anonymkode: b9cdd...f24 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Selger alt de kommer over Anonymkode: a4427...005 For noe tull. Jeg ruset meg i 20 år, har aldri solgt tingene mine eller gitt opp personlig hygiene. Det finnes helt sikkert sånne, men tviler på at de fleste gjør det. Anonymkode: a4547...621 7
Comfy Pysjamas Skrevet fredag kl. 11:52 #15 Skrevet fredag kl. 11:52 Så nydelig gjort! ❣️ Jeg hadde IKKE gitt det til familiemedlemmer, siden utifra det du skrev virker som at forholdet deres ikke var noe særlig bra, og kanskje hun ikke vil få gaven hvis det går til en av dem først? 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 11:56 #16 Skrevet fredag kl. 11:56 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Er ikke idiot. Har en bror som ruser seg og jeg vet hva det går i. Man lærer av erfaring Anonymkode: a4427...005 Sender deg et hjerte. Fordi som pårørende selv, føler jeg hvor hardt dine erfaringer med din bror har laget et hardt panser hos deg. Du gjør ikke noe galt med å ta avsrand fra rus broren din, og det er lov å savne den broren han en gang var. Og det er lov å kjenne seg sviktet, og mindre verdt enn hva han enn nå putter i seg. Men du har mye større verdi. Og du vil for han altid være en påminner om det livet han har forlatt. Anonymkode: a2c71...e4e 2
skeiv-ostepop Skrevet fredag kl. 12:06 #17 Skrevet fredag kl. 12:06 Jeg hadde nok gitt denne gaven uten å prøve å minne vedkommende på sammenhengen eller hvem dere er. 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 12:11 #18 Skrevet fredag kl. 12:11 Så god du er ❤️♥️ Anonymkode: 4919c...829
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 17:00 #19 Skrevet fredag kl. 17:00 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Er ikke idiot. Har en bror som ruser seg og jeg vet hva det går i. Man lærer av erfaring Anonymkode: a4427...005 Ok, da har jeg to. Så jeg vet bedre enn deg! Selv om broren din kanskje er en dårlig person så gjelder ikke det alle som ruser seg. Anonymkode: cc110...a17 1
Strigiformes Skrevet lørdag kl. 16:36 #20 Skrevet lørdag kl. 16:36 (endret) AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 2.04): For noen mnd siden hadde vi innbrudd og tyven var en ung jente som vi husker godt fra hennes oppvekst uten at vi kjenner henne eller foreldrene. Hennes histore og fortvilelse den dagen hos oss var så sterk og det var ikke vanskelig å merke at hun trengte gode voksne å snakke med. Nå har vi en gave til jenta men sannsynligvis så husker ikke hun hvem vi er. I gaven er hjemmestrikkede strømper, litt julesnop og ett lite gavekort på matbutikk. 1. Bør jeg levere gaven til mor eller storebror (brors hus går jeg ofte forbi) eller via frelsesarmeen feks. 2. Vi ønsker å forklare kort hvem vi er, at hun var hos oss og at vi skjønte at hun trengte ro og omsorg litt for sent fordi politiet var allerede på vei. Vi håper hun finner styrke til å komme seg ut av alt. Jeg har lyst til å gi henne litt egenpleie feks en maskara og en grei hudkrem og dusjsåpe. Vi skjønte at alle penger gikk til stoff og ingenting til egenpleie, føle seg flott ol. Hva tenker dere vil være fint å gi som også kommer til nytte? Anonymkode: dec73...3e8 Hadde valgt å gi det personlig som en julehilsen 🧑🎄 Hadde ikke sagt noe om grunnen. Selv om hun er rusavhengig, så vil hun sikkert bli behandlet som alle andre... Det er et veldig skambelagt tema. Gavekort på matbutikk er veldig fint. Da har hun mulighet til å få kjøpt seg mat. Det er en veldig fin og nyttig gave 🎁 Endret lørdag kl. 16:37 av Strigiformes
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå