AnonymBruker Skrevet i går, 17:25 #101 Skrevet i går, 17:25 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Du finner ikke folk som er ute av hamsterhjulet og som også er inne på Kvinneguiden. Folk som lever livet utenfor boksen sitter ikke og gnåler på et forum som dette. Første skritt er, som noen skriver, å logge av. Selv lever jeg godt i hamsterhjulet, men må ventilere litt her på KG til tider. Anonymkode: 6900f...9c1 Dette var en svært merkelig sannhet og svært lite underbygget. Jeg er ikke i hamsterhjulet og er på kg. Anonymkode: ae48d...772 1
AnonymBruker Skrevet i går, 17:31 #102 Skrevet i går, 17:31 Jeg synes det er litt interessant at så mange skylder på «hamsterhjulet», som om det er noe ytre som bare skjer med oss. For min del er jeg fullt klar over at jeg er i det, jeg tjener godt over snittet og vet at livet mitt i stor grad er et resultat av egne valg. Hamsterhjulet i seg selv er ikke problemet – det er når man blir værende i det på autopilot uten å ta ansvar for egen mentale helse og egne prioriteringer. Til syvende og sist er det kun én person som faktisk kan gjøre noe med situasjonen, og det er en selv. Jeg synes det er litt merkelig at det ikke snakkes mer om personlig ansvar når det gjelder stress, grenser og livsvalg. Å ta ansvar for eget liv og egen mentale helse burde være like naturlig som å ta ansvar for økonomien sin. Først når man eier situasjonen fullt og helt, får man også reell mulighet til å skape endring. Anonymkode: 7a525...0fd 4 2
AnonymBruker Skrevet i går, 17:48 #103 Skrevet i går, 17:48 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Å sitte på et anonymt forum, bruke tiden på en tråd som dette? Da er det noe essensielt som mangler som regel. Jeg håper livet blir bedre snart. Anonymkode: 6900f...9c1 Jeg har ikke noe essensielt som mangler i mitt liv, selv om jeg er innom denne tråden. Anonymkode: ba8a1...7f1
AnonymBruker Skrevet i går, 18:00 #104 Skrevet i går, 18:00 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg har ikke noe essensielt som mangler i mitt liv, selv om jeg er innom denne tråden. Anonymkode: ba8a1...7f1 Tror heller ikke at du har et spesielt givende liv. Anonymkode: b26c6...a52
AdonisFFM Skrevet i går, 18:10 #105 Skrevet i går, 18:10 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Du virker helt kokko. Og er garantert veganer. Anonymkode: 4f07d...f8b Som den ekte normie du er, kan det virke som du har tatt en korrekt beskrivelse av meg og projisert en av deg selv. Husk å ikke gå glipp av neste farmen og så er det vel snart noe ski på TV?
AnonymBruker Skrevet i går, 18:14 #106 Skrevet i går, 18:14 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Tror heller ikke at du har et spesielt givende liv. Anonymkode: b26c6...a52 Det har jeg. Jeg har et veldig bra liv. Anonymkode: ba8a1...7f1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #107 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 10.58): Vurdere sykemelding?! Som om det er et alternativ man bare kan velge når man er lei av fulltidsjobb🙄 Ikke rart vi har verdens høyeste folketrygdutgifter per capita. Er det fair at vi andre som også er dritt lei hamsterhjulet, betaler toppskatt og også ofrer fritid og familie skal sponse ts sin sykemelding mens hun i «ro og mak finner ut av ting»? Anonymkode: 4e0fc...662 Hva som er rettferdig er en ting, en helt annen er hva som er virkeligheten. Man må velge om man vil snylte på andre sine penger, eller om man skal jobbe ærlig. Det er mye snylting i Norge, og mange flere kunne vært i arbeid av de som ikke telles med i arbeidsledighetsstatistikken. Det er altfor lett å lure systemet for den som ønsker, og det er en god del som gjør det. Bombe liksom, vi er mennesker og ikke alle mennesker har det moralske kompasset i orden. Bombe! Anonymkode: 03526...602 1
Knirke Skrevet 22 timer siden #108 Skrevet 22 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette var en svært merkelig sannhet og svært lite underbygget. Jeg er ikke i hamsterhjulet og er på kg. Anonymkode: ae48d...772 Jeg føler heller ikke at jeg er i et hamsterhjul (til tross for profilbildet). Jeg har en jobb med masse fritid, jeg har hytte i skogen og jeg tjener nok til å ha alt jeg trenger. Jeg har også reist jorden rundt og opplevd masse. Partner tjener også godt. Jeg har dog valgt bort barn, og observerer at 99% av brukerne av ordet «hamsterhjul» har barn. Gjerne i flertall. Endret 20 timer siden av Knirke
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #109 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 23.08): Så du vil ha lik lønn men med mindre ansvar og arbeidstid? Jeg vil også gjerne ha det. Tror faktisk alle vil det… de fleste vil vinne i lotto også. Lykke til. Håper det ordner seg. Anonymkode: 021e1...79b Hvorfor svare slik? Forstår TS godt Anonymkode: 8fb99...5a1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #110 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hva som er rettferdig er en ting, en helt annen er hva som er virkeligheten. Man må velge om man vil snylte på andre sine penger, eller om man skal jobbe ærlig. Det er mye snylting i Norge, og mange flere kunne vært i arbeid av de som ikke telles med i arbeidsledighetsstatistikken. Det er altfor lett å lure systemet for den som ønsker, og det er en god del som gjør det. Bombe liksom, vi er mennesker og ikke alle mennesker har det moralske kompasset i orden. Bombe! Anonymkode: 03526...602 Her er vi inne på den absolutte essensen i hamstermølla. Anonymkode: ae48d...772 1
AdonisFFM Skrevet 22 timer siden #111 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Hva som er rettferdig er en ting, en helt annen er hva som er virkeligheten. Man må velge om man vil snylte på andre sine penger, eller om man skal jobbe ærlig. Det er mye snylting i Norge, og mange flere kunne vært i arbeid av de som ikke telles med i arbeidsledighetsstatistikken. Det er altfor lett å lure systemet for den som ønsker, og det er en god del som gjør det. Bombe liksom, vi er mennesker og ikke alle mennesker har det moralske kompasset i orden. Bombe! Anonymkode: 03526...602 Det er DETTE som er poenget. Så lenge systemet er så korrupte som det er så bryr iallfall ikke jeg meg. Og Erna var jo statsminister mens mannen tilfeldigvis tjente mye på aksjer slik Anniken Huitfeldts mann gjorde. Ellers er det jo flere politikere som har jukset på sin mastergrad uten at det fikk konsekvenser. De er fortsatt i politikken. Alke som gjør det som overnevnte politikere gjorde får ei stjerne i min bok. 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #112 Skrevet 21 timer siden AdonisFFM skrev (45 minutter siden): Det er DETTE som er poenget. Så lenge systemet er så korrupte som det er så bryr iallfall ikke jeg meg. Og Erna var jo statsminister mens mannen tilfeldigvis tjente mye på aksjer slik Anniken Huitfeldts mann gjorde. Ellers er det jo flere politikere som har jukset på sin mastergrad uten at det fikk konsekvenser. De er fortsatt i politikken. Alke som gjør det som overnevnte politikere gjorde får ei stjerne i min bok. Jeg forstår godt at folk, da spesielt den yngre generasjonen som fikk stigen trekt opp foran seg, velger å ta snarveier. Jeg jobber og stresser, med familie og barn, men jeg kunne sagt opp jobben på dagen og fått mye mer tid til meg selv og familien om jeg ønsket. Det finnes veldig mange måter å lure systemet på, men jeg klarer det bare ikke. Det er mange som klarer det, og jeg bebreider dem ikke, det er sånn det er lagt opp til. Anonymkode: 03526...602 1
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #113 Skrevet 21 timer siden Tenker at å «være i hamsterhjulet» kan like gjerne være en state of mind - endre på det, så kan mye være gjort. Anonymkode: fa749...5ee 4
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #114 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forstår godt at folk, da spesielt den yngre generasjonen som fikk stigen trekt opp foran seg, velger å ta snarveier. Jeg jobber og stresser, med familie og barn, men jeg kunne sagt opp jobben på dagen og fått mye mer tid til meg selv og familien om jeg ønsket. Det finnes veldig mange måter å lure systemet på, men jeg klarer det bare ikke. Det er mange som klarer det, og jeg bebreider dem ikke, det er sånn det er lagt opp til. Anonymkode: 03526...602 Jeg forstår den også. Å slippe å selge 8++ timer av livet sitt hver dag, framtoner seg som rent gull. Anonymkode: ae48d...772
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #115 Skrevet 20 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg forstår den også. Å slippe å selge 8++ timer av livet sitt hver dag, framtoner seg som rent gull. Anonymkode: ae48d...772 Det er et valg man tar. Folk må slutte å skylde på samfunnet og sine omgivelser, og heller ta ansvar for sitt eget liv. Man MÅ ikke lure systemet for å ikke leve et A4 liv eller i et hamsterhjul. Det handler om tidlig planlegging, prioriteringer, mål og kreativitet. Alle starter med et blankt ark, og man velger selv hvordan man velger å farge dette arket. Hvilke kjerneelementer er viktige for at man skal ha et godt liv? Hva ønsker jeg å gjøre i livet? Hvordan kan jeg nå disse målene? Hva er alternative mål og løsninger ut ifra mine evner og forutsetninger, hvis jeg ikke oppnår målene? Disse spørsmålene stilte jeg meg selv som 16-åring, da satt jeg og «planla» livet mitt. Alle mine valg har vært grundig gjennomtenkt, og jeg har argumentert både for og imot. Jeg visste at jeg ikke ønsket et A4 liv, så jeg begynte å spare tidlig. Som 28-åring kjøpte jeg meg leilighet uten hjelp. Jeg tok en trygg grunn utdanning, som jeg kunne falle tilbake på. Var godt kjent med lønn, arbeidsmarkedet etc, fordi jeg var nysgjerrig og søkte kontinuerlig etter informasjon. Så tok jeg en mastergrad, der jeg rettet meg mer mot hobbyen min. Nå jobber jeg med det, og jeg jobber kun prosjektbasert = fleksibel hver dag. Jeg trenger verken moralpreken eller applaus, men jeg deler dette fordi at ansvar, prioriteringer og langsiktighet faktisk har mye å si. Anonymkode: 89234...aec 1
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #116 Skrevet 13 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er et valg man tar. Folk må slutte å skylde på samfunnet og sine omgivelser, og heller ta ansvar for sitt eget liv. Man MÅ ikke lure systemet for å ikke leve et A4 liv eller i et hamsterhjul. Det handler om tidlig planlegging, prioriteringer, mål og kreativitet. Alle starter med et blankt ark, og man velger selv hvordan man velger å farge dette arket. Hvilke kjerneelementer er viktige for at man skal ha et godt liv? Hva ønsker jeg å gjøre i livet? Hvordan kan jeg nå disse målene? Hva er alternative mål og løsninger ut ifra mine evner og forutsetninger, hvis jeg ikke oppnår målene? Disse spørsmålene stilte jeg meg selv som 16-åring, da satt jeg og «planla» livet mitt. Alle mine valg har vært grundig gjennomtenkt, og jeg har argumentert både for og imot. Jeg visste at jeg ikke ønsket et A4 liv, så jeg begynte å spare tidlig. Som 28-åring kjøpte jeg meg leilighet uten hjelp. Jeg tok en trygg grunn utdanning, som jeg kunne falle tilbake på. Var godt kjent med lønn, arbeidsmarkedet etc, fordi jeg var nysgjerrig og søkte kontinuerlig etter informasjon. Så tok jeg en mastergrad, der jeg rettet meg mer mot hobbyen min. Nå jobber jeg med det, og jeg jobber kun prosjektbasert = fleksibel hver dag. Jeg trenger verken moralpreken eller applaus, men jeg deler dette fordi at ansvar, prioriteringer og langsiktighet faktisk har mye å si. Anonymkode: 89234...aec Joda, men dette hørest helt urealistisk ut for de aller fleste. Jeg har aldri hørt om en 16-åring som har gått så målrettet til verks som deg og faktisk fått det til. De fleste prøver mye før de faller inn i det man kan kalle voksenlivet, og en del av dem igjen finner ut litt for sent at dette ikke var noe for dem. Da som regel med jobb, partner, barn, felles lån og slikt. Anonymkode: ae48d...772
Hengebuksvinet Skrevet 12 timer siden #117 Skrevet 12 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 0.24): Tegn deg en inntektsforsikring gjennom If eller et annet selskap, vent til den blir gyldig og gå til legen og lag et gråtkvalt foredrag om at du har møtt veggen og ikke klarer mer, gå sykmeldt et år og så på aap, inntektsforsikringen trer inn og du kan leve i sus og dus med full lønn og all verdens tid til barna dine. Pass på å ha nok tårer til å lure Nav og apparatene du må gjennom. You welcome! Anonymkode: e6292...fe7 Æsj! Har virkelig ikke sansen for sånne råd.
AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #118 Skrevet 12 timer siden En kan vel på en måte si at jeg selv er ute av det hamsterhjulet dere snakker om. Her er jeg så heldig at jeg kan sove så lenge jeg vil hver dag og bare slappe av,men det er ikke selvvalgt overhodet da jeg er ufør pga fysisk sykdom. Her skulle jeg gitt alt for å være en del av det hamsterhjulet fremdeles. Anonymkode: 04fe8...2d8 2
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #119 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): De fleste prøver mye før de faller inn i det man kan kalle voksenlivet, og en del av dem igjen finner ut litt for sent at dette ikke var noe for dem. Da som regel med jobb, partner, barn, felles lån og slikt. Anonymkode: ae48d...772 Om man finner ut at man ikke trives i jobben sin, så finnes jobbbytte og videreutdanning. Anonymkode: a2698...bb8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #120 Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Om man finner ut at man ikke trives i jobben sin, så finnes jobbbytte og videreutdanning. Anonymkode: a2698...bb8 Jada. Men noen velger nok den lette veien ut, om enn noe umoralsk. Anonymkode: ae48d...772
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå