Gå til innhold

Noe jeg grubler på ang. kaloriinntak

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Det er noe jeg grubler litt over.

Det sies at dersom man spiser mindre enn 1200 kcal til dagen (kommer selvsagt an på hvilken BMI man har), så senkes forbrenningen. Man ender opp med å ikke gå ned i fettprosent.

Men hva da med de som feks. lider av aneroxia? Noen av dem spiser vel ikke mer enn 700 kcal til dagen, og er VELDIG tynne. Går ikke forbrenningen deres ned?? Det sies jo at man ikke går ned i fettprosent ved å spise så lite?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke spiser noe, går du jo ned uansett. Kroppen vil automatisk beskytte seg mot å sulte i hjel ved å senke forbrenningen, men NOE må den jo forbrenne.

Gjest Hilde K S
Skrevet

De som har anorexi og andre spiseforstyrrelser ødelegger som oftes forbrenningen sin. Noen er etter mange års sykdom ikke i stand til å ta til seg annet enn halvfordøyd mat.

De kommer jo også til et stadie der de ikke har noe fett som kan forbrennes. Da forbrenner vel kroppen det som taes inn av kalorier, tenker jeg.

Når man er kommet langt i et anorektisk løp, vil man bli fryktelig trett og være i stand til å gjøre lite. Dette kommer av at kroppen ikke får nok næring til å fungere normalt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...