AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Skrevet 7 timer siden Jeg var nylig til 6 ukers kontroll og tok flere blodprøver. Prøvene mine viste lett forhøyet kreatinin (93, refområde opp mot 90) og litt lavt GFR (67,8). Andre som har opplevd denne endringen i forbindelse med amming? Anonymkode: a4463...9b6
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg var nylig til 6 ukers kontroll og tok flere blodprøver. Prøvene mine viste lett forhøyet kreatinin (93, refområde opp mot 90) og litt lavt GFR (67,8). Andre som har opplevd denne endringen i forbindelse med amming? Anonymkode: a4463...9b6 Hva sa legen? Der er ikke vanlig å få nyresvikt av amming. Men om du ammer MYE og drikker lite vil man kunne få en akutt nyresvikt pga for lite væske i kroppen. Sånn i teorien i hvertfall. Anonymkode: 34382...3a6 2
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #3 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hva sa legen? Der er ikke vanlig å få nyresvikt av amming. Men om du ammer MYE og drikker lite vil man kunne få en akutt nyresvikt pga for lite væske i kroppen. Sånn i teorien i hvertfall. Anonymkode: 34382...3a6 Hun sa at verdiene kom av amming og at jeg måtte passe på å drikke minst 2 liter vann. Tingen er at jeg drikker ca 2,4 liter minst til dagen 😅 ammer relativt mye ja, barnet er 6 uker. Anonymkode: a4463...9b6
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Hun sa at verdiene kom av amming og at jeg måtte passe på å drikke minst 2 liter vann. Tingen er at jeg drikker ca 2,4 liter minst til dagen 😅 ammer relativt mye ja, barnet er 6 uker. Anonymkode: a4463...9b6 Du trenger likevel ikke bekymre seg over de verdiene. De er helt i grenseland:) men fokus på enda mer drikke da 😅 Anonymkode: 34382...3a6
Husmuse Skrevet 4 timer siden #5 Skrevet 4 timer siden Erfaringsmessig er 2,4 liter for lite ved amming. 2 liter er hva en gjennomsnittlig kvinne bør drikke til vanlig. Når du ammer bør du opp i minst 3 liter. Det sies vel minst 0,7 liter ekstra ved amming, men jeg syns det ble for lite når jeg ammer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå