Gå til innhold

Finnes det medisin for katter som markerer inne?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kastrert katt markerer inne på gulvet eller i vinduskarmen når han ikke kommer seg ut tidsnok, eller er alene over tid.

Han tisser i kassen i tillegg.

Finnes det medisin mot denne atferden?

Katten er utredet for sykdom i urinveiene, og det har den ikke.

Dyrlegen har ikke gode råd og ingen peiling på medisin mot dette stresset som Katten tydeligvis har.

Anonymkode: d90eb...80d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at løsningen her er ikke medisinering, men å heller hjelpe ham i de områdene hvor han blir stresset.

Kan du ha katteluke slik at han kan gå inn og ut når han vil?

• Nyttig 1
Skrevet
Tabris skrev (29 minutter siden):

Jeg tenker at løsningen her er ikke medisinering, men å heller hjelpe ham i de områdene hvor han blir stresset.

Kan du ha katteluke slik at han kan gå inn og ut når han vil?

Kan ikke ha katteluke pga felles inngang med naboer, men følger katten ut/inn

Ts

Skrevet

Prøv feliway-diffuser. Det kan hjelpe. Men det høres rart ut at han ikke klarer å holde seg. De skal ha ganske god kontroll på blæra. 

Anonymkode: 3d436...17d

Skrevet

Skaff enda ei dokasse. Du kan også plihge feliway i veggen for å se om det hjelper på stresset. 

Anonymkode: 02bdd...fd2

Skrevet

Katter som er stresset kan markere. Eller, det er egentlig ikke markering, men en reaksjon på stresset katten opplever ved å bli forlatt og/eller ikke komme seg ut. Dette kan du ikke medisinere bort. 

Anonymkode: c59b3...c9f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Prøv feliway-diffuser. Det kan hjelpe. Men det høres rart ut at han ikke klarer å holde seg. De skal ha ganske god kontroll på blæra. 

Anonymkode: 3d436...17d

Han markerer, er ikke tissetrengt.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Skaff enda ei dokasse. Du kan også plihge feliway i veggen for å se om det hjelper på stresset. 

Anonymkode: 02bdd...fd2

Har prøvd med ekstra dokasse når jeg har vært borte i 6-8 t, og katten har vært inne alene.

Han tisset da ved siden av doen

Ts

Skrevet

Stresset, føler seg dårlig behandlet og trenger oppmerksomhet. Bør bytte eier. Da eier tror medisiner løser problemer. Og har null påeiling på dyr og spesielt katter. 

Anonymkode: 77081...11e

Skrevet

Har tenkt å kjøpe overvåkingskamera og sette opp, slik at jeg ser hva som skjer forut for markeringen.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stresset, føler seg dårlig behandlet og trenger oppmerksomhet. Bør bytte eier. Da eier tror medisiner løser problemer. Og har null påeiling på dyr og spesielt katter. 

Anonymkode: 77081...11e

Opplys meg gjerne

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...