AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #1 Skrevet 15 timer siden Vi er bedt bort på julaften ca 1,5 t kjøring fra oss. Vi har barn på 1 og 3 år, hvordan gjør man det egentlig med legging osv? Med middag, dessert, gaveåpning osv er leggetid for lengst passert og jeg har barn som blir overtrøtte og gråter hysterisk når de blir det. Rekker jo ikke hjem i tide. Er litt å kjøre og et av barna hater bilkjøring og sover ikke i bil. Dette er første året vi skal feire borte med barn og jeg lurer på hva som er vanlig med feiring når man har små barn? Anonymkode: 324b5...211
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #2 Skrevet 15 timer siden Vi valgte å feire hjemme hos oss selv da barna var så små. Men vi hadde ikke så langt å kjøre. Hadde vi hatt det hadde jeg spurt om vi kunne overnatte. Er det et alternativ for dere? Anonymkode: bd412...95a 13
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #3 Skrevet 15 timer siden Vi har hatt det hjemme, så har besteforeldrene og onkler/tanter kommet til oss ☺️ Er det noen mulighet for at dere kan overnatte hos de dere skal feire jul hos? Eventuelt at barna kan legges i et rom og sove frem til dere skal dra, så bærer dere de ut i bilen? Er ikke alle barn som sovner lett hos andre, så er ikke sikkert det er et alternativ. Anonymkode: 85c4d...cd9 2
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #4 Skrevet 15 timer siden Ikke opplevd på julaften, men nyttårsaften er vi ofte bedt bort så har vi lagt barna på et rom der vi er og så har vi varmet opp bilen, båret inn barna, kjørt hjem og båret dem inn. Litt styr tåler de én gang i året Har hatt tilbud om å overnatte, men trives best å våkne hjemme så da har det blitt slik. Anonymkode: 5cd24...4bd 12
AnonymBruker Skrevet 15 timer siden #5 Skrevet 15 timer siden Jeg ble "tvunget" å feire sammen med slekta "slik vi alltid feirer" og det ble et helvete for barna. Endte med at jeg tok med reiseseng og la dem til å sove der vi feiret. Anonymkode: 2dba8...a92 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ble "tvunget" å feire sammen med slekta "slik vi alltid feirer" og det ble et helvete for barna. Endte med at jeg tok med reiseseng og la dem til å sove der vi feiret. Anonymkode: 2dba8...a92 Er du en voksen forelder, så kan du ikke lengre skylde på at du ble tvunget. Såpass må man klare å stå i, om man ikke ønsker å delta. Ts: i din situasjon hadde jeg takket nei til invitasjonen, så lenge det ikke var overnattingsmuligheter. Om barna ikke engang sover i bilen, blir det iallfall lange 1,5 timer hjemover. Anonymkode: b62e6...47a 11
Blålilla Skrevet 14 timer siden #7 Skrevet 14 timer siden Hadde alltid med pysj og la barna der vi var. Enten i vogn eller en lånt seng, Tok de med i oppvarmet bil da vi skulle hjem. Fungerte fint med begge to. 8 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Er litt å kjøre og et av barna hater bilkjøring og sover ikke i bil. Dette er første året vi skal feire borte med barn og jeg lurer på hva som er vanlig med feiring når man har små barn? Anonymkode: 324b5...211 Det er mest praktisk at dere starter en tradisjon selv. Anonymkode: ae6ca...73e 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #9 Skrevet 14 timer siden Det hadde jeg ikke orket faktisk! Evt overnattet hadde vært en selvfølge☺️ Anonymkode: 7b07f...8e1 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #10 Skrevet 14 timer siden Overnatte eller legge ungene der og bære de ut i varm bil. Anonymkode: 21751...162 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #11 Skrevet 14 timer siden I den alderen, med den kjøretiden; overnatting. Eller feire selv hjemme. Anonymkode: ace44...e99 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #12 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg ble "tvunget" å feire sammen med slekta "slik vi alltid feirer" og det ble et helvete for barna. Endte med at jeg tok med reiseseng og la dem til å sove der vi feiret. Anonymkode: 2dba8...a92 Som voksen; Det heter "nei". Anonymkode: ace44...e99 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #13 Skrevet 14 timer siden Med en og en halv time i reisevei hadde det vært helt uaktuelt med feiring uten overnatting. Anonymkode: 286f2...e7a 5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #14 Skrevet 14 timer siden Vi begynte å arrangere julaften selv. Så deilig. Anonymkode: 3e21d...1a8 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #15 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er du en voksen forelder, så kan du ikke lengre skylde på at du ble tvunget. Såpass må man klare å stå i, om man ikke ønsker å delta. Ts: i din situasjon hadde jeg takket nei til invitasjonen, så lenge det ikke var overnattingsmuligheter. Om barna ikke engang sover i bilen, blir det iallfall lange 1,5 timer hjemover. Anonymkode: b62e6...47a Den gang da var jeg fremdeles underkuet av min narsissisk, dominerende mor og slekta som muliggjorde at hun fikk holde på med både fysisk og psykisk vold. Jeg har i dag KPTSD og en rekke andre diagnoser som følge av hennes "kjærlig oppdragelse". Kom meg ikke ut av misbruket før bestemor var død, så nå er jeg fri. Dengang var jeg en underkuet som gjorde som jeg ble bedt om. Hadde nok ikke det samme valget som du dengang, men det har jeg nå. Anonymkode: 2dba8...a92 2 2
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #16 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi begynte å arrangere julaften selv. Så deilig. Anonymkode: 3e21d...1a8 Vi og! Det er det beste jeg noengang har gjort for familien vår Anonymkode: 2dba8...a92 1 3
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #17 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): I den alderen, med den kjøretiden; overnatting. Eller feire selv hjemme. Anonymkode: ace44...e99 Enig i dette! Anonymkode: 2b23b...23a 4
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #18 Skrevet 14 timer siden Vi overnatter alltid( har med eget sengetøy og oppblåsbar madrass), selv om vi feirer 5 minutter unna med bil😅. Da kan ungene legge seg til (nesten) vanlig tid og vi voksne kan skravle ut over kvelden. Anonymkode: 76592...f17 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #19 Skrevet 14 timer siden Legge barna der og bære de ut i bilen når dere skal hjem. Ikke gjør ting så veldig komplisert. Anonymkode: f2f08...a13 5
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #20 Skrevet 14 timer siden Om barna dine er lette å legge, så kan de sove der og i bilen. Om de er som mitt barn, ville jeg feiret julaften hjemme. Anonymkode: af399...92f 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå