AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:10 #21 Skrevet onsdag kl. 19:10 Vi spiser risgrøt med spekemat til middag lille julaften. Det er tilfeldig hvem som får den, bortsett fra at det aldri er meg (det er jeg som fyller skåler, blander og setter frem - og for meg er det uviktig, mens resten av gjengen har stor glede av å få den). Så setter barna ut leftovers av grøt til nissen og finner en gave julaften morgen. Hvis grøten var god. Anonymkode: b2a68...fd3 2 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:13 #22 Skrevet onsdag kl. 19:13 Den er i riskremen så klart. Vi har også hakkede mandler/brentemandler til å ha på, så det er alltid spennende om noen får knust den. Det er skikkelig krig om å få den og en fin premie som deles med alle (konfekteske). Ene gangen hadde jeg MANGE mandler i restene vi spiste 25.12. Det var ekstremt gøy å se barnas redaksjon på det 🤣🤣 Anonymkode: afdfa...491
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:14 #23 Skrevet onsdag kl. 19:14 Risgrøt på lille julaften helst men vi tilpasser heller dagen slik at alle får blitt med enn å tviholde på den dagen så i år blir det 20.desember. Tilfeldig hvem som vinner men i tilegg til marsipangrisen så finnes det alltid marsipan i hus så alle får smakt noen biter. Ingen spiser julemarsipan før vi har hatt mandel i grøten så det kickstarter jula vår. Anonymkode: 1a111...ec4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:14 #24 Skrevet onsdag kl. 19:14 Vi får risalamande fordi mannen er dansk. Først var det som desert på julaften (som er dansk tradisjon), men etterhvert flyttet vi det til en annen dag tidligere i desember, hvor vi inviterer familie vi ikke er sammen med på julaften. (Og droppet dessert på julaften fordi ingen orket dessert). Vi porsjonsanretter så ingen behøver spise seg ihjel for å finne mandelen. Det er ekstra til folk som vil ha mer. Hvem som får mandelen er tilfeldig, bortsett fra det ikke er meg, fordi jeg er den som kjøper mandelgaven. Anonymkode: b44af...2dd
PITTY Skrevet onsdag kl. 19:17 #25 Skrevet onsdag kl. 19:17 Prøver hvert år på å få i bror min mandelen.. han har nøtteallergi.
Anonym90059005 Skrevet onsdag kl. 19:19 #26 Skrevet onsdag kl. 19:19 (endret) Amatørene er de som rører mandelen inn i kjelen og så blir den fort liggende igjen. Eventuelt at de som spiser flest porsjoner har større sjanse. Derfor: Man setter fram x antall skåler og fyller like mye grøt i hver skål, så får en person ansvaret med å putte mandel i en av skålene, og så kommer de andre inn og velger hver sin skål og den som la i mandelen får den siste skålen som står igjen. Da er man sikret at mandelen blir funnet og alle har eksakt like stor sjanse til å vinne. De som lar de minste barna vinne osv, er de samme folka som får bortskjemte drittunger som ikke takler motgang senere i livet. Endret onsdag kl. 19:19 av Anonym90059005 4 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:22 #27 Skrevet onsdag kl. 19:22 Jeg er vokst opp med mandel i risgrøt på formiddagen julaften. Premien var alltid marsipangris, noe som kun min mor liker 😂, så selv om det var tilfeldig hvem som vant - så fikk hun alltid premien. Mannen er vokst opp med mandel i riskrem til dessert. Riskremen serveres med hakka mandler iblandet resten, så det er uendelig vanskelig å vite om man får hel eller hakka mandel. Her er det også marsipangris til premie, men alle i den familien liker marsipan - så det er en reell konkurranse 😂 Jeg og mannen har ikke helt landet på hva som skal være vår tradisjon enda, vi blir nok enige innen ungene har flyttet ut 😂 Anonymkode: fb0db...e41
PITTY Skrevet onsdag kl. 19:24 #28 Skrevet onsdag kl. 19:24 Anonym90059005 skrev (3 minutter siden): De som lar de minste barna vinne osv, er de samme folka som får bortskjemte drittunger som ikke takler motgang senere i livet. Nå får du barne og familie ministeren på nakken😬
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:25 #29 Skrevet onsdag kl. 19:25 Vi har hatt det i riskremen på julaften. Jeg er 50 år nå, vi har vært alt fra 8-13 til bords og onkelen min har fått mandelen alle år bortsett fra to. Det ene året fikk bestefaren min den, og det siste året var det rigget spill fordi min da 9 år gamle lillebror brøt sammen av skuffelse under desserten året før 😅 Anonymkode: 02717...f4a
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:25 #30 Skrevet onsdag kl. 19:25 Risgrøt julaften og selvsagt helt tilfeldig hvem som får. Jeg har fått 1 gang så langt i min karriere som menneske, og jeg er 40+😔 Synes det fortsatt er like spennende Anonymkode: 12626...3e8 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:26 #31 Skrevet onsdag kl. 19:26 Anonym90059005 skrev (6 minutter siden): De som lar de minste barna vinne osv, er de samme folka som får bortskjemte drittunger som ikke takler motgang senere i livet. Her har det liksom blitt en del av juletradisjonen at minstemann - en svært kompetitiv barnehagegutt - får tårevått sammenbrudd når noen andre får den. Nesten så det blir litt trist når han blir moden nok til å tåle det 🙈 Anonymkode: b2a68...fd3 6
Sniff76 Skrevet onsdag kl. 19:29 #32 Skrevet onsdag kl. 19:29 Mandel i grøt lille julaften eller midt på dagen julaften. Helst lille julaften egentlig. Tilfeldig hvem som får den. 1
Rosa Gnom Skrevet onsdag kl. 19:32 #33 Skrevet onsdag kl. 19:32 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva legger dere mandelen i som dere spiser? Vet noen gjør det med annen enn risgrøt eks annen dessert. Hvilken dag og hvilket måltid er det? Julaften, lille julaften romjulen etc. Og gir dere mandelen bevisst til barn, på rundgang eller er det helt tilfeldig hvem som får den? Anonymkode: 91ce4...f25 Riskrem på julaften. Vi har aldri gitt mandelen bevisst til barn. Tenker at det er en fin måte å lære på samtidig. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:25 #34 Skrevet onsdag kl. 20:25 Risgrøt til lunsj julaften, og det er selvfølgelig tilfeldig hvem som får mandelen Anonymkode: 16369...076
AnonymBruker Skrevet i går, 06:02 #35 Skrevet i går, 06:02 I isen som er dessert på julaften. Helt tilfeldig hvem som får den Anonymkode: d9a1e...658
AnonymBruker Skrevet i går, 06:08 #36 Skrevet i går, 06:08 Vi har det midt på dagen på julaften. Har det da i risengrynsgrøt. Det er tradisjon å ha det hos mine foreldre. Dvs først etter min skismisse og nå med ny kjæreste. Før det ble min x og jeg ikke bedt. Mine foreldre likte ikke min x, men sa ikke at det var grunnen. Anonymkode: 562c7...a08
Strigiformes Skrevet i går, 06:10 #37 Skrevet i går, 06:10 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hva legger dere mandelen i som dere spiser? Vet noen gjør det med annen enn risgrøt eks annen dessert. Hvilken dag og hvilket måltid er det? Julaften, lille julaften romjulen etc. Og gir dere mandelen bevisst til barn, på rundgang eller er det helt tilfeldig hvem som får den? Anonymkode: 91ce4...f25 Legger den i risgrøten. Lille julaften. Det er helt tilfeldig. Noe annet er juks 😂 1
Angelheart2 Skrevet i går, 06:17 #38 Skrevet i går, 06:17 Her er det grøt til lunsj på julaften og mandelen er helt tilfeldig. Siden ingen av barna i familien liker marsipan så har vi alltid hatt Flax-lodd som mandelgave. Vi gjør som noen andre skriver lengre opp, mannen min har mandelen i en av tallerkenene og legger i bittelitt grøt i alle, så fyller jeg opp med grøt før alle forsyner seg med den tallerkenen de vil ha. Det ble stor baluba for noen år siden da det var litt mindre grøt i den ene tallerkenen, til mitt barnebarn på 2 år, og det viste seg at mandelen var i DEN grøten. Blir fortsatt trukket frem at det var juks den jula, selv om det var tilfeldig. 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:43 #39 Skrevet i går, 06:43 Risgrøt på lillejulaften, alle kan vinne. Anonymkode: d451b...cb0 1
AnonymBruker Skrevet i går, 06:44 #40 Skrevet i går, 06:44 Risgrøt på julaften, ca kl 12. Mandelen legges tilfeldig, så hvem som helst kan vinne. Anonymkode: a1fec...eb5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå