AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #61 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 19.00): Kort fortalt; vi har et OK hamsterhjul osv. Men påfølgende år så skal mannen dra på både guttetur til Syden, samt flere jobbreiser utenlands. Han er av typen som «kosær sæ med gutta boyz», preiker og har det kjempe hyggelig med venner/kollegaer, men han er også typen som fort kan bli møkkings. Jeg får klump i magen og er redd for at han skal gå over streken, med tanke på damer og sånn, når han er utenlands og «alt er fritt og morsomt». 🥹 Ser den liksom. Jeg kjenner ikke kollegene hans, så han i utgangspunktet bare «kjøre på», der ute i det store utlandet x flere ganger kommende år. Sliter voldsomt med sjalusi om dagen, fordi jeg selv har dårlig selvtillit akkurat nå. Jeg gleder meg overhodet ikke på hans vegne, over at han får muligheten til å dra x antall ganger utenlands med jobben, fordi «jeg vet åssen mannfolk på jobbreise er». Aldri vært utro selv! Men sett - i fleng - andre som er det på jobbreiser. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Vi er etablerte med Familie AS / hamsterhjul, har det hyggelig osv, men jeg klarer ikke å slappe av ved tanken på at han skal ut i den store verdenen, og evt la seg friste. Blir helt gal av å tenke på dette. Noen råd? Anonymkode: 028c1...ffa Jeg vet også godt hvordan jobbreiser utenlands kan være for menn. Godt gifte menn med masse penger og en flott kone hjemme og felles barn med denne flotte kona. På reiser i utlandet er det masse besøk til strippebarer og masse penger ut på lapdances og ekstra tjenester. Disse godt gifte mennene fornekter seg absolutt ingen ting. Alle vet at ingen forteller konene noe. For alle gjør det. Anonymkode: 45e1f...b0f
Snuppa09 Skrevet 7 timer siden #62 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg vet også godt hvordan jobbreiser utenlands kan være for menn. Godt gifte menn med masse penger og en flott kone hjemme og felles barn med denne flotte kona. På reiser i utlandet er det masse besøk til strippebarer og masse penger ut på lapdances og ekstra tjenester. Disse godt gifte mennene fornekter seg absolutt ingen ting. Alle vet at ingen forteller konene noe. For alle gjør det. Anonymkode: 45e1f...b0f Det er min erfaring også etterpå ha observert dette i mange 10 år i arbeidslivet med mye reising. De benytter enhver anledning selv om de har et perfekt familieliv og vakker kone og barn hjemme. Virker som de tenker de fortjener alt fordi de har suksess på alle fronter. 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #63 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 19.00): Kort fortalt; vi har et OK hamsterhjul osv. Men påfølgende år så skal mannen dra på både guttetur til Syden, samt flere jobbreiser utenlands. Han er av typen som «kosær sæ med gutta boyz», preiker og har det kjempe hyggelig med venner/kollegaer, men han er også typen som fort kan bli møkkings. Jeg får klump i magen og er redd for at han skal gå over streken, med tanke på damer og sånn, når han er utenlands og «alt er fritt og morsomt». 🥹 Ser den liksom. Jeg kjenner ikke kollegene hans, så han i utgangspunktet bare «kjøre på», der ute i det store utlandet x flere ganger kommende år. Sliter voldsomt med sjalusi om dagen, fordi jeg selv har dårlig selvtillit akkurat nå. Jeg gleder meg overhodet ikke på hans vegne, over at han får muligheten til å dra x antall ganger utenlands med jobben, fordi «jeg vet åssen mannfolk på jobbreise er». Aldri vært utro selv! Men sett - i fleng - andre som er det på jobbreiser. Vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Vi er etablerte med Familie AS / hamsterhjul, har det hyggelig osv, men jeg klarer ikke å slappe av ved tanken på at han skal ut i den store verdenen, og evt la seg friste. Blir helt gal av å tenke på dette. Noen råd? Anonymkode: 028c1...ffa Parterapi for å jobbe med sjalusien og tilliten i forholdet Anonymkode: bc3d0...c2a
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #64 Skrevet 7 timer siden Jeg synes vel det er litt merkelig å dra på guttetur når han reiser så mye på jobben. Det virker jo ikke som at du drar på noen turer. Du bare sitter der med ungene? Kanskje din sjalusi egentlig handler om at du ikke helt føler deg verdsatt og at DET er problemet? Jeg kan bare tenke meg en mer patetisk ting enn en mann som drar på jobbreiser, og deretter prioriterer tur med gutta boyz... og lar dama sitte der med ungene, og det er at dame i tillegg klandrer seg selv for at hun føler seg sjalu. Du er liksom den urimelige her som sitter hjemme med ungene og føler et stikk i magen. Du fremstår som den sjalu fordi du kjenner at dette er litt leit.... Vel, det er en rævva situasjon å være i. Og det du føler er rett. Hvis du ikke føler deg prioritert eller trygg, så er du kanskje ikke det? Jeg har vært gift 2 ganger, og den første notoriske utro mannen var jeg bekymret av. Så har jeg vært gift i 14 år, sammen i 20 med en annen, og har aldri følt meg nedprioritert eller sjalu. Og jeg tror ikke det er tilfeldig. Ikke at mannen din er utro nødvendigvis, men han prioriterer ikke deg, og det merker du. Det virker jo ikke som han tar hensyn til din rolle som bauta for å holde huset samlet, for å passe ungene osv. Hvis han var deg, og du reiste rundt, og deretter dro på jentetur, hvordan hadde han følt seg? Føler du deg ikke helt hot, der du valser rundt i hamsterhjulet? Nei....hvem hadde gjort det? Anonymkode: 733cb...b1e 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #65 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg har gjennom alle år blitt bedt med av min mann på absolutt alle jobbturer, mange hvert år. Han har alltid sagt i fra til sin arbeidsgiver at utenlandsturer er uaktuelt for han hvis han ikke får ha med meg. Aldri vært noe problem. Anonymkode: 5a014...7df Stakkars mann. Anonymkode: a7977...842
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #66 Skrevet 7 timer siden Du må prate med din mann om dette, og han er nødt til å lytte og forstå deg. Har han noen tendenser til å kunne være utro mot deg? Er han virkelig nødt til å dra på reisejobb- eller har han bare kjempelyst og meldte interesse? Hva får du i retur for at han kan slippe unna alt styret med ungene hjemme? Det blir en enorm belastning for deg at du må drive familielivet alene med han på sidelinjen... jeg har 2 stk barn på tre og fire år og har sagt soleklart til mannen at reisejobb er fulstendig uaktuelt for han for ellers så kommer jeg til å gå amok på alt trasset dems. Han er den tålmodige av oss. Vi trenger overhodet ikke pengene og han er i en trygg stilling. Anonymkode: d7ff8...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #67 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (På 11.12.2025 den 9.24): Sydentur med gutta når du har barn? Spesielt... Anonymkode: 353ac...a54 Enig! Høres ut som at han ikke har noen plikter eller ansvar som far til barna. Han høres ut som en tenåring. Kanskje snuse litt på å avslutte dette Okeye hamsterhjulet? Anonymkode: d7ff8...3e7 2
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #68 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Stakkars mann. Anonymkode: a7977...842 Merkelig ting å si. Dette ville garantert min mann gjort også. Helt uten noe innblanding av meg. Han vil helst ha meg med på alt. Noen er bare skrudd sammen annerledes. Anonymkode: 45e1f...b0f
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #69 Skrevet 6 timer siden Hvordan går det med deg, Ts? I hovedinnlegget skriver du at du er sjalu nå og begrunner det med at du ikke har selvtillit akkurat nå. Det tolker jeg som at du har hatt langt bedre selvtillit tidligere. Hva er det som har endret seg i forholdet som gjør at du ikke lenger har selvtillit og du føler du har grunn til å mistro mannen din og være sjalu? Hvordan fungerer egentlig forholdet deres i det daglige? Viser mannen at han elsker deg, at han prioriterer deg og ungene? Tar han uoppfordret og naturlig sin del av ansvar med familien og hjemmet deres? Er han bevisst på at også du skal ha egentid og fritid? Mitt inntrykk er at du tidligere i livet ikke har vært sjalu, men som du sier selv, at du er blitt det nå fordi du har fått så dårlig selvtillit. Slik skal du ikke måtte ha det. Jeg ville søkt hjelp for egen del, om jeg var deg, slik at du blir sterk nok i deg selv til å sette tydelige grenser i forholdet - for nå virker det som om din mann ikke viser hverken respekt eller omtanke for deg og dine behov og følelser. Slik jeg ser det har du all grunn til å ikke stole på mannen din. For ingen, hverken mann eller kvinne, er til å stole på når de drikker seg "møkkings" full. Når en godt voksen mann med barn og familie drikker seg dritings stadig vekk, og planlegger drikketurer med "guttastemning", da gir han selv et inntrykk av å være svært umoden og ta altfor lett på både forholdet han er i og sitt ansvar for det, familien, barna. Og en mann som er så umoden og uansvarlig, det er en mann ingen kvinne bør stole på. Derfor tenker jeg også at din "sjalusi" egentlig er skapt av at du har erfart at han ikke er til å stole på i slike eller lignende sammenhenger. Når han da aktivt velger å delta på så mye hvor man vet hvordan han kommer til å oppføre seg, da understreker han bare ytterligere at han ikke er til å stole på. Finn noen å snakke med, Ts, for du har det ikke godt i dette forholdet slik mannen oppfører seg. Og finn helst også en fagperson som kan hjelpe deg å finne tilbake til den selvtilliten du hadde før dette forholdet, eller før forholdet ble som det tydelig har vært en stund nå. Og så bør du sørge for å bestille time til parterapi så fort som mulig, og si til mannen at du forventer at han blir med. Jeg synes også du skal kreve at han ikke drikker på de turene sine, da han ikke kan stoles på når han drikker seg så dritings full som han bruker å gjøre. Siden han har brukt å drikke seg så "møkkings", så er det han selv og hans egne tidligere handlinger som har vist at han ikke er til å stole på, så det å "bare drikke litt", det vil ikke fungere. Vil han ikke noe av dette, da tenker jeg du har svaret du trenger ang. fremtiden for dette forholdet, for da er det i realiteten over og har vært det en stund. ❤️ Anonymkode: 90a2a...6c3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå