Gå til innhold

Hvordan takle at mannen drar på jobbreiser?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vell, hvordan er egentlig forholdet når du vekselvis kaller familien din for ett ok hamsterhjul og et aksjeselskap? Hamsterhjul er jo ett lite positivt begrep, samme gjelder familien AS. Er grunnen til at du føler forholdet er truet muligens at dere med årene har begynt å fungere mindre og mindre som ett faktisk par, og mer som rene samarbeidspartnere/venner. Du må se litt lengre enn å bare kjenne på usikkerheten rundt disse turene og finne frem til roten av problemet. 

Anonymkode: 322ed...896

• Liker 1
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min eks jobbet borte halve året (turnus), det er en vanesak å ha partner bortreist over tid og det er et valg man tar, spesielt om man velger å få barn. Vi fikk to sammen, og det var tøft å stå i alene til tider, men alt går. 

Han var ikke en som drakk ofte, men når det først var tok han det ut hver eneste gang og kom aldri hjem til de tider som var avtalt, altså veldig uforutisgbar oppførsel da. Ikke snakk om å drikke for å kose seg, men drikke seg totalt dritings. Så fikk han seg et nettverk/miljø fra jobb med flere som var single og familieløse som var glad i fest og fyll, da rotet han seg godt i det og var utro i en jobbsammenheng i 5 uker. Det endte med at han avsluttet vårt forhold etter 7mnd og gikk videre med henne og hennes barn, for å si det enkelt. Håper ikke dette skremmer deg men, stol på magefølelsen din og enda viktigere: Kommunikasjon, tillit og ærlighet er nøkkelen til ethvert velfungerende forhold. 

Anonymkode: c2e7b...47f

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenk om en mann hadde skrevet det samme..

Da hadde merkelappene sittet løst; gå fra han, han utøver sosial kontroll og er garantert sosiopat, narsissist, psykopat, manipulator - det hadde ikke vært spart på noe. 

Men når man er en kvinne skriver det samme, da er det også mannen sin feil 😂

Det hele har blitt så dumt at det bare er humoristisk. Man kan rett og slett ikke ta dette seriøst lenger. 

Anonymkode: 84164...c7f

Det er derfor en del henger på KG, med popcornet klart 😅

Anonymkode: 04500...4a0

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Tenk om en mann hadde skrevet det samme..

Da hadde merkelappene sittet løst; gå fra han, han utøver sosial kontroll og er garantert sosiopat, narsissist, psykopat, manipulator - det hadde ikke vært spart på noe. 

Men når man er en kvinne skriver det samme, da er det også mannen sin feil 😂

Det hele har blitt så dumt at det bare er humoristisk. Man kan rett og slett ikke ta dette seriøst lenger. 

Anonymkode: 84164...c7f

Foreløpig ingen i tråden som har sagt at dette er mannen sin feil.

Anonymkode: 322ed...896

• Liker 6
Skrevet

Kall meg ei gammel kjerring, men jeg skjønner virkelig ikke greia med alle disse «Guttastemning»-turene? 🤨

Hvor menn i 35-50 årsalderen leier store AirBnBer, tar inn på Fænzy hotell, eller leier et hus… 

For å skulle drikke 24/7 i 7-10 dager?

Voksne menn, med ordentlige jobber, kone, barn, og alt på stell.

Så er det full fest på nattklubber, strippebarer, motortreff, osv. 

Noen velger å kjøpe seksuelle tjenester på turen. Gutta er kollektivt enige om at det som skjer på turen blir på turen. 🥸

Skjønte litt av lysten til å feste de da noen av de var tenåringer eller starten av tyveårene. 

Paradise Hotell hadde sin storhetstid, samme med Bartender-skoler,
Da «alle» tok ex.phil og ex.fac. i «Syden».

Har aldri noen sinne sett kvinner på samme alder oppføre seg på samme måte.

• Liker 3
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (2 timer siden):

Kall meg ei gammel kjerring, men jeg skjønner virkelig ikke greia med alle disse «Guttastemning»-turene? 🤨

Hvor menn i 35-50 årsalderen leier store AirBnBer, tar inn på Fænzy hotell, eller leier et hus… 

For å skulle drikke 24/7 i 7-10 dager?

Voksne menn, med ordentlige jobber, kone, barn, og alt på stell.

Så er det full fest på nattklubber, strippebarer, motortreff, osv. 

Noen velger å kjøpe seksuelle tjenester på turen. Gutta er kollektivt enige om at det som skjer på turen blir på turen. 🥸

Skjønte litt av lysten til å feste de da noen av de var tenåringer eller starten av tyveårene. 

Paradise Hotell hadde sin storhetstid, samme med Bartender-skoler,
Da «alle» tok ex.phil og ex.fac. i «Syden».

Har aldri noen sinne sett kvinner på samme alder oppføre seg på samme måte.

Hahaha, særlig det ikke skjer masse ligging og piss på disse jenteturene. Dere er ikke et hakk bedre. Forskjellen er vel det at Kåre menn henger rundt dere alle plasser det serveres alkohol, mens gutta må oppsøke plasser der fulle jenter på «venninnetur» er klar for flørt og ligging. 

Anonymkode: e7050...d60

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hahaha, særlig det ikke skjer masse ligging og piss på disse jenteturene. Dere er ikke et hakk bedre. Forskjellen er vel det at Kåre menn henger rundt dere alle plasser det serveres alkohol, mens gutta må oppsøke plasser der fulle jenter på «venninnetur» er klar for flørt og ligging. 

Anonymkode: e7050...d60

Synes det er interessant hvordan noen menn er så kjappe med "kvinner er ikke noe bedre!!!" så fort det er et eller annet.

Anonymkode: a3ee9...088

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Er du mest bekymret for at han skal gjøre noe dumt eller føler du at du ikke får oppleve noe gøy? Ville tatt meg en eller flere turer jeg også. Det pluss å snakke med mannen om følelsene dine, er det eneste jeg kan se kan hjelpe her.

Anonymkode: 5070f...792

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Min eks jobbet borte halve året (turnus), det er en vanesak å ha partner bortreist over tid og det er et valg man tar, spesielt om man velger å få barn. Vi fikk to sammen, og det var tøft å stå i alene til tider, men alt går. 

Han var ikke en som drakk ofte, men når det først var tok han det ut hver eneste gang og kom aldri hjem til de tider som var avtalt, altså veldig uforutisgbar oppførsel da. Ikke snakk om å drikke for å kose seg, men drikke seg totalt dritings. Så fikk han seg et nettverk/miljø fra jobb med flere som var single og familieløse som var glad i fest og fyll, da rotet han seg godt i det og var utro i en jobbsammenheng i 5 uker. Det endte med at han avsluttet vårt forhold etter 7mnd og gikk videre med henne og hennes barn, for å si det enkelt. Håper ikke dette skremmer deg men, stol på magefølelsen din og enda viktigere: Kommunikasjon, tillit og ærlighet er nøkkelen til ethvert velfungerende forhold. 

Kan jeg spørre hvilken jobb han hadde? 🫣🤓

AnonymBruker
Skrevet

Enda et hamsterhjul? Merkelig at det skal være to innlegg samtidig der TS kriver at de er i et hamsterhjul.

Anonymkode: c9474...605

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du startet fire tråder i kveld om Hamsterhjulet Famlien A/S, ts?

Anonymkode: c9474...605

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes du er heldig du. 

Jeg var gift med en mann som bare satt der - i sofaen - dag ut og dag inn. Ingen initiativ til å gjøre noe som helst. Satt der og surna. Ville ha han ut av huset, gjøre noe. Men neida 

Han fikk tilbud om jobbreiser til all verdens plasser og i tillegg god lønn. Kompisene ville ha han med på tur og fest. Nei og atter nei. Kjedelig og jeg fikk aldri huset for meg selv. Så da var det jeg som måtte "ut" av huset. Jeg sa aldri nei til jobbreiser/jobb fester eller venninne - turer. Kom hjem med nye inntrykk og godt humør til en gretten gubbe. Og ja vi er skilt nå. Jeg fikk inspirasjon ute (ikke utro), men livet var ikke i sofaen, ivertfall ikke for meg.

Om barna er små kan jeg tenke meg at det er litt stress å være alene, men jeg hadde ikke bremset mannen likevel mtp jobbreisene. Hadde tenkt at det er god erfaring å vite at jeg klarer meg faktisk alene med barna. Jeg er ikke avhengig av en mann.

Og finner han på noe stunt, så ligger det på han og hans valg. 

Have a little faith in your man

Anonymkode: c57e1...d5f

• Liker 3
Skrevet

Men hva er det som gjør at du tenker det verste med en gang? Hvorfor er du sammen med en mann du ikke stoler på?

Jeg hadde ikke vært bekymret på en flekk om min mann dro på tur. Jeg stoler jo på ham. Den dagen jeg ikke gjør det, er dagen jeg går.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ihvertfall være helt sikker på at hvis det er ikke er noe sexliv hjemme, så vil det etterhvert skje et sexliv borte

Anonymkode: 364c7...102

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Men TS, drar du på like mange turer? Eller har det seg sånn at du holder fortet hjemme fordi familien ikke fungerer hvis du hadde holdt på som han.

Anonymkode: 18235...a5b

AnonymBruker
Skrevet

Sydentur med gutta når du har barn? Spesielt...

Anonymkode: 353ac...a54

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

hva er egentlig "hansterhjul" i menneskelig sammenheng siden det for hamsteren er livsnødvendig å bruke energien sin? 

Anonymkode: 3a61b...d9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi dreper forhold. Tror ikke alle egner seg til å ha en partner som reiser mye.

Min mann har jobbet i Forsvaret i alle år. Mye jobbreiser, og endel pendling. Det har gått helt fint, pga at vi stoler på hverandre, og ikke er sånne som lager drama av ingenting. 

Hvis mannen din drikker så mye at han blir utilregnelig og ikke står til ansvar for sine handlinger, så er det jo noe galt med ham.

Anonymkode: f5956...d77

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Kan jeg spørre hvilken jobb han hadde? 🫣🤓

Sjømann på båt 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jobb med deg selv, det tjener du mest på. 

Hvis du ikke klarer å stole på partneren din, ædlegger det forholdet.

Anonymkode: 86af5...d01

Ja, det blir det som ødelegger forholdet. Du må ta tak i dette og deg selv. Alle kan være utro når som helst og hvor som helst. Min eks var det på toalettet på jobben sin med en kollega liksom. Så du vil aldri kunne hindre utroskap dersom din partner ønsker å være utro.

Det du derimot kan gjøre er å forebygge utroskap. Gi ham tillit, la ham kose seg på reise, la ham glede seg til å komme hjem til deg. Vis kjærlighet hver dag, dyrk den i sekundene og minuttene dere har tid der i hamsterhjulet, så vil han ikke miste det.

Anonymkode: 46f96...8d8

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...