Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kort fortalt; vi har et OK hamsterhjul osv. Men påfølgende år så skal mannen dra på både guttetur til Syden, samt flere jobbreiser utenlands. 

Han er av typen som «kosær sæ med gutta boyz», preiker og har det kjempe hyggelig med venner/kollegaer, men han er også typen som fort kan bli møkkings. 

Jeg får klump i magen og er redd for at han skal gå over streken, med tanke på damer og sånn, når han er utenlands og «alt er fritt og morsomt». 🥹 Ser den liksom. 

Jeg kjenner ikke kollegene hans, så han i utgangspunktet bare «kjøre på», der ute i det store utlandet x flere ganger kommende år. 

Sliter voldsomt med sjalusi om dagen, fordi jeg selv har dårlig selvtillit akkurat nå. 

Jeg gleder meg overhodet ikke på hans vegne, over at han får muligheten til å dra x antall ganger utenlands med jobben, fordi «jeg vet åssen mannfolk på jobbreise er». Aldri vært utro selv! Men sett - i fleng - andre som er det på jobbreiser. 

Vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Vi er etablerte med Familie AS / hamsterhjul, har det hyggelig osv, men jeg klarer ikke å slappe av ved tanken på at han skal ut i den store verdenen, og evt la seg friste. Blir helt gal av å tenke på dette. 

Noen råd? 

Anonymkode: 028c1...ffa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jobb med deg selv, det tjener du mest på. 

Hvis du ikke klarer å stole på partneren din, ædlegger det forholdet.

Anonymkode: 86af5...d01

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at enten er det noe halvgalt med forholdet deres, hvis ikke må du rett og slett bare jobbe med deg selv.  Det er tøft å leve med en sjalu partner, det unner jeg ingen. (Med mindre det faktisk er grunn til å være sjalu, men da er det jo noe galt med forholdet).

Min mann reiser en god del med jobb, og eneste sjalusien jeg kan føle på er at jeg også vil sove på hotell og drikke øl på pub i diverse byer. Jeg har null frykt for at han skal gjøre noe dumt, for jeg stoler på ham. 

Dersom han var en type som kunne gjøre dumme ting i fylla så hadde jeg rett og slett forventet at han var voksen nok til å ikke bli så full. Det er et krav man kan stille av folk over 19. (Jeg kan gjøre halvdumme ting i fylla, derfor drikker jeg meg aldri dritings, enkelt og greit). 

Anonymkode: d8d64...2f4

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne aldri vært i et forhold dersom en av oss har sjalu. Da hadde jeg heller vært alene. Mannen min og jeg har begge hatt jobber hvor vi har hatt mye reiseaktivitet og vi er begge veldig selvstendige personer. 

Anonymkode: 62da7...4c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Okei, dette må dere snakke om FØR han drar. En sjalu partner er krevende, men blir helt umulig dersom du skulle få hetta mens han er på turen. Du må også jobbe med deg selv, dine følelser og evne til å regulere.

Anonymkode: a3ee9...088

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Tenk om en mann hadde skrevet det samme..

Da hadde merkelappene sittet løst; gå fra han, han utøver sosial kontroll og er garantert sosiopat, narsissist, psykopat, manipulator - det hadde ikke vært spart på noe. 

Men når man er en kvinne skriver det samme, da er det også mannen sin feil 😂

Det hele har blitt så dumt at det bare er humoristisk. Man kan rett og slett ikke ta dette seriøst lenger. 

Anonymkode: 84164...c7f

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Da hadde merkelappene sittet løst; gå fra han, han utøver sosial kontroll og er garantert sosiopat, narsissist, psykopat, manipulator - det hadde ikke vært spart på noe. 

Det hele har blitt så dumt at det bare er humoristisk. Man kan rett og slett ikke ta dette seriøst lenger. 

Nå må du rulle inn. Ingen her sier at det er mannen sin feil. Snakk om å se spøkelser på høylys dag, kjør manneagendaen din i en annen tråd.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Både jeg og mannen reiser mye i jobb. Og jeg har aldri hatt annet enn full tillit. Jeg tror ikke jeg hadde klart å være i et forhold der jeg trodde at slikt lett kunne skje. 

Anonymkode: 0d0e4...d96

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Hvem sier at det er mannen sin feil…?

Jeg har aldri vært i tvil når min mann reiser. Noen plasser.

Anonymkode: 60a17...248

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært på jobbreise i utlandet, der vi jobbet 12-timers skift, og en kollega kjøpte hore omtrent annenhver kveld. Dette skjedde helt åpenlyst, og vi var absolutt ikke på fylla. Han var gift hjemme og hadde voksne barn. Så man skal ikke være naiv heller..

Anonymkode: 3264b...054

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du tar på deg voksenbuksene og forteller deg selv at dette går helt fint. Har han ikke gitt deg en grunn til å ikke stole på han før, så bør du vel stole på han nå også?

Anonymkode: b8709...0ae

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis forholdet er OK sånn ellers er dette fullstendig irrasjonelle tanker du må håndtere for egen del hvis du ønsker fortsette i et OK forhold tenker jeg.. 

Anonymkode: 3a61b...d9f

Skrevet

Hva med å arrangere en jentetur? Med vin, restaurantbesøk etc. Klarer du å kose deg, eller bekymrer du deg da for hva mannen gjør mens han er alene hjemme?

Det blir jo bare slitsomt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Okei, dette må dere snakke om FØR han drar. En sjalu partner er krevende, men blir helt umulig dersom du skulle få hetta mens han er på turen. Du må også jobbe med deg selv, dine følelser og evne til å regulere.

Ikke noe hun trenger å snakke med han om.

Denne praten må hun ta med seg selv.

Anonymkode: a7977...842

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ikke noe hun trenger å snakke med han om.

Denne praten må hun ta med seg selv.

Anonymkode: a7977...842

Jo, at hun er så bekymret og "blir helt gal av å tenke på det" bør snakkes om på forhånd. Forhåpentligvis har en betryggelse, som hun kan bruke når hun jobber med seg selv.

• Liker 2
Skrevet

Har selv vært i 2 forhold der partner er mye på jobbtur. 

I det ene var jeg helt fra meg, kjempenervøs, grudde meg hver gang han skulle på tur.  Mens i det andre var det null stress og jeg hadde ingen negative følelser rundt det. 
Tenker att mye av grunnen til at jeg følte det som jeg gjorde i det førstnevnte var - relasjonen vi hadde, mye løgner i forholdet og holdninger generelt. Viste seg også att han var utro på disse turene…

Man skal ikke kimse av en kvinnes magefølelse si.

Men det kan like gjerne være - som du sier - att du ikke har det bra med det selv nå og derfor blir usikker. 
Snakk med partner om hvordan du tenker og føler. Tenker att reaksjonen hans på dette forteller deg mye om hvordan ståa faktisk er på disse turene.

Anonymkode: 52e20...82c

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jo, at hun er så bekymret og "blir helt gal av å tenke på det" bør snakkes om på forhånd. Forhåpentligvis har en betryggelse, som hun kan bruke når hun jobber med seg selv.

Ops. "Forhåpentligvis får hun en betryggelse"*

Skrevet

Skaffe partner du stoler på, eller stole på den du har. 

Så enkelt, så vanskelig. 

Anonymkode: 42630...65f

Skrevet

Mannen min er på utenlandsreiser 4-5 ganger i halvåret, drar 5 dager neste uke. Ja, hamsterhjul, men bare fikser litt mer samkjøring enn vanlig, sender inn matbedtilling på nett i forkant og matprepper litt så ettermiddagene blir enklere.  Hadde aldri tenkt på fest/fyll/damer. 

Anonymkode: 4f7fe...cf3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kort fortalt; vi har et OK hamsterhjul osv. Men påfølgende år så skal mannen dra på både guttetur til Syden, samt flere jobbreiser utenlands. 

Han er av typen som «kosær sæ med gutta boyz», preiker og har det kjempe hyggelig med venner/kollegaer, men han er også typen som fort kan bli møkkings. 

Jeg får klump i magen og er redd for at han skal gå over streken, med tanke på damer og sånn, når han er utenlands og «alt er fritt og morsomt». 🥹 Ser den liksom. 

Jeg kjenner ikke kollegene hans, så han i utgangspunktet bare «kjøre på», der ute i det store utlandet x flere ganger kommende år. 

Sliter voldsomt med sjalusi om dagen, fordi jeg selv har dårlig selvtillit akkurat nå. 

Jeg gleder meg overhodet ikke på hans vegne, over at han får muligheten til å dra x antall ganger utenlands med jobben, fordi «jeg vet åssen mannfolk på jobbreise er». Aldri vært utro selv! Men sett - i fleng - andre som er det på jobbreiser. 

Vet ikke hvordan jeg skal takle dette. Vi er etablerte med Familie AS / hamsterhjul, har det hyggelig osv, men jeg klarer ikke å slappe av ved tanken på at han skal ut i den store verdenen, og evt la seg friste. Blir helt gal av å tenke på dette. 

Noen råd? 

Anonymkode: 028c1...ffa

Neimen, har du giftet deg og fått barn med en umoden guttunge, så innmari dumt...

Anonymkode: 25a83...2eb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...