Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Noen her inne som har noen form for dette innad i forholdet?

Hva skal til for at du underkaster deg?

Jeg er veldig underdanig av meg. Egentlig underdanig generelt i forhold. Fordelingen faller nokså naturlig på plass av seg selv. Men min kjæreste nå at funnet at å bruke mitt mest sensitive punkt på kroppen gjør at kroppen min reagerer med enda mer underkastelse slik at kjæresten min har egentlig kontroll over meg hele tiden.

Anonymkode: 98aed...0f9

At jeg stoler helt og holdent på han. Det føles ut som at mitt liv ligger i hans hender. Jeg har blitt misbrukt tidligere, så dette er ekstremt vanskelig for meg. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men er det vold hvis han tar ved navlen min/magen når han vet at det er et veldig sensitivt område for å få meg til å være enig med han eller gjøre som han vil?

Hvis jeg gjør eller er uenig med han så bruker han mitt svake punkt for å få meg slik han vil.

Dette sitter i hodet ditt. Mennesker er ikke som hunder som legger seg på rygg med bena i været for å bli klødd. Du trenger ikke å si "Ja" selv om han tar på magen din. Slutt å narre deg selv til å tenke slikt tull. 

For å bevise hva jeg mener med tull: Gå inn på et rom hvor du er alene. Sett eller legg deg på sengen, lukk øynene og si til deg selv, MENS du stryker deg selv på magen; "det er kun JEG som har kontroll over meg selv. Jeg adlyder ingen andre enn meg selv. Om andre tar meg på magen, kan de ikke overstyre min egen vilje". 

Enten så virker det som du sier, og du har kontrollen tilbake. Eller så må du innse at å "få kontroll over deg ved å ta deg på magen" er noen urealistiske og feile tanker du har fått. 

Anonymkode: 43fae...9ed

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men er det vold hvis han tar ved navlen min/magen når han vet at det er et veldig sensitivt område for å få meg til å være enig med han eller gjøre som han vil?

Hvis jeg gjør eller er uenig med han så bruker han mitt svake punkt for å få meg slik han vil.

Det er fysisk maktbruk. Han bruker fysisk makt på deg for å få deg til å gjøre noe du ikke vil, og dette kan gå under fysisk eller psykisk vold selv om det ikke er slag eller etterlater merker. Jeg vil råde deg til å kontakte et krisesenter, fastlegen eller lignende, om du vil ut av dette.

Anonymkode: 6c007...524

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Noen her inne som har noen form for dette innad i forholdet?

Hva skal til for at du underkaster deg?

Jeg er veldig underdanig av meg. Egentlig underdanig generelt i forhold. Fordelingen faller nokså naturlig på plass av seg selv. Men min kjæreste nå at funnet at å bruke mitt mest sensitive punkt på kroppen gjør at kroppen min reagerer med enda mer underkastelse slik at kjæresten min har egentlig kontroll over meg hele tiden.

Min kjæreste er underdanig på den måten at mine ønsker og min nytelse står foran hans. Han elsker å være sånn. Han har selvfølgelig noe han absolutt ikke ønsker å gjøre eller ikke får seg til å gjøre. Såkalte hardlimits men han kan som regel gjøre en del av det fordet. Selv finner jeg ingen fornøyelse av å drite han ut/ydmyke han så da dropper jeg som oftest slike ting. Men ønsker veldig at han er galant med å åpne dører, lager middag, serverer meg te mm, masserer føttene mine, slikker meg en evighet, hjelper meg av/på med ytterjakka osv. Han liker at jeg bruker han! Han nyter å gjøre mye rart for meg. Jeg er en veldig takknemlig person og enormt selvstendig så jeg sliter litt med å la han slippe til og be han om å gjøre diverse. Men trening gjør mester. Må bli nok bli mer streng men får meg liksom ikke til å være sånn typ bitchy 😅

Skrevet

Men LIKER du at han gjør det, ØNSKER du at han gjør det, SAMTYKKER du til at han gjør dette (tar kontroll, manipulerer deg, tar på deg)? Respekterer han deg og dine grenser?

For det er nemlig alfa-omega i et forhold med dominans/underkastelse. Det er noe helt annet enn tvang og vold (påført uten samtykke), det siste er ikke greit. Noen gang. Det er ekstremt viktig å vite forskjellen.

I et forhold med ekte kjærlighet og respekt står samtykke, tillitt og respekt for grenser veldig sterkt, helt uavhengig av dominans/underkastelses-dynamikk. Og det er alltid grensene til den submissive som skal styre- på mange måter kan kanskje si at det egentlig den submissive som sitter med "makten", selv om det ikke ser slik ut fra utsiden.

Selv om du har valgt et forhold der du er submissiv, skal du aldri la deg tråkke på. Det er to helt forskjellige ting.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har et makt-basert forhold og har alltid hatr det til en viss grad, men stadig mer det siste året.

Han er rett og slett nydelig og sexy når han underkaster seg, og man ser på hele han at han er akkurat der han skal være. Han er en stor og sterk mann som beskytter seg mot andre, mens han kryper for meg.

Jeg er sjefen i forholdet, og sånn må det være.

Det gjør oss veldig lykkelige. 

Anonymkode: 15bf3...303

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil råde til å lese alle ts' innlegg før dere svarer så dere skjønner hva slags tråd dette er. Dette handler IKKE om et eller annet slags "nydelig seksuelt forhold" som dere har, men en type maktutøvelse og kontrollerende adferd som faktisk går under fysisk eller psykisk vold.

"På Oslo Krisesenter og Kompetansesenter for vold i nære relasjoner definerer vi vold som:
‍«Enhver handling rettet mot en annen person, som gjennom at denne handlingen skader, smerter, skremmer eller krenker, får denne personen til å gjøre noe mot sin vilje eller slutte å gjøre noe den vil.»
‍(Per Isdal, «Meningen med volden», 2000)."
https://www.oslokrisesenter.no/om-vold

Anonymkode: 6c007...524

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...