Gå til innhold

Dominans/underkastelse i forhold?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen her inne som har noen form for dette innad i forholdet?

Hva skal til for at du underkaster deg?

Jeg er veldig underdanig av meg. Egentlig underdanig generelt i forhold. Fordelingen faller nokså naturlig på plass av seg selv. Men min kjæreste nå at funnet at å bruke mitt mest sensitive punkt på kroppen gjør at kroppen min reagerer med enda mer underkastelse slik at kjæresten min har egentlig kontroll over meg hele tiden.

Anonymkode: 98aed...0f9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ?

Anonymkode: fb8ec...48f

• Liker 6
Skrevet

Dette hører vel hjemme i et eller annet obskurt sexforum; definitiv ikke i et forum for samliv og kjærlighetsrelasjoner.

Anonymkode: 51c2e...a4f

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette hører vel hjemme i et eller annet obskurt sexforum; definitiv ikke i et forum for samliv og kjærlighetsrelasjoner.

Handler ikke om sex dette.

I det vanlig hverdagslivet gjelder dette.

Skrevet

Hva mener du? Hvilket punkt?

Anonymkode: 5e104...55e

Skrevet

Dersom jeg hadde hatt slike tendenser hadde jeg jobbet intenst med å få bukt med dem. Psykolog om nødvendig. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Hva mener du? Hvilket punkt?

Anonymkode: 5e104...55e

Har en kjæreste som bruker magen min for alt det er verdt. Han er veldig dominant og vet akkurat hva han skal gjøre for å få det som han vil. Det er når han selv finner ut at det passer han. Han vet at magen min er veldig sensitiv å jeg blir sårbar når den blir berørt. Han har all makt over meg.

Skrevet

Jeg ble utsatt for grov omsorgssvikt og vold som liten og underkaster meg veldig lett høylytte og kranglete mennesker. 

Det gjør at mannen min unngår å rope/brøle når han snakker til meg. 

Mannen din er en drittsekk! 

Anonymkode: fbab5...58f

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Har en kjæreste som bruker magen min for alt det er verdt. Han er veldig dominant og vet akkurat hva han skal gjøre for å få det som han vil. Det er når han selv finner ut at det passer han. Han vet at magen min er veldig sensitiv å jeg blir sårbar når den blir berørt. Han har all makt over meg.

Du trenger nok en runde terapi. Det er ikke normalt å underkaste seg slik, som en hund… Sorry, men nei, dette er ikke bra. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Sier du at han bruker fysisk vold?

Anonymkode: 6c007...524

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Handler ikke om sex dette.

I det vanlig hverdagslivet gjelder dette.

Hvis det ikke handler om sex, handler det enten om psykiatri eller om et middeladersk syn på kjønnsroller.

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er veldig underdanig av meg. Egentlig underdanig generelt i forhold. Fordelingen faller nokså naturlig på plass av seg selv. Men min kjæreste nå at funnet at å bruke mitt mest sensitive punkt på kroppen gjør at kroppen min reagerer med enda mer underkastelse slik at kjæresten min har egentlig kontroll over meg hele tiden.

Tenker du at dette er ok, da? Eller vil du ut av forholdet?

• Nyttig 1
Skrevet

Spurte chatgpt om det. Svaret var at dette er kroppens reaksjon man ikke kan styre. Handler ikke om psykiatri.

Nei, han er ikke fysisk med meg altså vold. Bare at han bruker vel dette som manipulasjon for å ha kontroll. 

Skrevet

Manipulasjon og kontroll er også vold. 

Anonymkode: 2a9b6...89c

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dersom du ikke har gitt samtykke til dette utøver han vold mot deg.

• Nyttig 1
Skrevet

Men er det vold hvis han tar ved navlen min/magen når han vet at det er et veldig sensitivt område for å få meg til å være enig med han eller gjøre som han vil?

Hvis jeg gjør eller er uenig med han så bruker han mitt svake punkt for å få meg slik han vil.

Skrevet

Men er det vold hvis han tar ved navlen min/magen når han vet at det er et veldig sensitivt område for å få meg til å være enig med han eller gjøre som han vil?

Hvis jeg gjør eller er uenig med han så bruker han mitt svake punkt for å få meg slik han vil.

Det høres uansett (p)sykt ut! 

• Nyttig 5
Skrevet

Nei, men det sier noe om maktbalansen i dette forholdet. Og du klarer ikke å stå opp for deg selv, du underkaster deg og det at du bruker «dominans og underkaste» er skremmende. Du skriver selv at han manipulerer deg, men samtidig som at dette er koselig og fint. Jeg tror DU er den som må jobbe med DIN selvfølelse og integritet. Man skal ikke miste seg selv i et forhold, og føle at dette som du beskriver er et trygt og godt forhold. 

• Nyttig 3
Skrevet

Hvordan i all verden kan det at han tar på magen din få deg til å gjøre det han vil eller skifte mening? Høres jo helt forskrudd ut!

Anonymkode: 82526...40c

• Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvordan i all verden kan det at han tar på magen din få deg til å gjøre det han vil eller skifte mening? Høres jo helt forskrudd ut!

Anonymkode: 82526...40c

Jeg blir så fysisk dårlig dersom noen berører min navle at dersom en større og sterkere person (jeg ikke fikk bort) hadde brukt det som triks for å få meg til å si ja til noe hadde det antagelig virket der og da. Jeg hadde imidlertid aldri ansett et slikt ja som et ja, det hadde bare vært for å komme ut av en svært ubehagelig situasjon. Samme om en større og sterkere person hadde holdt meg fast og kilt meg.

Min mann er en større og sterkere person, og slik er det oftest i forhold mellom kvinne og mann. 

Min mann vet selvfølgelig at jeg blir dårlig dersom man berører navlen min, og gjør det derfor ikke. Aldri, uansett. Han holder meg heller ikke fast og kiler meg. Uansett hva han ønsker av meg. 

Som nevnt, et ja i den situasjonen, eller ved psykisk press eller vold, hadde uansett ikke vært et ja, men desperasjon for å komme seg ut av situasjonen. Det er ikke dem type "samtykke" et forhold kan baseres på. 

Endret av Trolltunge

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...