AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:34 #1 Skrevet onsdag kl. 16:34 Vi er en liten familie, så vi har aldri brukt mer enn en halvtime eller noe sånt på å åpne gaver, men jeg skjønner fra andre tråder at akkurat gaveåpningen er en kjempeprosess i mange hjem. Så jeg lurer på om noen kan si litt om hvor lang tid de bruker og hvor mange (barn + voksne) dere er? Bare av nysgjerrighet, egentlig. Anonymkode: 82512...3ac 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:42 #2 Skrevet onsdag kl. 16:42 1-2 barn og 4-6 voksne. Vi bruker kanskje 3-4 timer, pakker opp en og en gave, kikker litt på det den som åpnet har fått og tar litt pause for hver 4-5 gave. Anonymkode: b7b85...f8e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:47 #3 Skrevet onsdag kl. 16:47 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 1-2 barn og 4-6 voksne. Vi bruker kanskje 3-4 timer, pakker opp en og en gave, kikker litt på det den som åpnet har fått og tar litt pause for hver 4-5 gave. Anonymkode: b7b85...f8e Wow, dere er knapt flere enn oss! Får dere mange gaver hver? Anonymkode: 82512...3ac 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 16:52 #4 Skrevet onsdag kl. 16:52 Bruker vel en halvtime. Bruker ikke så god tid. Blir for langtekkelig. Men åpner en og en ☺️ Anonymkode: 0c8b6...a52
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:21 #5 Skrevet onsdag kl. 17:21 Vi er fire voksne, og bruker ca halvannen time. Vi deler ut og pakker opp en og en pakke, og det er ganske mange presanger. Jeg er enebarn, og da jeg var liten var vi vanligvis fire voksne + meg. Den gangen brukte vi minst to - to og en halv time. Anonymkode: 91585...36d
Minlillelykke Skrevet onsdag kl. 17:35 #6 Skrevet onsdag kl. 17:35 Vi er ofte mange. I år er vi 6 voksne og 4 barn. Bruker 4-5 timer på pakkene. Leser og pakker opp en og en gave 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:37 #7 Skrevet onsdag kl. 17:37 Det varierer hvor mange vi er. Pleier å dele ut en del, pakke opp litt parallelt. Men se på når det er direkte gaver som åpnes. Ta litt pause med egne, se på andre. Barnas tas først. Etc. Anonymkode: be06c...267
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:14 #8 Skrevet onsdag kl. 19:14 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Wow, dere er knapt flere enn oss! Får dere mange gaver hver? Anonymkode: 82512...3ac Vi får en del, har kreative barn som lager mye før jul 😅 Men vi tar oss veeldig god tid, pauser mye og skravler underveis. Hvis barna får noe de har lyst til å teste så får de lov til det. Er liksom det vi bruker kvelden på, brettspill og andre aktiviteter gjør vi resten av julen. Skjønner at det virker lenge for noen, men alle koser seg underveis og tar det med ro ☺️ Anonymkode: b7b85...f8e
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:58 #9 Skrevet onsdag kl. 19:58 Familie på 3. Da vi feiret hjemme, bare oss, som vi gjorde i korona-årene, tok gaveåpningen vel maks 30 min. En etter en, ca. 15 pakker til barnet, ca. 5 til hver av foreldrene. Før dette feiret vi med svigerfamilien, fordi det er jevnaldrende søsken og fetter/kusiner der. Men valgte det bort etterhvert fordi de andre barna fikk 70+ gaver hver og ulikheten ble for stor. Nå reiser vi bort i julen, barnet har blitt eldre og vi har droppet gaver oss voksne imellom, så det tar 15 minutter maks. Elsket gaver førhen, men sakner dem ikke. Anonymkode: 51d9a...3f4 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:14 #10 Skrevet onsdag kl. 20:14 Jeg og mannen feirer ofte alene, ettersom begges familie bor langt unna. Vi bruker faktisk lett 4 timer selv om det bare er oss to 😄 Pakker opp en og en i rolig tempo, bruker tid på å se på, snakke om, kanskje pakke helt ut og teste/prøve hver gave. Synes det er veldig koselig ❤️ Anonymkode: 02ff2...6a7
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden Nå feirer vi stort sett bare med oss fire, og mine foreldre. Da er det to barn og fire voksne, og gaveåpningen går unna på en halvtime (åpner en og en gave, ikke vill kaste seg over opplegg). Om vi feirer med min søster sin familie, har det fort tatt oppimot tre timer, for hennes to barn for gjerne 4-5 gaver fra hver person i svigerfamilien.... Det er utrolig kjedelig og dritt, rett og slett, og jeg skulle ønske de kunne tenkt litt på hvor kjedelig det blir for resten av oss, og spart noen gaver til første juledag... Anonymkode: daaab...80f 1
Lizard Skrevet 19 timer siden #12 Skrevet 19 timer siden Vi er fire vokse og to tenåringer. Bruker kanskje en times tid på gavene vil jeg tro. Vi har forsøkt å redusere antallet, det er jo egentlig helt groteskt å holde på med denne forbrukskarusellen.
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden Vi er som regel 8-10 stk på julaften (kun voksne nå) og vi pleier vel å bruke rundt 2 timer tenker jeg. Vi har 1 person som er ansvarlig for å dele ut pakker. Det deles da ut 1 pakke til hver, også åpner vi en og en pakke i tur og orden. Anonymkode: 716fe...0df
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #14 Skrevet 19 timer siden 4 voksne og kanskje 15 minutter. Er en del pakker, men vi gidder ikke bruke veldig mye tid på det. Er ikke pakkene som er viktigst. Anonymkode: 81f08...0e4
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Skrevet 10 timer siden 4-5 timer tenker jeg. I år er vi færre, ett var , er ung voksen, meg og samboer og min mor, så tenker et par timer. Anonymkode: 866f3...b31
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #16 Skrevet 10 timer siden Vi er 6 stykker og bruker gjerne 2-3 timer på gaveåpning. Vi spiser gjerne dessert i midten. Anonymkode: d68e0...3f0
Arkana Skrevet 9 timer siden #17 Skrevet 9 timer siden Vi er 6-8 voksne og 3 tenåringer og bruker i alle fall 3 timer. Åpner gavene én og én og tar oss god tid, men tar det litt raskere mot slutten da de eldre voksne gjerne blir utålmodige.
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Skrevet 9 timer siden Vi er 6 voksne og bruker 6-8 timer og det som tar sykt lang tid er å finne riktig pakke i riktig rekkefølge 🤦♀️ Anonymkode: 4d650...311
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Skrevet 9 timer siden Nå er vi 6 voksne og 1 barn. Usikker på akkurat hvor lang tid vi bruker for vi pakker opp 1 og 1 og bruker tid i mellom... Vi spiser 17 og så kommer nissen og barnet får sine gaver og så gir barnet oss gavene han laget i barnehagen, så pakker vi voksne opp gaver og vi er ferdige rundt 22-00 en gang. Innimellom legges barnet, vi spiser kaker og serverer kaffe, prater, noen tar litt luft, drikker vin.. Som barn var vi 2 barn og 6 voksne og holdt ofte på til godt over midnatt. Men da vi barna var eldre spiste vi 18. Vokst opp med at også voksne får mange gaver og at de er pakket pent inn og pakkes rolig opp. Vi har skalert ned litt da, og vi får ikke fra så mange utenfor kjernefamilien lenger som vi fikk før. Men det er ikke et program der å pakke opp gaver er ett punkt som da gjøres unna kjapt. Det er noe vi gjør hele kvelden. Anonymkode: d00db...a61
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå