Gå til innhold

Hvorfor går jeg ikke ned i vekt med Wegovy?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Siste jeg hadde gjort i din alder og som normalvektig hadde vært å tulle med sånne injeksjoner og bivirkninger og kutte på sunt matinntak. Det er enormt viktig å bygge muskelmasse for kvinner i vår alder! Kjøp deg et par vekter, se på en av ti tusen treningsvideoer på youtube og bare sett i gang. Alle har mulighet til å trene 30 min hjemme noen ganger i uka. Det er ikke mer som skal til for noen fantastiske effekter for helsa og kroppskomposisjon. Å drive å telle kalorier og slanke deg når du er så nær idealvekt er tullete. Få til noen livsstilsendringer, 75-årige deg vil takke deg enormt.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Nesten alle 
De som har KMI over 50 eller iso-KMI over 40, og som i tillegg har alvorlige vektrelaterte sykdommer, kan få den på blå resept etter søknad

Anonymkode: be421...75e

Kan få. Men ingen får. Vært gjennom leksa på klinikk og de gadd ikke søke Helfo en gang, for selv med kmi over 50 MED tilleggssykdommer får avslag

AnonymBruker
Skrevet

https://www.dagensmedisin.no/blaresept-direktoratet-for-medisinske-produkter-dmp/naer-9-av-10-soknader-om-wegovy-pa-bla-resept-far-avslag-fagfolk-klor-seg-i-hodet/701122
Pr 20.8.25

Sitat

Nær 9 av 10 søknader om Wegovy på blå resept får avslag. Fagfolk klør seg i hodet

Noen av de sykeste fedmepasientene kan få dekket behandling med Wegovy. Så langt i år har 97 av 750 søknader blitt innvilget. 

Det er ikke mange som får det nei, men noen…

Anonymkode: be421...75e

AnonymBruker
Skrevet
hvalstad45 skrev (2 timer siden):

Siste jeg hadde gjort i din alder og som normalvektig hadde vært å tulle med sånne injeksjoner og bivirkninger og kutte på sunt matinntak. Det er enormt viktig å bygge muskelmasse for kvinner i vår alder! Kjøp deg et par vekter, se på en av ti tusen treningsvideoer på youtube og bare sett i gang. Alle har mulighet til å trene 30 min hjemme noen ganger i uka. Det er ikke mer som skal til for noen fantastiske effekter for helsa og kroppskomposisjon. Å drive å telle kalorier og slanke deg når du er så nær idealvekt er tullete. Få til noen livsstilsendringer, 75-årige deg vil takke deg enormt.

👏👏👏

Så enig med deg! For noe tull å nekte kroppen god næring og ødelegge forbrenningen sin på den måten. Spis sunn og god mat og begynn med styrketrening. Fokuser på helse, ikke på vekt. Helt ærlig, er det ikke en aldersgrense for hvor lenge man skal plage seg selv med de siste fem-ti kiloene? 

Anonymkode: ed018...b8f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så har du sikkert en haug med unnskyldninger til hvorfor du ikke trener hvorav sikkert mange av de er plager du ikke hadde hatt om du faktisk trente.

Anonymkode: cec3b...c24

Dette! Skulle ønske mennesker ville gitt helsa si en sjanse, i stedet får man servert en parade med unnskyldninger om hvorfor ditt og hvorfor datt🙄

Anonymkode: 66ac6...87f

Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for helseskadelige råd og anbefalinger og innlegg som omhandler dosering.

veronica<3, mod. 

Endret av veronica<3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.12.2025 den 21.41):

Fastlegen skrev den ut til meg fordi det er mye hjerte/kar sykdom i familien. Jeg betaler full pris da, litt over 3000.- pr mnd. ts

Anonymkode: e2bbe...fb1

Er det verdt pengene?

Ei venninne har gått på Wegovy i over 1 år. Hun har gått ned, men ikke mye 

Anonymkode: 3ad50...4c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Vekttap virker mot hjerte-kar sykdommer i - så ja den virker.

Anonymkode: aed91...c12

Men her er ikke personen overvektig. Har medisinen noen effekt på hjerte-kar sykdommer hos normalvektige som ikke trenger å gå ned i vekt? Trådstarter har fått den spesifikt for å forebygge hjerte-kar sykdommer, og det er derfor jeg spør. 

Anonymkode: 44ddb...461

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...