AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:07 #21 Skrevet onsdag kl. 20:07 Hvorfor og hvordan fikk du "sprøyta" (hater den latterlige benevningen!), når du er nokså normalvektig? Anonymkode: 598c7...11d 5 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:12 #22 Skrevet onsdag kl. 20:12 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har brukt det seks uker nå og fortsatt ikke gått ned i vekt. Jeg spiser litt mindre, men har fortsatt lyst på søtsaker/chips. Jeg trener ikke. k48 Anonymkode: e2bbe...fb1 Du er nær eller i overgangsaldren. Hormonelt. Kan være vanskelig å gå ned. Men det kan hende det forhindrer vektøkning? Og. Du holder deg unna søtsakene ikke sant? Det må du jo uansett om wegovy virker eller ikke. Å ikke trene er jo heller ingen god ide om man vil ned i vekt. Særlig som kvinne 48 år! Forstår ikke innlegget. Wegovy er jo ikke slik at man ikke må gjøre noen innsats selv… vil du ikke ned i vekt? Anonymkode: ee856...0ca 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:41 #23 Skrevet onsdag kl. 20:41 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Hvorfor og hvordan fikk du "sprøyta" (hater den latterlige benevningen!), når du er nokså normalvektig? Anonymkode: 598c7...11d Fastlegen skrev den ut til meg fordi det er mye hjerte/kar sykdom i familien. Jeg betaler full pris da, litt over 3000.- pr mnd. ts Anonymkode: e2bbe...fb1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:44 #24 Skrevet onsdag kl. 20:44 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Du er nær eller i overgangsaldren. Hormonelt. Kan være vanskelig å gå ned. Men det kan hende det forhindrer vektøkning? Og. Du holder deg unna søtsakene ikke sant? Det må du jo uansett om wegovy virker eller ikke. Å ikke trene er jo heller ingen god ide om man vil ned i vekt. Særlig som kvinne 48 år! Forstår ikke innlegget. Wegovy er jo ikke slik at man ikke må gjøre noen innsats selv… vil du ikke ned i vekt? Anonymkode: ee856...0ca Ja det kan absolutt være overgangsalder, jeg har hetetokter og sover nesten ikke om natten. Fastlegen vet dette. Prøver å holde meg unna søtsaker, men er ikke lett. Må begynne å trene snart, men bruker alt av energi i en meget travel jobb. Ts Anonymkode: e2bbe...fb1
veronica<3 Skrevet onsdag kl. 22:40 #25 Skrevet onsdag kl. 22:40 Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 22:48 #26 Skrevet onsdag kl. 22:48 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fastlegen skrev den ut til meg fordi det er mye hjerte/kar sykdom i familien. Jeg betaler full pris da, litt over 3000.- pr mnd. ts Anonymkode: e2bbe...fb1 Alle betaler full pris for denne (bortsett fra de som er veldig veldig overvektig), så det er ikke noe unikt. Har du spørsmål, så spør du den som har skrevet ut medisinen Anonymkode: be421...75e 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 23:20 #27 Skrevet onsdag kl. 23:20 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Alle betaler full pris for denne (bortsett fra de som er veldig veldig overvektig), så det er ikke noe unikt. Har du spørsmål, så spør du den som har skrevet ut medisinen Anonymkode: be421...75e dem som er veldig overvektige betaler full pris dem også Anonymkode: 3ae91...e40 3
AnonymBruker Skrevet i går, 03:55 #28 Skrevet i går, 03:55 AnonymBruker skrev (4 timer siden): dem som er veldig overvektige betaler full pris dem også Anonymkode: 3ae91...e40 Nesten alle De som har KMI over 50 eller iso-KMI over 40, og som i tillegg har alvorlige vektrelaterte sykdommer, kan få den på blå resept etter søknad Anonymkode: be421...75e
AnonymBruker Skrevet i går, 07:59 #29 Skrevet i går, 07:59 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fastlegen skrev den ut til meg fordi det er mye hjerte/kar sykdom i familien. Jeg betaler full pris da, litt over 3000.- pr mnd. ts Anonymkode: e2bbe...fb1 Hjelper denne medisinen mot hjerte/kar sykdommer? Anonymkode: 44ddb...461
LillaGorilla<3 Skrevet i går, 08:08 #30 Skrevet i går, 08:08 Men du er jo selv nødt til å gjøre jobben, med eller uten Wegovy? Altså, for å gå ned i vekt må man spise mindre/sunnere og bevege seg mer, man kan ikke forvente å gå ned i vekt dersom man fortsetter å spise mengder chips og sjokolade, sprøyter eller ikke. Det er vel ikke sånn at det er medisinen i seg selv som gjør at man går ned i vekt? 3 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:10 #31 Skrevet i går, 08:10 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nesten alle De som har KMI over 50 eller iso-KMI over 40, og som i tillegg har alvorlige vektrelaterte sykdommer, kan få den på blå resept etter søknad Anonymkode: be421...75e Når jeg gikk på den så hadde jeg bmi 41 og veldig alvorlig tillegg sykdom og fikk ikke den på blå resept Anonymkode: 3ae91...e40 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:13 #32 Skrevet i går, 08:13 Jeg tipper wegovy vil komme under streng kontroll etter hvert fordi det har vist seg at slepphendte leger (både fastleger og nettleger) skriver ut resepter over en lav sko🙄 Anonymkode: 66ac6...87f 2
AnonymBruker Skrevet i går, 08:17 #33 Skrevet i går, 08:17 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Jeg har brukt det seks uker nå og fortsatt ikke gått ned i vekt. Jeg spiser litt mindre, men har fortsatt lyst på søtsaker/chips. Jeg trener ikke. k48 Anonymkode: e2bbe...fb1 Du må spise riktig,er ikke så komplisert. Anonymkode: 97b1d...7bd
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #34 Skrevet i går, 08:19 Asså.. jeg blir helt matt når jeg leser slikt som det her. Du har kuttet «litt» mat, og du trener ikke. Men slankemedisin skal du bruke? Det virker for meg som den absolutte toppen av latskap. Vet du hva? Å trene har faktisk en hel del andre helsegevinster enn å bare gå ned i vekt. Og går du ned i vekt uten å trene så vises det på vekta, men du mister også betydelig muskelmasse og du ender opp med å se tynn, dvask og usunn ut - ikke sunn. Så har du sikkert en haug med unnskyldninger til hvorfor du ikke trener hvorav sikkert mange av de er plager du ikke hadde hatt om du faktisk trente. Anonymkode: cec3b...c24 6 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:19 #35 Skrevet i går, 08:19 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Alle betaler full pris for denne (bortsett fra de som er veldig veldig overvektig), så det er ikke noe unikt. Har du spørsmål, så spør du den som har skrevet ut medisinen Anonymkode: be421...75e Wegovy er ikke en del av blåreseptordningen, så alle betaler jo full pris. Anonymkode: 35959...d43
AnonymBruker Skrevet i går, 08:24 #36 Skrevet i går, 08:24 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nesten alle De som har KMI over 50 eller iso-KMI over 40, og som i tillegg har alvorlige vektrelaterte sykdommer, kan få den på blå resept etter søknad Anonymkode: be421...75e Helt feil. Les her: https://www.dmp.no/nyheter/wegovy-innvilges-ikke-bla-resept (DMP forhandler dog med Novo Nordisk nå om nye priser, så det er mulig Wegovy blir tilgjengelig for refusjon etter individuell søknad i relativt nær fremtid.) Anonymkode: 35959...d43
AnonymBruker Skrevet i går, 08:30 #37 Skrevet i går, 08:30 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Nesten alle De som har KMI over 50 eller iso-KMI over 40, og som i tillegg har alvorlige vektrelaterte sykdommer, kan få den på blå resept etter søknad Anonymkode: be421...75e Nesten ingen får det innvilget i praksis, selv med BMI på over 60. Så ordet de legger vekt på her er KAN. Anonymkode: aed91...c12 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:32 #38 Skrevet i går, 08:32 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Hjelper denne medisinen mot hjerte/kar sykdommer? Anonymkode: 44ddb...461 Vekttap virker mot hjerte-kar sykdommer i - så ja den virker. Anonymkode: aed91...c12 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:34 #39 Skrevet i går, 08:34 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vekttap virker mot hjerte-kar sykdommer i - så ja den virker. Anonymkode: aed91...c12 Nå er jo ikke dette så relevant for TS da. Hun ville nok ha bedre utnytte av å droppe det som gir henne hjerte-kar-sykdommer, enn å skulle gå på slankemedisin for å gå ned i vekt fordi hun spiser på seg hjerte-kar-sykdommene. Hun går jo en kjempeomvei, ikke rart det ikke går. Anonymkode: 3eb92...c46 2 3
AnonymBruker Skrevet i går, 08:40 #40 Skrevet i går, 08:40 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nå er jo ikke dette så relevant for TS da. Hun ville nok ha bedre utnytte av å droppe det som gir henne hjerte-kar-sykdommer, enn å skulle gå på slankemedisin for å gå ned i vekt fordi hun spiser på seg hjerte-kar-sykdommene. Hun går jo en kjempeomvei, ikke rart det ikke går. Anonymkode: 3eb92...c46 Så det nå, at vekten hennes er helt normal. Skulle akkurat til å skrive at jeg anbefaler å be om henvisning til Frisklivssentralen i kommunen og komme i gang med trening. Men om hun skal bruke medisinen eller ikke, det må hun snakke med legen om. Det kommer og fortløpende kunnskap om sprøyta og den viser effekter mot mange forskjellige tilstander. Så der vet leger mer. Men forstår ikke helt hvorfor mange lar seg trigge og nærmest blir sinte av at folk bruker en medisin mot fedme generelt for - det er jo ingen som sier noe når folk går på kolesterolsenkende og blodtrykksmedisiner? (Ja, jeg vet at normalvektige og må det noen ganger, men for de fleste kommer det jo av overvekt og sedat livsstil) Anonymkode: aed91...c12
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå